"Drop it like it's hot" synth

Comatix

Nieuwkomer
Ik ben erg benieuwd hoe ik het synthgeluid kan maken dat gebruikt wordt in "Drop it like it's hot" van Pharrel en Snoop Dogg.
Ik wil dit doen met een Virus A, maar heb geen idee hoe te beginnen.
Heeft iemand enig idee hoe je dit geluid kan krijgen, behalve samplen dan.

Attachments

• drop it like its hot.wav
    899,6 KB · Bekeken: 101
Die chords zijn volgens mij afgeleid van 1 van de audition-phrases van de Korg Triton of Roland XV serie.

Origineel geplaatst door isnieZot
dit is toch wel de meest belachelijke hip hop beat die ik in mijn leven gehoord heb. :r

ik vind zo ie zo dat de neptunes op productiegebied weinig meer te bieden hebben qua originaliteit. Ik stond versteld van het debuut album van kelis destijds......maar voor de rest vind ik het op wat remixen na niks bijzonders meer. Tja de geluidskwaliteit en het afmixen valt niks op aan te merken (maar ja wat wil je ook met zo'n studio). Pharrel is tegenwoordig ook iets te vaak de ster die op de voorgraond moet treden, mischien dat daarom de kwaliteit van de tracks achteruit gaat :kont:

JEZUS mensen ik heb dat geluid gewoon in mijn ISA geluidskaart gehad met zo'n standaard chippie erop...

Is gewoon de 82 GM saw pad al is deze wat ge-eqed enzo... best L4T3...

SNOEP DOK RULEZ SNIP DIZZLE GRAB MY NIZZLE...

Volgens mij staat die gozer van de Neptunes met een Microkorg in zijn handen in de clip!

Dit moet je horen in een lekkere tent met veel lekkere konten

:kont:

Origineel geplaatst door 6 trak
een vrij simpel geluid eigenlijk, zaagtandje, filter sweepje... het grote geheim zit hem in de chords... that's all

mijn idee... redelijk vlak, doch breed van klank.. beetje chorus maybe

Het is ook vooral die lage toon die eronder meespeelt, daardoor krijg je een soort warm tapijtje. En chorus idd.

Origineel geplaatst door Slipperman
wat het een arp quadra maakt dus...

:confused:

Volgens mij een vette analoge Oberheim (ob 8 ) of zo`n Studio Electronics Omega 8 (daar hebben ze er 6 van!)

Als je goed oplet zie je in de clip 1 van die n.e.r.d. gasten met die synth.. Een Korg geloof ik..

En als je heel goed kijkt misschien ook de noten die ze aanslaan..

Origineel geplaatst door The Unholy
Als je goed oplet zie je in de clip 1 van die n.e.r.d. gasten met die synth.. Een Korg geloof ik..

Sponsering mischien?

Origineel geplaatst door dextah
Ik wist niet dat een Arp Quadra John Carpenter en Giorgio Moroder maakt ..
Goed om te weten .

john carpenter is samen met tony banks en wakeman een van de weinige frequente arp quadra gebruikers. in enorm veel filmscores van hem zit die quadra verwerkt waarbij hij toch van alle secties wel gebruik maakt.

Back