Programmeerbare Eurorack modules

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Ik heb besloten dat er hier nog een klein rackje bij komt voor softwarematig met zelf geschreven programma's programmeerbare modules. In dit topic probeer ik helderheid te krijgen over wat er op dat gebied aan modules te koop is.

Het is mijn bedoeling om er verschillende types modules in te zetten. En het rackje hoeft ook niet in een klap gevuld te worden. Zo nu en dan een module kopen is ook goed. Maar het gaat er mij nu eerst om te inventariseren welke modules de moeite waard zijn. ;-)

Je kan ook kijken naar bijv ornament en crime. Dacht dat die firmware opensource is. Moet je wel firmware code kunnen begrijpen/schrijven.

Wat info over opgezocht:

Tom heeft bij de laatste SF meeting nog een demo hiervan gegeven, erg leuk ding.

Ik zit er nu over te lezen. Maar het is me nog niet duidelijk wat er allemaal bij komt kijken om die module daadwerkelijk te programmeren. Welke programmeertalen kun je gebruiken, en hoe voer je dat programma dan de module in?

Ksoloti Big Genes. Patchbaar maar je kan de blokken ook aanpassen of zelf coden. En natuurlijk de Daisy Patch en varianten. Veel pro modules zijn in de basis Daisy.

Er zijn meer opties voor programmeerbare Eurorack modules dan ik verwacht had. Mijn lijstje is nu dit:

1. De Music Thing Modular Workshop Computer, die is er ook als losse module voor Eurorack.

2. Diverse Ornament & Crime.

3. Expert Sleepers Disting NT.

4. Electrosmith Daisy Patch.

5. Electrosmith Patch.Init().

6. Bela & Rebel Technology Salt.

7. Bela & Rebel Technology Salt+.

8. Bela & Rebel Technology Pepper.

9. Befaco & Rebel Technology Lich.

10. Ksoloti Big Genes.

11. Hermetic Modular Alchemy Lab.

12. Noise Engineering Versio e.a.

13. Euroshield 1 Teensy Development Board.

Ja - kant en klaar. Maar een tweedehandsje dat netjes door anderen gebouwd is mag ook. En er moeten 3 of meer draaiknoppen op zitten. En er moet ook nog relatief gemakkelijk tweedehands of nieuw aan te komen zijn. Hopelijk valt er zo al het een en ander af, zodat het voor mij wat makkelijker kiezen wordt. ;-)

Nog wat kritischer naar gekeken welke modules ik eventueel zou willen hebben, en dan blijven deze over:

3. Expert Sleepers Disting NT.

4. Electrosmith Daisy Patch.

5. Electrosmith Patch.Init().

6. Bela & Rebel Technology Salt.

8. Bela & Rebel Technology Pepper.

9. Befaco & Rebel Technology Lich.

10. Ksoloti Big Genes.

11. Hermetic Modular Alchemy Lab.

13. Euroshield 1 Teensy Development Board.

Daar hoeft nu verder ook niet tussen gekozen te worden. Zodra ik het extra rackje in huis heb (is al besteld) zie ik wel weer verder. Allemaal zullen ze er vast niet in passen, en dat hoeft ook niet. Dat wordt me ook te kostbaar. Zo'n vier à vijf modules is wel weer genoeg speelgoed.

Probeer zeker de Bela Pepper.
Zeer veelzijdig, meerdere programmeertalen, veel in- en outputs.
Je kan door een reset toets in een paar seconden naar een andere patch overschakelen.
Bela heeft ook een goed forum waar je snel hulp krijgt.

Back