Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bedankt allen voor de harddisk trick! op mijn daw heb ik sata schijven, dus met een laptop zal dat wel even slikken worden. dus direct from disk zit er niet in! dus veel ram!

Ik snap dat je dit soort vragen op een compuer forum kan stellen maar daar zijn alleen mensen met spellen bezig. Ik wil mijn laptop net als mijn daw alleen gebruiken voor muziek producen!

Dus ik dacht synthforum gasten die weten tenminste wat het doel is!!

Nieuwe pc samestellen??????

Nieuwe pc samestellen??????

Heeeey mensen,

Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen maar heb niet zo heel verstand van hardware:o:

Maar heb al iets bij elkaar gesprokkeld wat net binnen mijn budget blijft nu is mijn vraag dus eigenlijk:

Is dit een beetje een goede setup naar jullie mening???????Oja geluidskaart heb ik al dat is een emu1212M ik denk zelf dat dit ideaal is en dat ik hier een hele tijd mee vooruit zou kunnen ook in de toekomst!!!
Ik werk trouwens met fl studio en Reason

Moederborden Socket 775 - P5LD2 (Intel® 945P)€ 115,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=GPEA23&

Grafische kaarten nVidia PCIe -
Extreme N6200TC-256TD
Extreme N6200TC-256TD (64 MB DDR-SDRAM)€ 45,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=J8XV01&

CPUs Socket 775 -
Pentium® D 930
Pentium® D 930 (3000 MHz)€ 189,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=HPFI19&

Geheugen DDR-2 -
DIMM 2 GB
DIMM 2 GB (2048MB)€ 149,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=IBIEUG&

Voedingen meer dan 400 Watt -
MagicPower
MagicPower (ATX2)€ 39,-
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=TN4W01&

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen dat ut zo wel ongeveer klopt????

Groetjes Simon

Ik weet niet of dit het meest geschikte forum is voor deze vraag maar denk iig ff na over hoe stil je de voeding wilt. Denk ook ff aan behuizing. Als je muziek maakt met je pc wil je de pc zo weinig mogelijk horen.

Thnx voor je reply!!!

Ja okeej dat is zeker waar maar ik heb ook niet al het geld van de wereld tot mijn beschikking en dacht dat dit een geschikte voeding was ?

Maar de rest van de setup is dus wel okeej ????

ja prima bakkie voor reason enzo.
het belangrijkste is een goede audiokaart en die heb je dus al.

je kunt ook eens naar een amd64 systeempje kijken, omdat dat wellicht wat budgetvriendelijker is.

Origineel geplaatst door 123Bug
ja prima bakkie voor reason enzo.
het belangrijkste is een goede audiokaart en die heb je dus al.

je kunt ook eens naar een amd64 systeempje kijken, omdat dat wellicht wat budgetvriendelijker is.

Dan denk ik dat ze bij alternate weer blij kunnen zijn met wat euries;) en ik weer wat armer maar wel een goed investering rijker:)

thank you:halleluja

he jongens ,

Ik vroeg me af welke geluidskaart het beste geschikt is voor een starter als ik.

Ben al een tijdje bezig met Reason en FL , slecht dat ik erin ben maar ik amuseer me ;)
Heb ook een paar soft synths etc..
En nu is mijn oude soundblaster live kapot en dacht ik zo van ineens iets deftigs te kopen.

Ik wil zeker gaan voor iets semi-professioneel , dat het een uitdaging blijft om mee te werken.

Zo'n 1212M met de emulator software lijkt me wel wat , maar zijn er beter alternatieven.

Budget : max 250€

Ik vraag me ook af , of er dan nog speciale zaken zijn waar ik op moet letten ?

Prima kaartje voor fl en reason om mee te starten. Zeker niet te veel uitgeven als je net begint!
Latency van je kaart en de specs van je pc is in dit geval het belangrijkste.

Intel? Amd?

Intel? Amd?

Hallo daar,

Al maanden ben ik op zoek naar goeie eerlijke testen waarin duidelijk is dat amd of intel beter is.
Gewoon keiharde feiten, en geen 'oneerlijke' testen waar ze RME, Motu of Protools interfaces gebruiken. Het liefst hoor of ik lees ik het van mensen zelf.

Wat is nou het beste voor het minste geld? Ik bedoel als AMD 50 euro duurder is vele malen sneller, (of andersom) dan is de keuze snel gemaakt toch?

Een G5 kopen is ook niet echt een oplossing. Waarom zou ik iets van 100% kopen voor veel geld, terwijl ik er maar misschien 15% van benut.

Heeft iemand goeie benchmark of review sites of zelf dingen ervaren??

Grtz
Jerry

tja volgens mij ligt dat aan zoo veel factoren dat je niet perse kunt zeggen wat nou goed is of niet...
anyway, ik draai mijn audiosysteempje op een athlon 3400 en heb niets te klagen, geen idee. gebruik minder kracht dan mijn pc in huis heeft, dus altijd goed.
maar eigenlijk doe ik niets anders dan eenvoudig wat multitracken.

iemand een ideetje voor een benchmark?
misschien het beste om wat freeware te zoeken, zoals een compressor, een reverb en een vst synth, en dan een projectje te maken met in elke track synth+compressor+reverb, en dan kijken tot hoeveel kanalen je kunt gaan.

Dat is opzicht wel een goed idee. Maar dan nog heeft het inderdaad te maken met heel veel andere dingen. Ik zal eens wat freeware opzoeken. En kijken wie er mee wil doen aan de test.

Ok, ik ga nog één keer gek doen, wie heeft er ervaring met de Marian Ucon CX ?

Stabiele drivers? Goede kwaliteit? Andere ervaringen? Ik hoor het graag!

het AMD versus Intel verhaal. daar zal niemand voorlopig wijs uit worden, al zowat sinds de AMD K6-2 wordt er daarover gepingpongd en fel ruzie gemaakt tussen informatici. Ik kan het weten, ik ben er zelf een. Eerlijk gezegd is iedereen die wat volwassen is binnen die cirkel van mensen die er iets over zouden kunnen weten al lang beu om daarover na te denken. Feit is applicatie X draait beter daar, applicatie Y daar, en na een update zou het net andersom kunnen zijn, dat is ook vaak zo. So be it. Stop met je kop daarover te breken, beide zijn immens fijne cpu's.

Computer samenstellen hulp

Computer samenstellen hulp

Ik zou graag een pc laten samensteken voor mijn home studio,momenteel heb ik er 1 die ik verder zou gebruiken voor het internet.
Dus de pc zal uitsluitend voor muziekdoeleinden worden gebruikt!Ditmaal wel ik de specifieke onderdelen verkrijgen die nodig zijn voor een muziek pc.Ik kan wel hier en daar wat onderdelen samen stoppen maar ik wil ook dat deze goed op elkaar zijn afgestemd.
Wat wil ik zo ongeveer:een stille pc,genoeg ram,goede kloksnelheid,aansluiting tweede monitor,mogelijkheid tot uitbreiding,enz wat ik ook maar nodig heb.Hij moet voldoende programma's zoals cubase,ableton,reaktor ,atmosphere,vanguard,reason,enz kunnen laten draaien zonder vast te lopen en geluidsvervorming of zo veroorzaken.
Met andere woorden zowat een pc die toch voor pro resultaten kan zorgen.(mits goede ingevingen)
Ik heb zelf al een geluidskaart(tascam us-122)en monitors van 19".Verder gebruik ik een korg kontrol 49 als klavier.
Ik kan enkel deze gegevens geven want verder ken ik er niets van!!!

Mijn vraag is nu kunnen jullie een goede pc samenstellen voor mij?!?Mijn budget is 1200 euro eventueel uitbreidbaar naar 1500 euro.

Dus laat maar komen en tips of links zijn ook welkom

thanks

Ik heb wat rondgekeken in de link van hover,dit is zeer zeker allemaal ok maar ik krijg ineens teveel voor mijn neus.Toch bedankt voor de link.

Mocht het kunnen zou ik liefs in het kort de gevens hebben die nodig zijn voor de pc eventueel eigen pc voorstellen.

dank je

Ik heb niets tegen een mac maar mijn budget is er niet naar en tweedehands daar twijfel ik over,liever niet.
Ik denk dat ik dan een powermac moet aanschaffen en een monitor of 2 en dat is mij teduur.Ik zit ook nog met mijn 2 monitoren.toch merci

PC is ook goed hoor, zeker nu met die dual Intel pentiums. In Gouda zag ik ze compleet met 256mb en DVDdrive + 80 gig disc voor onder de 600 euri.

Ik zou zeker voor een dual processor gaan. Ik ben overgestapt naar Mac omdat ik nu eenmaal graag met Logic werk. Dat lukt mij beter dan Cubase.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back