Natural_Demon
Stamgast
voor een geluidskaart raad ik je aan een motu 828mkII of traveller te kopen of de rme multiface met pci kaart.
rme is iets duurder.
anders zit je met een rme kaartje die adat heeft en moet je weer ad/da conveters kopen.
dan ben je zeker meer als 4500€ kwijt voor een system.
een beetje ad/da converter is duurder dan een fireface en die 1200€ kost.
moederboard, gigabyte or INTEL
ram, van GeIL of dat ander exotische merk dat angeduit werd als snelste ram ter wereld op toms hardware.
minstens 2 giga, 1 gig is NET niet genoeg. logic 5 vreet bij mij al heel snel 200mb met een paar samples en vstjes.
kortom een hele simple track.
de rest boeit niet zo veel, muziek programmas zijn meestal niet van 3d afhankelijk.
dus je hoef geen nvidia 10000gti turbo.
die verhalen van powersuplies, is leuk voor al tie kapot gaat en je een nieuwe zoek.
ik heb 4 hd's waarvan 1 scsi met adaptec controller en 2 dvd branders erin.
plus enkele uv tubes en ventilator met lichtjes.
en het loopt al iets meer als 2 jaar zo op een 300 watt psu.
ik heb 2 weken geleden een nieuwe ventilator erin gesoldeerd.
365d 24/7 nonstop, af en toe een reset.soms staat hij gewoon 30 dagen aan zonder reset.
rme is iets duurder.
anders zit je met een rme kaartje die adat heeft en moet je weer ad/da conveters kopen.
dan ben je zeker meer als 4500€ kwijt voor een system.
een beetje ad/da converter is duurder dan een fireface en die 1200€ kost.
moederboard, gigabyte or INTEL
ram, van GeIL of dat ander exotische merk dat angeduit werd als snelste ram ter wereld op toms hardware.
minstens 2 giga, 1 gig is NET niet genoeg. logic 5 vreet bij mij al heel snel 200mb met een paar samples en vstjes.
kortom een hele simple track.
de rest boeit niet zo veel, muziek programmas zijn meestal niet van 3d afhankelijk.
dus je hoef geen nvidia 10000gti turbo.
die verhalen van powersuplies, is leuk voor al tie kapot gaat en je een nieuwe zoek.
ik heb 4 hd's waarvan 1 scsi met adaptec controller en 2 dvd branders erin.
plus enkele uv tubes en ventilator met lichtjes.
en het loopt al iets meer als 2 jaar zo op een 300 watt psu.
ik heb 2 weken geleden een nieuwe ventilator erin gesoldeerd.
365d 24/7 nonstop, af en toe een reset.soms staat hij gewoon 30 dagen aan zonder reset.

)