Korg Legacy pakket (MS20)

Korg Legacy pakket (MS20)

• Ja, heb hem gekocht of ga hem kopen

Stemmen: 8 25,0%
  • Nee, niet gekocht en zal hem ook niet kopen

Stemmen: 24 75,0%

• Totaal aantal stemmers
    32

phochos

Berliner School Artist
Wie heeft het Korg Legacy pakket al in zijn bezit (met de Korg MS20 controller)? Hoe werkt ie en is er een beetje mee te werken qua bediening en bespeelbaarheid klavier? Hoor dat het toetsenbord niet al te goed is.

Phochos

Ik heb 'm sinds eind juli. Ik kan hem qua bediening niet vergelijken met een echte MS20, want daar heb ik nooit mee gewerkt. Als parameter-controller werkt hij voor mij prima. De knoppen mogen dan wel iets kleiner zijn dan het origineel, maar daar heb ik iig geen last van, en echte koppen en een echt patch-panel werken toch wel lekkerder dan draadjes trekken met de muis :)

Het keyboard heeft redelijk zware kleine toetsen. Ik vermoed dezelde als de Microkontrol, maar dat kan iemand anders vermoedelijk wel bevestigen of tegenspreken. Niet echt iets om even lekker op te spelen, maar prima te gebruiken tijdens het maken van geluiden. Ik heb 'm hier op mijn bureau staan in de buurt van de computer want zo'n klein velocity-keyboard is best handig, ook bij andere VSTi's.

Je bent welkom om 'm zelf te komen testen als je wilt. Ik heb 'm draaien op een 2.8 GHz P4 met een EMU 1212M geluidskaart (beter dan de Aldi-computer waar ze 'm in de winkel op hadden staan :( )

Louis

klinkt uitstekend allemaal,zelfs de fx die erbij zitten (kun je ook nog eens gewoon in vst gebruiken).....maar dat klavier is echt niks...veel te klein en speelt te zwaar...wel handig als controller,maar alleen voor de ms20...

Ben even bij Rockpalace in Den Haag geweest. Vind het klavier aanvoelen als de Microkorg, wel een vrij zware aanslag maar toch wel bespeelbaar. Hoewel ik nog niet zie dat je er een Rick Wakeman solo op kunt weggeven.

Phochos:D

zoals in meerdere threads al bevestigd, mooi pakket toch.
die controler tja het spelen erop is bagger maar het tweaken des te meer fun8)

Origineel geplaatst door metatron
Lijkt me wel lache als er iemand ooit eens live mee gaat.

Wibi Soerjadi ? :D

Re: Korg Legacy pakket (MS20)

Origineel geplaatst door phochos
Wie heeft het Korg Legacy pakket al in zijn bezit (met de Korg MS20 controller)? Hoe werkt ie en is er een beetje mee te werken qua bediening en bespeelbaarheid klavier? Hoor dat het toetsenbord niet al te goed is.

Phochos

Ik heb hier en daar rond gekeken, maar ik kan het pakket helaas niet zonder die controller vinden. Weet iemand of de software uberhaupt los te verkrijgen is?

Wat denk je zelf?

Iets zegt mij ook dat een bepaald iemand dit koopt en na een paar maand ook weer te koop aanbiedt. Kan het ook mis hebben natuulk. ;)

Ik denk zelf van niet, maar voor de zekerheid wil ik er wel een post aan wagen :) Natuurlijk is de kans erg klein, maar wie weet heb ik iets over het hoofd gezien.

Het is me eigenlijk alleen maar te doen om de wavestation. Aan die controller heb ik niet zo heel veel (en ik heb er ook geen ruimte voor).

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Speelgoed

Hoewel de wavestation wel leuk is

speelgoed??????

Een bedrijf die 3 plugins met een controller erbij levert voor weinig verdient alle lof.
Heel creatief bedacht.
Dit is geen speelgoed, dit is serieus te gebruiken.

al ben ik niet zo een software man ik vind de Wavestation en de MS20 helemaal
niet zo slecht klinken.

Ik ken de software versie alleen van 'uiterlijk', nooit mee gepield, dus offie mooi klinkt, e.d. zou ik nie weten. Lijkt me wel, maar goed.

De controller vond ik echt een desillussie.. Gewoon een slag kleiner dan de echte (als 't er geen 2 zijn!).
Beetje te 'plastic' naar mijn zin.

En daarbij komt dat ik geen computer in m'n setup heb, en ook niet AL te snel softsynths zou gaan gebruiken. (was iets met smaak..)

Je kan dus wel raden wat ik gestemd heb. ;)

Ben er niet zo weg van. Het is heel veel geluid, nog meer patches en als je de ogen sluit, dan lijkt het allemaal op elkaar.

Van dat geld koop ik liever de Microkorg.

Back