audiophile 2496 voor traktor ?

Fuzzy

Do the fuzzwalk !
Na wat drukke maanden achter de rug te hebben gehad, ben ik terug op het forum. Ik heb er intussen wel een zoontje bij van intussen 2 maand oud. Hij noemt Daan en ik bid bij God en Allah dat hij later iets met muziek doet :D

Enfin.. dit is mijn probleem. Ik ben al enige tijd aan het rondneuzen om als DJ digitaal te gaan, want mijn cd's en platen beginnen ferm door te wegen. Ik heb enige tijd geleden PCDJ geinstalleerd, maar na vele bugs en crashes de strijd opgegeven.

Ik heb nu onlangs Traktor geinstalleerd en stond meteen perplex, wat een mogelijkheden en gebruiiksgemak ! Ik draai op een celeron 1 Ghz met 512 SDRam en een audiophile 2496 en een C-media 5.1 onboard soundkaartje.

Ik zou nu graag mijn audiophile 2496 gebruiken om met men externe mixer het boeltje te mixen. Dus 1 stereo output voor deck 1, en eentje voor deck 2. Heb nu zitten neuzen in men documentatie van men geluidskaart maar het lukt me niet om de audiophile te gebruiken voor deze toepassing, ik heb slechts 1 stereo input en 1 stereo output maar daar geraak ik niet ver mee.

Ik heb nu men audiophile effe eruit gesmeten en mijn c-media onboard 5.1 kaartje geconfigureerd voor Traktor en diit lukt wel ! jippie:D :D Gewoon met asio4all gewerkt, en front en rear geconfigureerd op Traktor.

Moet ik nu echt mijn audiophile verkopen of kan ik toch met deze kaart deze opstelling maken ? Help me please anders staat volgende week een 2496 op het forum bij TE KOOP :-)

sorry voor de lange thread, ik kan het veel te goed uitleggen; maar doen is wa anders natuurlijk he !?

In dat geval zou ik je audiophile te koop zetten.
Want daar gaar het echt niet mee lukken omdat hij maar 1 stereo out heeft.
Of je koopt er een Delta 44 voor terug, dat is eigenlijk een audiophile maar dan met 2 stereo in en 2 stereo outs..
Maar als je nu tevreden bent met je resultaat, dan zou ik het lekker zo houden en investeren in ander leuk spul.

Ik heb zelf ook een Audiophile 24/96 maar daarnaast ook een SBlive! voor Traktor. Als je die laatste met kx drivers gebruikt heb je een mooie lage latency en drie uitgangen. Bijkomend voordeel, een SBlive! kost geen reet :)

ik heb nu vanavond al men drivers es geupdate en opnieuw beterschap in de zaak. Maar soms kan Traktor niet snel genoeg vooruitlezen op de waveform en zit ik soms effe zonder sound !? met latency zal dit volgens mij niet te maken hebben, eerder met de conversie van de mp3 ofwel men CPU denk ik ??

Ga idd men onboard kaartje houden en zo draaien op traktor, en men audiophile houden voor recording en midi toestanden:eureka:

Raar.. nog steeds heb ik het probleem dat de waveform niet snel genoeg kan inladen...:confused: wel een beetje dikke pech als je net de set van je leven aan het geven bent. iemand een idee ?

niemand enig idee ?;{

onboard kaartje kan wel eens problemen geven natuurlijk..
Kun je niet gewoon een 2e audiophile kopen en die stacken zodat je toch 2x stereo out hebt?

Als ik jou was zou ik even naar je processorbelasting en (minder waarschijnlijk) je hdd belasting kijken. Als je met mp3-tjes draait kan het zijn dat traktor te veel vraagt van je pc-breintje.

Origineel geplaatst door Fuzzy
Raar.. nog steeds heb ik het probleem dat de waveform niet snel genoeg kan inladen...:confused: wel een beetje dikke pech als je net de set van je leven aan het geven bent. iemand een idee ?

dat klinkt alsof de CPU van je PC het niet meer trekt....... kan dus zowel combinatie van latency van je soundcard en decoden van de MP3 zijn ... (want hoe lager de latency, hoe meer werk je CPU moet doen om de geluidskaart-buffer vol te houden)....

kijk trouwens ook eens naar www.djdecks.be ... dat vinnik zelf een heel interessant programma, omdat je daar ook veel effecten en midi control bij hebt, bv delays die automatisch syncen naar tempo van je tracks...ziet er wel wat minder gelikt uit, maar ik kan zelf niet zo goed overweg met de interface van traktor

denk ook de cpu, een celeron 1ghz is niet meteen een snelheidsmonster :r
Dat wordt verdersparen voor een laptop specifiek voor men audio toepassingen, want 1 pc om te mailen, surfen, gamen, en audio te bewerken/creeeren is nu niet meteen ideaal te noemen hee !?

bedankt voor de support mannen !:okdan:

Back