"Drop it like it's hot" synth

Origineel geplaatst door dextah
Ik heb hem net een paar keer opgezet en weet niet waar je het over hebt ...

Check de bijlage.

R.

Attachments

• laidback.mp3
    38,4 KB · Bekeken: 91
En deze uit de Snoop track

R.

Attachments

• snoop.mp3
    47,9 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door Nouveau
Ik vind dat neptunes muziek nog steeds vooruitstrevend is en daarom ook nog steeds populair onder jongeren is.
Het zijn meestal ook de mensen van een oudere generatie die het niet leuk vinden. Dat heb je altijd met generaties he...;)

same here.... ik vind drop it like its hot echt heel inventief om een synthesizer zo'n plek te geven in je arrangement is heel uniek...

SNOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEPPPP voor je oren.

Ach, inventief.....

Ach, inventief.....

Als je zo bekend bent, kun je het je wel veroorloven om wat leentjebuur te gaan spelen bij underground trucjes.

Imma gangsta, but y'all knew that
the big boss dawg, ya i had to do that
i keep a blue flag hangin out my back side
but only on the left side, yeah thats the crip side

HOT-5.gif

Het is gesampled. Je mist nog drie noten aan het einde, voordat ie omhoog gemoduleerd word.
Ik heb dat melodytje in mijn hoofd maar ik krijg het niet compleet.
80 jarige bandje zoals simply red ofzo is het. AAAAARRRRGGGG dit is naaaar:bekdicht:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dextah
Lig je gewoon dwars ? of hoor je echt niet wat Funx bedoeld ?

Excuses! Nou hoor ik 'm. Maar of dat nou gezien moet worden als met elkaar te maken... vooruit dan, wat kan mij het schelen ;)

Vind het trouwens een fantastische plaat. Heb het vinyl aangeschaft met de accapella, zodat ik die snooprap overal in kan mixen ;)
Als ik ooit er nog een draaitafel bij neem, heet dat. Maar dat zal wel.

Klinkt lekkah Alsonso ! :W

Wij danken u, Soundtrooper! *D
Zou het niet fantastisch zijn om een site te maken waar je dit soort info terug kunt vinden.
Een soort "wie-speelt-op-welke-synth" site.

Ik blijf erbij dat het van een nummer is, ben er alleen nog niet achter GVD. spookt al dagen door mijn hoofd!:frons:

Origineel geplaatst door Nouveau
Ik vind dat neptunes muziek nog steeds vooruitstrevend is en daarom ook nog steeds populair onder jongeren is.
Het zijn meestal ook de mensen van een oudere generatie die het niet leuk vinden. Dat heb je altijd met generaties he...;)

MMM vooruitstrevend vind ik het niet....het is gewoon conceptmatige muziek...en gezichts cq naamsbekendheid. Mensen herkennen meteen het smaakje dat de neptunes meegeven aan een trek en toevallig zijn ze met dat smaakje bekend geworden !

Het is net als met commercieele trance en hardhouse........je kunt er albums mee volknallen en mensen pruimen het nog steeds, simpelweg omdat het simpele en herkenbare muziek is. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is om te maken (dat is een kunst op zich) .....maar het is wel lekker hersenloos , herkenbaar en heeft een hoog "flavour of the month" gehalte.

Origineel geplaatst door C-Code
MMM vooruitstrevend vind ik het niet....het is gewoon conceptmatige muziek...en gezichts cq naamsbekendheid. Mensen herkennen meteen het smaakje dat de neptunes meegeven aan een trek en toevallig zijn ze met dat smaakje bekend geworden !

Het is net als met commercieele trance en hardhouse........je kunt er albums mee volknallen en mensen pruimen het nog steeds, simpelweg omdat het simpele en herkenbare muziek is. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is om te maken (dat is een kunst op zich) .....maar het is wel lekker hersenloos , herkenbaar en heeft een hoog "flavour of the month" gehalte.

dat mag misschien nu wel het geval zijn, maar de eerste neptunes producties die uitkwamen waren toch echt wel zo vet en goed en anders dat mijn oren (en die van vele anderen) er behoorlijk van opkeken, mijn hoofd ging nodden en mijn beentjes de dansvloer oprenden...en toen wist ik bij god niet wie die neptunes nou waren, het was gewoon een hele vette freshe nieuwe sound..... ben het trouwens met je eens dat ze die sound nu wel erg aan het uitmelken en herhalen zijn, maar af en toe rolt er nog een gem uit

Back