Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bericht door een moderator:
...en even samengevoegd :)

Origineel geplaatst door René
compleet met 256mb en DVDdrive + 80 gig disc voor onder de 600 euri
256 is echt te weinig; minimaal 1gb is aan te raden voor productie. Of je moet 1 computer gebruiken voor 1 VST.

een 1212m is dus geschikt als instap

nog iets :

hoe kom je aan een zo stil mogelijk pc

ik neem aan geen thermaltake=( en zijn zon zulk mooie kasten

welke van deze 2 aub

welke van deze 2 aub

Ik heb twee pc's laten samenstellen en nu zou ik graag weten voor welke ik moet gaan om muziek te produceren op goed niveau(zonder problemen nu en in de toekomst).Ook wil ik weten wat jullie ervan vinden(goeg slecht super)

1)Nexus techmology breeze zwart/zilver,400 watt case

benq dvdrw dw 1655 bulk,zwart lightscribe

nec 3.5 inch diskette station zwart

corsair twin 2x 2048-5400c4 2048mb,pc 5400,675 mhz 2.4

wd caviar special edition 250gb,7200 rpm,16mb,serial ata 2/300

asus moederbord m2n-e **************

amd cpu athlon 64x2 3800+ 2.0ghz,1000mhz boxed ******************

zalm cpu koeler cnps 9500 am2 koper

asus vga radeon eax 1300 md 128mb

xp proffesional single pack

2)alles hetzelfde buiten 2 puntjes met sterretjes naast:

asus p5wd2 premium

intel pentium 4 d 950 3.4 ghz,800mhz boxed

Geef mij jullie eerlijke meningen aub!!!

thanks

Nexus techmology breeze zwart/zilver,400 watt case
benq dvdrw dw 1655 bulk,zwart lightscribe
nec 3.5 inch diskette station zwart

Vooral de kleur is belangrijk...

mja met beide pc's kan je denk ik prima mee werken, maar er is natuurlijk altijd beter.
ja kan altijd wel een paar maanden wachten totdat er iets snellers / beters is.

maar je zegt dat je ze al samen hebt laten stellen ? had je niet eerst uit kunnen zoeken wat beter zou zijn qua muziek ? of heb je er gewoon 2 nodig ?

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik zou een paar weken wachten en een pc samenstellen met de nieuw Core 2 duo processoren.

Deze presteren stukken beter dan de amd of p4.

http://tweakers.net/nieuws/43470/Introductie-Conroe:-AMD-bijt-in-het-stof.html

Ik zie trouwens niets specifiek voor muziek aan je pc? :confused:

""Het zijn echter vooral de prijskaartjes waarmee Intel de concurrent pijn doet. Een FX62 kost bijna duizend euro, terwijl een E6700 slechts de helft van dat bedrag moet opbrengen. De goedkoopste Conroe, de E6300, staat zelfs al voor minder dan 200 euro in onze PriceWatch.""

:okdan:

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik zou een paar weken wachten en een pc samenstellen met de nieuw Core 2 duo processoren.

Deze presteren stukken beter dan de amd of p4.

http://tweakers.net/nieuws/43470/Introductie-Conroe:-AMD-bijt-in-het-stof.html

Ik zie trouwens niets specifiek voor muziek aan je pc? :confused:

Het probleem is dat ik niet echt iets afweet van computers,dus heb ik ze laten samenstellen.
Ik HEB NOG GEEN PC GEKOCHT TER INFO!!!

IK heb ook een budget die 1200 euro bedraagd(eventueel 1500 euro zonder scherm wel teverstaan)

Ik kan gerust wachten op iets beters maar niet telang,er komt altijd iets beters uit....

Ik ben ook blij met al deze hulp die ik krijg!

Origineel geplaatst door klausito
Vooral de kleur is belangrijk...

Het komt bij mij niet op de eerste plaats hoor!de case is dus tweekleurig en ziet er niet echt super uit maar hij is wel stil das wat ik wou.

Verklaar dit even nader van die kleur?

thanks

Ik zou wel eens graag willen weten wat ik allemaal moet aanschaffen om een deftige muziek pc te hebben?!?

Kunnen jullie hem niet even voor mij samenstellen,dat zou ik graag willen!info van mensen die er wel iets van weten.

Dus met het budget dat ik opgegeven heb en zonder monitors(scherm)

thanks

Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Origineel geplaatst door jeetn
Ik zou wel eens graag willen weten wat ik allemaal moet aanschaffen om een deftige muziek pc te hebben?!?

Kunnen jullie hem niet even voor mij samenstellen,dat zou ik graag willen!info van mensen die er wel iets van weten.

Dus met het budget dat ik opgegeven heb en zonder monitors(scherm)

thanks

Hangt er gewoon heeel erg vanaf HOE je wilt werken en met wat.

1] Alleen software/-synths
2] Alleen PC als "opnamebron" gebruiken, dus rest hardware (mixer / synths / etc.)
3] Combinatie van 1 en 2

Als dat je niet uitmaakt, lijkt me het volgende wel makkelijk:

Een snelle pc met veel werkgeheugen plus een goede geluidskaart en genoeg aansluitingen..

Welke geluidskaart

Welke geluidskaart

Ik wil het maken van muziek weer een beetje oppakken en ik heb een budget van rond de 300 euro. Ik ga alles vannuit mijn computer doen en had de volgende onderdelen in gedachten:

- AKG K240 studio hoofdtelefoon a 130,-
- Edirol PCR M30 master keyboard a 160,-

De keuze voor de twee onderdelen liggen al redelijk vast, alleen ik ben dus de geluidskaart vergeten :(

Ik ben opzoek naar een kaart met de volgende specificaties:

- Goedkoop :)
- 2 outputs, eentje naar de versterker en eentje direct op mijn hoofdtelefoon (bovengenoemde AKG K240).
- Goed voor midi (lage latency enzo).
- Inputs heb ik eigelijk niet nodig.

Heeft iemand tips? (houdt er rekening mee dat ik eigelijk al over mijn budget heen ga).

NIeuw systeem

NIeuw systeem

ha bij deze ook mijn bijdrage aan de discussie.

ik ben recentelijk ook overgeschakeld op een nieuw systeem om muziek te maken met cubase als basis. Ik wilde perse 2 schermen voor gebruiks gemak en wat prestatiewinst ten opzichte van mijn centrin 1.5 gig acer laptop.

Ik heb bijna 3 maanden uitgebreid gezocht en gelezen. eerst overwogen om zelf een systeem te bouwen, daarna gedacht dat ik een amd X2 proc omdat deze sneller zijn dan bv en D820 van intel moest hebben enz.

Uiteindelijk heb ik de hele meuk bij Dell aangeschaft. Een 9150 systeem et 1 gig geheugen, 250 mb harde schijf, videokaart 256mb 2 keer 19 schermen en een pentium d940 met viiv chips voor het luttele bedrag van 1380 euro inc verzenden.

ik ben er super tevreden mee. Dell spul is mooi ontworpen en goed gemaakt ziet er netjes uit. Ook van binnen is het zeer georganiseerd. De 2 schermen werken zeer handig en lopen met de standaard videokaart als een zonnetje. De pentium D940 proc kan in cubase flink wat audio en vsti tegelijk verstouwen. Met mijn fw 410 maudio interface kan ik moeiteloos 6-10 flinke vsti's laten lopen zonder een centje pijn met een buffer van 256 samples . Wat ook heel plezierig is is dat het systeem fluisterstil is, je hoort er bijna niks van.

praktisch gesproken is de comp geen beperking meer voor mijn muziek.

kortom daar waar ik op mijn centrino snel gekraak in de audio en scheleogen van het kleine schermpje kreeg is dit nu geen probleem meer.

ik zou iedereen eens aanraden om naar de dell website te kijken. qua prijs en kwaliteit kan er denk ik helemaal niks tegenop. En het spul werkt echt toppie.

groet

cgholland

Hey,

Ik heb van de week die nieuwe AM2 processor besteld. Wilde eerst gaan voor de X2 5000 maar die is nog lang niet leverbaar. Heb dus een "zoethoudertje" besteld in de vorm van de X2 4200.

De onderdelen :
  • Asus M2N-E Nforce 570 Ultra
  • AM2 X2 4200
  • 2gb Mushkin EM DDR2 800
In her verleden waren er problemen met de Nforce 4 chipset en wil dus gaan testen, en misschien vragen jullie het af, of het gefix'd is. heb nog geen berichten gelezen over audio en Nforce 570/590.

Ik hou jullie op de hoogte :)

laptop ervaringen

laptop ervaringen

mijn kleine laptop bijdrage:

'k Heb nu een tijdje een Sony Vaio. Hij draait stabiel, maar naast een desktop met ongeveer dezelfde specs (intel p4 2.8/512 MB), was de desktop toch ruim sneller.
Toch, ik kon goed uit de voeten met Cubase SE, BFD etc.

Toen een externe Firewire schijf gekocht (icy box) 7200 rpm.
Na veel problemen, patches en firmware updates draaide het aardig. Vooral BFD (fxPansion) draaide stukken beter.
Het nadeel van een externe schijf is dat je minder mobiel bent, voordat je het weet sjouw je met 4 adapters en kastjes en alles en nog wat.
Nog een nadeel; ik kan niet van een externe schijf opstarten, en dus windows draait op een langzame schijf.

De oplossing : een interne 7200 toeren schijf :okdan: (hitachi travelstar)

De meeste laptops worden nogal warm, en Sony Vaio's helemaal. Met de laatste hittegolf eroverheen heb ik besloten een laptop-cooler aan te schaffen.
Het is niet meer dan een laptop standaard met daarin 2 extra ventilatoren. Je sluit het ding aan op usb, en er zit een aan/uit knop op.

Ik gebruik een echo indigo geluidskaart. Het leuke van die kaart is de externe volumeknop. Het jammere van die kaart is dat de knop is afgebroken.

cubase sx set-up

cubase sx set-up

Hallo, Muziek mensen

Ik ben van plan om cubase sx aan te schaffen?!
Maar heb ik hiervoor de juiste set-up? :
* PENTIUM 4 3.2 GHZ.
***intern geheugen 1024 IS DIT GENOEG OF MOET IK DIT VERDUBBELLEN???
* AUDIOPHILE 24/96 M- AUDIO SOUNDCARD.
*KORG X5D TOETSENBOARD ALS CONTROLLER.
*EVOLUTION U-33 CONTROLLER.
Wat ik graag wil is een gebruiksvriendelijke homestudio waar ik met veel VST's -Plug-inn"s
werken kan zonder latency en al te veel problemen?!
Wie wil z'n oordeel hierover geven , of heeft ervaring hiermee?

alvast, dank laterrrrrrrrrrrrr..........
:confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back