Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
budget?

budget?

in je vorige thread praat je nog over een buget, als je voor dat budget al een stabiele snelle laptop kunt vinden, is er weinig keus.
Een Apple kun je vergeten, die zijn vanaf 1039,= een pc vindt ik voor dat budget twijfelachtig, je komt dan toch in de aanbieding/instap modelllen sfeer.
Het is verder wel handig te weten wat je er mee wil doen, welke software,... audio of midi? met audio of midi interface.....
Als je hier eerst mee komt kunnen mensen je ook beter helpen denk ik.
Succes.

Wat heb je voor budget?

Ik denk dat je trouwens beter op een pc forum kunt posten.

Anyway, als ik nu een nieuwe laptop zou kopen zou ik voor een HP gaan (NC8110 of iets dergelijks) en minimaal een Dual Core.

ik heb pas gelezen in de interface of sos dat er een hoop laptops met nieuwe 64 bit technologie of dual core gevallen niet goed werken, iemand enig idee hoe dat zit, welke modellen wel goed werken en welke niet?

bliepbliep

Ik zou een Mac kopen. An Apple a day keeps the music at play. En dat willen we toch.

Origineel geplaatst door klausito
Wat heb je voor budget?

Ik denk dat je trouwens beter op een pc forum kunt posten.

Anyway, als ik nu een nieuwe laptop zou kopen zou ik voor een HP gaan (NC8110 of iets dergelijks) en minimaal een Dual Core.

Origineel geplaatst door bliepbliep
ik heb pas gelezen in de interface of sos dat er een hoop laptops met nieuwe 64 bit technologie of dual core gevallen niet goed werken, iemand enig idee hoe dat zit, welke modellen wel goed werken en welke niet?
Alle nieuwe technologie zitten altijd foutjes in. Daarom is het vaak verstandiger om wat te wachten en shit te kopen die al wat ouder maar getest is door anderen. Oftwel laat een ander met die ongein over.

Ik heb een A8NSLI deluxe en heb nooit geen problemen.........

Heb er ook een m-audio kaart in zitten (Delta44) en die werkt ook probleemloos.....Ik heb juist veel gelezen dat Nforce4 goede borden zijn voor audio. Alleen sommige fabrikanten hebben nog steeds moeite de huidige PCI spec te volgen.

Dames en heren,

Een tijdje terug heb ik het met jullie gehad over dualcore en de voordelen/nadelen (en een hele mikmak veronderstellingen daargelaten). Ik heb toen besloten toch de gok te wagen.

Ik heb de Athlon X2 3800+ (@ 4200+ speed) en hij bevalt me heel goed in Cubase SX3.1.
Zodra ik de multiprocess aan had gevinkt was het echt een wereld van verschil. Geen gekraak meer in mijn project waar ik voorheen nog de Opteron @ 2,4Ghz tot wanhoop dreef. Hij blijft nu keurig in bedwang, met zo'n 65% processor belasting. Hij verdeelt de last mooi over beide cores zodat er altijd ruimte overblijft voor andere dingen en dat merk je. Mijn computer blijft heel vlot reageren op mijn acties. Ik ging als test even wat internetten en wat downloaden. Geen probleem! Systeem blijft stabiel!

Maar ik moet toegeven dat in Reason 3.0 en in spelletjes ofzo ik totaal geen verbeteringen heb gemerkt. Opzich merk ik wel prestatie winst in windows opzich als ik veel applicaties open heb staan enzo, maar dat is misschien ook wel een placebo effect.

Maar voor alleen Cubase SX3.1 was het al meer dan de moeite waard!!

Groetjes! :)

Mooi man!

Origineel geplaatst door fuse
Mooi man!

Ja man!

Jij hebt toch ook dualcore, maar draait in single core modus?? Wat ging er allemaal mis als je in dualcore mode draaide? Ik merk tot nu toe niks geks.. alleen dat veel progjes er nog niet echt gebruik van maken.. helaas.

Origineel geplaatst door Acidfever

Heb er ook een m-audio kaart in zitten (Delta44) en die werkt ook probleemloos.....Ik heb juist veel gelezen dat Nforce4 goede borden zijn voor audio. Alleen sommige fabrikanten hebben nog steeds moeite de huidige PCI spec te volgen.

ik heb de A8n-e met m-audiophile 24/96, ook nergens last, erg lage latency, 2ms standaard.

Origineel geplaatst door Unic
ik heb de A8n-e met m-audiophile 24/96, ook nergens last, erg lage latency, 2ms standaard.

Hier nog eentje met een nForce4 moederbord. Werkt prima! Lage latencies, niks aan het handje!! :)
(DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D)

Origineel geplaatst door Marando

Maar ik moet toegeven dat in Reason 3.0 en in spelletjes ofzo ik totaal geen verbeteringen heb gemerkt.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Reason 3.0 (nog) geen Dual Core ondersteund, maar dat Propellerhead wel bezig is met een Patch daarvoor (of dat ze dit gewoon in de volgende update inbouwen)... zou wel mooi zijn...

Origineel geplaatst door MokuM
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Reason 3.0 (nog) geen Dual Core ondersteund, maar dat Propellerhead wel bezig is met een Patch daarvoor (of dat ze dit gewoon in de volgende update inbouwen)... zou wel mooi zijn...

Reason met support voor dualcore, dat zou echt geweldig zijn. Maar ehm.. Ik moet zeggen, ik krijg 'm nu ook amper boven de 50% belasting (en dat is op 1 core, dus eigenlijk maar 25% dus :) )

Wel ideaal als hij 2 cores gebruikt tijdens het renderen naar .wav! Scheelt weer wat tijd! :)

Reason had toch een 3.0.5 patch uit, kan daar wel inzitten?

Maar draai nog op 1 poot omdat die UAD nog raar deed.
Zal bij die 4.3 drijvers nog wel ff probier.

Origineel geplaatst door fuse
Reason had toch een 3.0.5 patch uit, kan daar wel inzitten?

Maar draai nog op 1 poot omdat die UAD nog raar deed.
Zal bij die 4.3 drijvers nog wel ff probier.

Ze hebben inderdaad een nieuwe patch en ook nieuwe Rewire enzo sinds kort, maar heb niks gelezen over dualcore support. Maar dat zal tzt vast wel komen. :) Ach, Reason is dusdanig geprogrameerd dat je niet snel in problemen komt met slechts 1 core, 't neemt zo weinig kracht, al maak je een combinator patch met 10 subtractors en 5 mallstroms en een bunch effecten. :)

Origineel geplaatst door Acidfever

Hoi,

Kunnen diegene met een A8N mobo (NForce4) en m-audio kaart (zoals audiophile 2496 PCI) mij zeggen welke grafische kaart ze gebruiken, want blijkbaar is dat heel belangrijk wat betreft problemen..

Lees eens volgende artikeltje: http://www.adkproaudio.com/PCI-E.cfm. In het artikel staat oa. het volgende:

First let me state what does work. An Intel 915/925 motherboard coupled with a very low powered PCI-E video card such as ATI X 300 LE or Nvidia 6200. With this set up it works as good as the older 865/875 chipsets with AGP and gives you the benefit of the newer Intel Processors. (Increased Cache and support for 64bit OS) as well as speeds of 3.6G and 3.8G.

As you increase your video card power it decreases your ability to use the PCI bus (this includes Firewire and Harddrive I/O) therefore decreases your ability to use the system for Pro Audio. Some exceptions to this would be triple Bus Dual Xeon motherboards and its very hit and miss.
For AMD single core its worse, we have not been able to use any AMD single motherboard with PCI-E video successfully for Pro Audio.

1/ waarom werkt het wel met een "low powered" PCI-E kaart zoals Nvidia 6200 en geeft het problemen met betere kaarten?! Kan een 6600GT (8 pixel pipelines geloof ik) die hoger is dan een Nvidia 6200 problemen geven?! Waarom? Hoe zit dat allemaal juist?

2/ waarom is het het slechtst bij single core AMD's? Wat is daar de reden voor??

3/ in het artikel staat dat NForce4 in vergelijking met NForce3 nog altijd 10% performance verlies geeft, vooral dan met Nuendo 3 maar zal dan waarschijnlijk ook zo zijn Cubase SX wat ik gebruik. Waarom zegt iedereen dat die NForce4 zo'n goeie performer is terwijl hij blijkbaar slechter is??

Hopelijk kunnen mensen met kennis van zaken helpen met bovenstaande vragen! Alvast hartelijk bedankt!! :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dance123
...3/ in het artikel staat dat NForce4 in vergelijking met NForce3 nog altijd 10% performance verlies geeft, vooral dan met Nuendo 3 maar zal dan waarschijnlijk ook zo zijn Cubase SX wat ik gebruik. Waarom zegt iedereen dat die NForce4 zo'n goeie performer is terwijl hij blijkbaar slechter is??...

Ik heb een moederbord met de nForce4 chipset met daarop een AMD Athlon 64 x2 3800+ (dualcore).
Deze week is mijn EMU 1820 aangekomen en ik moet zeggen dat ik echt helemaal nergens last van heb. Cubase SX3.1 super stabiel en perfect (dualcore support 8) ) en Reason rewired. Nou kan het zijn dat zo'n nForce3 sneller is, maar dat weet ik niet. Maar ik ken geen nForce3 chipset met Dualcore ondersteuning.

Maar antwoord geven op de vraag of het stabiel is. Ja! Bij mij 100% stabiel.

AMD Athlon 64 x2 3800+
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
2x 512MB DDR400 @ 2-2-2-5
36GB Maxtor 15K2 scsi schijf 15.000rpm 8mb cache
300GB Maxtor Diamondmax 10 7200rpm 16mb cache
ATI x800 GTO2 256MB DDR3
EMU 1820
Windows XP Home SP2
Cubase SX3.1
Reason 3.0.5

Hoi,

Kunnen diegene met een A8N mobo (NForce4) en m-audio kaart (zoals audiophile 2496 PCI) mij zeggen welke grafische kaart ze gebruiken, want blijkbaar is dat heel belangrijk wat betreft problemen..

Lees eens volgende artikeltje: http://www.adkproaudio.com/PCI-E.cfm. In het artikel staat oa. het volgende:

1/ waarom werkt het wel met een "low powered" PCI-E kaart zoals Nvidia 6200 en geeft het problemen met betere kaarten?! Kan een 6600GT (8 pixel pipelines geloof ik) die hoger is dan een Nvidia 6200 problemen geven?! Waarom? Hoe zit dat allemaal juist?

2/ waarom is het het slechtst bij single core AMD's? Wat is daar de reden voor??

3/ in het artikel staat dat NForce4 in vergelijking met NForce3 nog altijd 10% performance verlies geeft, vooral dan met Nuendo 3 maar zal dan waarschijnlijk ook zo zijn Cubase SX wat ik gebruik. Waarom zegt iedereen dat die NForce4 zo'n goeie performer is terwijl hij blijkbaar slechter is??

Hopelijk kunnen mensen met kennis van zaken helpen met bovenstaande vragen! Alvast hartelijk bedankt!! :)

Ik gebruik de pci-e Ati radeon club 300 se met 256 hypermemory. kaarjte van 69 euro dacht ik, ideaal voor 2 monitors en eventueel spelen van spellutjes:) Ik heb al begrepen dat je beter geen videokaart kan doen met een ventilator erop! (dat heeft deze dus niet)

Ik gebruik de pci-e Ati radeon club 300 se met 256 hypermemory. kaarjte van 69 euro dacht ik, ideaal voor 2 monitors en eventueel spelen van spellutjes:) Ik heb al begrepen dat je beter geen videokaart kan doen met een ventilator erop! (dat heeft deze dus niet)
Kan je ook zeggen welke processor je gebruikt en is het een single of dual-core?!!

Ik zou ook van andere mensen willen weten of Asus A8N (NForce4) + PCI M-Audio kaart + degelijke videokaart (6600GT bvb.) goed werkt met een single core AMD64 CPU!!

Thanks! :)

Kan je ook zeggen welke processor je gebruikt en is het een single of dual-core?!!

Ik zou ook van andere mensen willen weten of Asus A8N (NForce4) + PCI M-Audio kaart + degelijke videokaart (6600GT bvb.) goed werkt met een single core AMD64 CPU!!

Thanks! :)

ik gebruik een AMD 3500+ op dat mobo. en heb 1 gig geheugen. 2 x 512
straks up te graden naar een AMD 4800 dualcore bijv;) scheelt nu in de kosten misschien.

:biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back