Floorlicker [Techno]

Fifth Bot

d[-_-]b
Hey, maar weer eens een poging tot raw/hypnotic techno. Dit blijf ik toch wel een van de moeilijkste genres vinden. Sound design lukt me op zich wel, maar om het minimal, maar niet te en toch nog interessant te houden qua arrangement vind ik lastig.

Deze track is nog niet helemaal af (mastering moet sowieso nog). Ik kan dus nog wel feedback gebruiken. Hoe is die zo? Een beetje geloofwaardig qua opbouw?

Qua sounddesign, drums kick en hats is de standaard 909 core kit van Live, de rest van de perc/fx is custom made en de meeste andere sounds heb ik met de UDO DMNO gemaakt (en uiteraard heavily processed in Ableton).

Lekker! Klinkt als m’n tuin vorige week met awakenings. Dat was hier in Tilburg zuid heel goed te horen.

Fijne smerige rauwe knaller! 🤘🤘🤘

Lekker! Klinkt als m’n tuin vorige week met awakenings. Dat was hier in Tilburg zuid heel goed te horen.

Fijne smerige rauwe knaller! 🤘🤘🤘
Haha Nice, thnx man! Goeie herinneringen aan Awakenings! Zowel de gashouder als Awakefest meerde malen geweest, dikke party everytime! 8)

Ja laatste keer voor mij was het 1e outdoor. Vaak gashouder geweest, maar vorige week hadden we allebei mega fomo. M’n vrouw kwam meermaals naar beneden; tjeesus; dit is niet normaal joh. Zullen we kijken of we morgen alsnogkunnen gaan ?!
Misschien draaien ze deze volgend jaar wel… ff Ritchie of Adam beyer benaderen 🤘🤘

Ja laatste keer voor mij was het 1e outdoor. Vaak gashouder geweest, maar vorige week hadden we allebei mega fomo. M’n vrouw kwam meermaals naar beneden; tjeesus; dit is niet normaal joh. Zullen we kijken of we morgen alsnogkunnen gaan ?!
Misschien draaien ze deze volgend jaar wel… ff Ritchie of Adam beyer benaderen 🤘🤘
:D

Alright, de track is nu wel klaar denk ik. Nog wat tweaks gedaan, oa het sub laag wat cleaner gemaakt, maar hij is nog steeds lekker subby denk ik. En dan nog wat FX dingetjes en de mix aangepakt, en gemastered. BTW in de 1e versie had per ongeluk wat automation disabled waardoor de hats wel heel zacht waren, da's ook hersteld :P.

Laatst gewijzigd:
Hele gave techno!! :okdan:
Lekker hoe sublaag bassdrum/bassloop met basskick mee gaat.

Kan 't zijn dat het een beetje clipt? (of dat ligt aan mijn instellingen)
Anders moet je onder de sublaag-drums ff een limiter erachter zetten.

sublaag clippen graag...

Klinkt lekker. Zeker wanneer die sub inkomt. Enige opmerking misschien de clap achtige click op de kick die ik wat overheersend vind.
Goed gehoord, de kick is idd gelayerd met een hele korte clap (van dezelfde 909 kit), ik vond um zo wel lekker punchy klinken. Maar ik denk dat je hem dan ook op vrij laag volume luistert, dan val ie meer op, zodra je het volume open trekt merk je dat niet zo (tenminste mijn ervaring)

Hele gave techno!! :okdan:
Lekker hoe sublaag bassdrum/bassloop met basskick mee gaat.

Kan 't zijn dat het een beetje clipt? (of dat ligt aan mijn instellingen)
Anders moet je onder de sublaag-drums ff een limiter erachter zetten.

sublaag clippen graag...
Tja, wat clipt? Ik gebruik limiters en allerlei clippers in mijn track, vaak doe ik ook expres hard clipping. Volgens mij hier niet gedaan, maar wel een limiter op de kick gezet. Bij de rest van het laag gebruik ik saturation, dus da’s ook geclipped, maar ook expresss dus. En dan uiteraard ook (dubbel) gelimit op de mastering, die laatste push ik vrij ver, zo tot de -7db lufs, gaat wel net richting distortion, missschien dat je dat bedoeld? Dus ja! Lots of clipping hier!

Laatst gewijzigd:
Pittige industieële techno track. Vrij zwaar. Goede drijvende sub, toffe vocal. Gaat over je heen als een stomwals.

De kick ietwat vermoeiend?

Back