Dozart /weer eens even wat anders!

Dozart

Ouwe rot
Experimentje. Maar het bevalt. Ik vermoed dat het niet bij deze ene blijft in deze stijl!
Ook dit is weliswaar een subgenre binnen psytrance. Maar dan in de extreme hoek: psycore/high-tech. Kende die zijtak al wel een beetje, maar vond het nooit echt wat. Totdat ik vorige week eens een setje luisterde en er toch wel behoorlijk van gecharmeerd was. Begreep ineens wat mensen er cool aan kunnen vinden. Dat leidde tot inspiratie om zelf eens wat te proberen. Er ontstond iets, en uiteindelijk is dat deze nieuwe track geworden. :)
Heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Uiteraard altijd open voor feedback. Blinde vlekken zijn er uiteraard altijd.
(artwork laten maken, op basis van mijn aanwijzingen door chatGPT, vind ik ook erg cool geworden persoonlijk, dus die er ff bij gedaan)

Attachments

• When it comes after you.png
    When it comes after you.png
    2,5 MB · Bekeken: 26
Laatst gewijzigd:
Kick en bass staan nog wel dik te hard hoorde ik nog onderweg net. Dit is een beetje een andere tak van sport haha. Ff er nog aan zitten......

*update* Kick en bassgroup een aanzienlijk stuk zachter gezet. En kreeg aan de hand daarvan waardevolle inzichten ineens in m'n eigen mix. Nu klinkt ie alweer veel beter dan de vorige denk ik!

Wel leuk om dit weer eens te doen. Ja, 'weer'. Vroeger heb ik een lange hele tijd hardcore gemaakt. Maar dit is 184 BPM Psycore. 😈 Een compleet andere tak van sport weliswaar. En toch ook ergens diep van binnen weer herkenbaar. Love to feel this vibe haha.

Laatst gewijzigd:
De artwork heeft ook een kleine correcte ondergaan, een subtiele verfijning.

Attachments

• when it comes.png
    when it comes.png
    2,4 MB · Bekeken: 22
Laatst gewijzigd:
misschien omdat ik niet heel bekent ben met dit genre.. maar op de intro na klinkt het voor mij redelijk het zelfde als wat je hier normaal post
Voor mij is het een experimentje in een ander subgenre. Maar het is niet dat ik ineens breakbeat post, ambient of pop of zo. Dat is natuurlijk waar.
Er zit enorme vaart in dit experimentele stuk met duistere heksengezang. Lekker creatief bezig Dozart 👍👍👍
Thanks a lot, mister!

*update* Kick en bassgroup een aanzienlijk stuk zachter gezet. En kreeg aan de hand daarvan waardevolle inzichten ineens in m'n eigen mix. Nu klinkt ie alweer veel beter dan de vorige denk ik!

Wel leuk om dit weer eens te doen. Ja, 'weer'. Vroeger heb ik een lange hele tijd hardcore gemaakt. Maar dit is 184 BPM Psycore. 😈 Een compleet andere tak van sport weliswaar. En toch ook ergens diep van binnen weer herkenbaar. Love to feel this vibe haha.

Klinkt erg in balans nu zo op mijn 'hifi' werkkoptelefoon.

graaf. met plezier naar geluisterd. ik hoopte op een beetje meer "oempfh" uit de kick.

Thanks. Ik vond dat je gelijk hebt! Heb Bark of dog op de kick gezet, en klein beetje boost gedaan. Subtiel, hopelijk dat ie dat nÊt ff wat meer heeft, maar ook weer niet de hele tent in de mix overneemt.
Dus updeetje gedaan.

Nog ietsje meer "oempfh" toegevoegd aan de kickdrum. Op hard volume vond ik het net buiten, tijdens mijn nachtelijke wandeling, nog steeds net een tikkie te armzalig klinken.
Ik denk dat ik 'm' nu heb. :dj:

Back