[House] Dreaming

Dank voor de feedback. Ik weet niet of het met genre te maken heeft. Ik hou gewoon niet van geluiden die verdinken in reverb/delay.
Ook met een te breed stereobeeld ben ik voorzichtig want daar kunnen faseverschillen door ontstaan waardoor sommige geluiden kunnen wegvallen in mono.
Dat laatste is wel te checken en te voorkomen. :)

Jazeker.. door het stereobeeld smaller te maken.

Ik heb het vaak andersom, dat ik tijdens het maken hem kut vind en de volgende dag vaak niet meer.

Ik zet soms dingen als een 'placeholder' met het idee dat ik het later dan nog moet fixen.
Maar als ik de track dan de volgende dag hoor met frisse oren hoor ik al die 'placeholders' die mij dan storen.
Nu ik alles heb rechtgetrokken vind ik het toch een zeer geslaagde track geworden.

Ja leuke groove en track! Ik heb de eerdere versies niet gehoord maar het eindresultaat is harstikke goed gelukt! Echt een beetje die old school disco/house vibe heb je goed weten te pakken.

Dank! De eerdere versies verschilde eigenlijk niet zo veel. Het grootste verschil was dat de gesproken vocal er nog niet in zat en er was een hele suffe vocal voor in de plaats. Verder veel slordigheidjes die nu zijn rechtgetrokken.

het eerste btw ook door een sidechain op je effect te zetten gelinkt aan het geluid wat je niet wilt laten verdrinken B- )
zodat wanneer het desbetreffende geluid komt, het de volume van het effect wegduwd dmv de compressie

Ja of simpelweg ff op mono checken en waar nodig gewoon een beetje utilty op de betreffende sound die wegvalt. wat meer mono maken en checken met SPAN haha

Ja of simpelweg ff op mono checken en waar nodig gewoon een beetje utilty op de betreffende sound die wegvalt. wat meer mono maken en checken met SPAN haha
voxengo is de bom, ik weet alleen nooit hoe ik hem moet instellen als ik de master wil checken(dus dat hij zegmaar de gehele track pakt als een gemiddelde ipv alles op de seconde)

Ik zet soms dingen als een 'placeholder' met het idee dat ik het later dan nog moet fixen.
Maar als ik de track dan de volgende dag hoor met frisse oren hoor ik al die 'placeholders' die mij dan storen.
Nu ik alles heb rechtgetrokken vind ik het toch een zeer geslaagde track geworden.
Ja dat herken ik wel inderdaad, maar toch zijn die placeholders wel essentieel anders vergeten we alles hjahja

Ik vind dat er genoeg reverb/delay in deze track zit en ik vind het stereo spectrum ook breed genoeg.
Toch zit me iets niet lekker.. ik denk dat het de kick is. Zit in dezelfde rootnoot als de bas.
Krijg hem niet lekker in de mix.

enige wat wel aardig is is de viool, alleen die ontwikkelt helemaal niet en is niet van jou. rest is totaal middle of the road toch? geen eigenheid of iets wat het van jou maakt?

IMHO zou een andere kick niet misstaan, maar ook zeker een diepe bassline. Die laatste mis ik in het beginstuk wel.
Kick en Bass zijn wel heel belangrijk in dit soort nummers.

Door de kick iets te pitchen denk ik dat die nu beter past.
Heb in het beginstuk ook de sub bas toegevoegd.
Stuk beter! Goeie tip. Dank daarvoor.

enige wat wel aardig is is de viool, alleen die ontwikkelt helemaal niet en is niet van jou. rest is totaal middle of the road toch? geen eigenheid of iets wat het van jou maakt?

Geen enkel instrument is inderdaad door mij gespeeld alleen de compositie / productie is van mij. Hoewel.. de beats heb ik wel zelf gespeeld met pads maar daar hoef je in dit geval niet furtuoos voor te zijn. Middle of the road als stijl is goed omschreven, dat is denk ik wel wat het is en was ook precies de bedoeling. De viool ontwikkelt overigens wel.. als in: in het laatste blokje speelt hij nét iets anders en hij morphed hier en daar ook met de bas/piano.

Laatst gewijzigd:
Back