Koper sectie vst'tje?

ShapedWaves

- zout -
Ik ben nu weer zo lame om naar plugins te vragen :)
Ben met een jazzy DnB trackie bezig, alleen zoek ik een trompet / trombone / iig blazer vst'tje. Is er in de omgeving van internet iets te vinden dat aan mijn creteria voldoet?

jep , de orchestral is wel okee inderdaad....

Er zijn ook genoeg sample-cd's te vinden met goeie blazers die je weer in een VST-sampler kan stoppen:

Quantum Leap, Bigga Orchestra, Memphis Horns etc.

Mits goed gebruikt, kunnen ze erg realistisch klinken!

Edirol HQ Orchestra heeft een aantal mooie blazers die met een beetje handig layeren een heel dik geluid kunnen neerzetten.

Synful Orchestra heeft een zeer beperkt aantal blazers, die je behoorlijk "natuurlijk" kunt laten klinken, maar het bereik is zeer beperkt en over de geluidskwaliteit ben ik een stuk minder te spreken.

Verder heeft EastWest / Quantum Leap een mooie verzameling orkestgeluiden in hun Symphonic Orchestra Silver/Gold/Platinum serie. De Silver range is niet zo heel erg duur.

Ja, en vergeet 'Brass' niet van Arturia.
Errug goed hoor allemaal.

een goede synthsax? bestaat niet
sax geluiden moet je samplen. van platen, tv, sample cd´s, saxofonist die je kent..
Die Saxlab zuigt. Die Ediirol is nog erger!

Origineel geplaatst door ikke
een goede synthsax? bestaat niet
sax geluiden moet je samplen. van platen, tv, sample cd´s, saxofonist die je kent..

Saxlab is best goed, maar hangt er natuurlijk vanaf HOE je het bespeelt.
Je speelt een blazer anders in dan een piano.

als je het inspeelt met een breathcontroller kom je al een stuk dichterbij inderdaad...maar juist het karakteristieke van een blaasinstrument maakt een sax/trompetpartij...dus ik zou gewoon een blazer zoeken. Hang anders een briefje bij de lokale muziekschool op!

Origineel geplaatst door ikke

AMAI NIE !!! Digitaal verorgelde toeters bedoel je ? :D

De enige sax die ik vind in de buurt komen en digitaal opgewekt wordt is sound van de Yamaha VL1.
Maar dan is de voorwaarde wel dat je liefst een breatcontroller gebruikt

prosamples best service.. hebben een hele hoop, en ook een hele hoop goede brass samples

Back