raad de synth

dione

hardkoor
nou vooruit....omdat de "raad de synth" draadjes altijd zo populair zijn...:engel:

uit welke synth komt dit geluid/melodietje ?

Attachments

• notlately.mp3
    425,7 KB · Bekeken: 74
Origineel geplaatst door demian
ik geef het op.. welke synth is het? :D

hardware of software btw?

dat mag je raden...:D

Zonder naar de MP3 geluisterd te hebben, heb ik een vermoeden. Maar, sportief als ik ben, geef ik anderen een kans. ;)

(Dione liep vandaag met een mooie doos onder zijn arm de winkel uit 8) )

sorry maar dit gaat toch echt beyond alle redelijkheid... hoe kan iemand nu een synth raden aan de hand van een geluid?!
stel dat iemand nog nooit specifiek die synth onder handen heeft gehad... zeker weten is echt impossible dus...

dit lijkt mij meer een ego threadje zo van "kijk eens welke synth ik nu heb"... maar goed ik houd mijn muil verder wel...

Origineel geplaatst door 6 trak
sorry maar dit gaat toch echt beyond alle redelijkheid... hoe kan iemand nu een synth raden aan de hand van een geluid?!
stel dat iemand nog nooit specifiek die synth onder handen heeft gehad... zeker weten is echt impossible dus...

dit lijkt mij meer een ego threadje zo van "kijk eens welke synth ik nu heb"... maar goed ik houd mijn muil verder wel...

wat ben jij toch een ongelooflijke zeikerd.....als je geen zin hebt om te raden of als je je te goed vind voor deze draad reageer dan gewoon niet....het is maar een spelletje hoor,d'r zijn al meerdere van deze draadjes geweest,altijd leuk tijdverdrijf.....je vriendjes gaan je heus niet minder stoer vinden als je het niet goed raadt...
en wie heeft meer last van z'n ego : diegene die trots is op een nieuw speeltje of diegene die dat maar af gaat kraken omdat ie liever zelf dat speeltje had gehad ?

maar voor de mensen die wel zin hebben in een gokje :

de reden dat ik juist dit geluid post,is omdat het erg lijkt op de 'lately bass' preset van de Yamaha TX81Z,maar daar komt het dus niet uit...en ik was een tikkeltje verbaasd dat zo'n geluid uit deze synth kwam.....en ik was gewoon benieuwd of mensen nu al eens duidelijk het verschil kunnen horen tussen analoge en digitale synths....

dus....waag een gok....(behalve Pim en consorten...;) ..)

oh...het goeie antwoord is nog niet gevallen...

ION?

@6 als je van je humeur een hummer maakt komt alles goed. :)

Origineel geplaatst door sweety
wat is de prijs die we winnen als we hem goed raden,.....

...de desbetreffende synth????:D

de 6Trak Award....:D

Origineel geplaatst door Arv
Overduidelijk digitaal. Maar klinkt wel cool!

R

yep.....hoe kan je dat horen ? (gewoon benieuwd..)

Als je die kant op gaat kan het ook een Evolver zijn. ;)

Gave bakjes dat is zeker.

Ik meen een FM-soortig randje te horen - is vooral duidelijk bij de lagere noten en not Lately = niet de LatelyBass dus geen DX200 zou je denken ;). Fuse z'n gok van de Evolver lijkt me er niet echt ver naast. Al zou dione denk ik niet iemand zijn die voor een "enkele" evolver gaat - is 't een Polyvolver?

Lijkt me een Korg Microkorg of een ander goedkoop VA-bakkie. Er zit in ieder geval een 'Zeeman'-randje aan het geluid wat eruit komt. ;) Het is volgens mij geen Ion of Evolver, die klinken gewoonweg een stuk 'duurder'.

Het deed mij denken aan spectral audio shit, nl. een ranzige wat agressieve filterklank .

Mmmmm.....dat FM randje klopt....maar het 'Zeeman' randje van Boemtsjak kan ik me niet voorstellen...er zitten wel interne fx overheen die wat mij betreft beter kunnen,maar slecht is het ook niet...

Eigenlijk had ik het vermoeden dat men het wel sneller zou raden,maar ja van zo'n mp3 is het altijd moeilijk te horen....

Maar goed.....het is een presetje uit de Nord Modular G2 (Engine).....

Bedankt voor het raden....wie volgt ?

Back