Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door musica
Ik ben er ook over na aan het denken om mijn P3,4 te gaan vervangen, maar ik weet niet of het de investering (op dit moment) al wel waard is. Gebruik mijn computer alleen om met Cubase SX2 en veel plugins te werken, dus weet niet of een dual core echt veel verbetering zal opleveren. Ben nu eenmaal niet aan het multitasken...

veel plugins = multitasken 8)

Sinds afgelopen weekend overgestapt van AMD64 3500 naar Core 2 Duo.

Dit is mijn setup nu:

Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Cache
2 x 1GB Corsair PC6400
Asus P5W DH Deluxe (intel 975X chipset)
Winxp SP2 op WD Raptor schijf (10.000rpm)
M-audio Audiophile 192
TC Powercore MKII (DSP pci kaart)

Ik draai de geluidskaart op 7ms (ASIO) in FL Studio, bij het laden van een project viel me meteen op dat dit nu velen malen sneller gaat.
Heb nog niet zo gek veel kunnen testen maar weet in ieder geval dat de mijn powercore plugins en de virus plugin stabiel lopen i.c.m. core 2 duo.
Zal binnenkort wat zwaardere projects inladen en kijken hoe dat loopt.

Welke laptop?

Welke laptop?

Weet iemand of er laptops zijn waarin geluidskaarten zitten met lage latency ( en eventueel spdif ) zodat ik bij aanschaf van een laptop niet steeds mijn externe geluidskaart per se mee hoef te nemen.
De merken waar ik mee in mn hoofd zit zijn Asus, Sony en xodd

Wat voor computer en geluidskaart??

Wat voor computer en geluidskaart??

Hoi,

Ik wil wat muziek gaan maken.
Maar heb nog helemaal geen verstand van...
Zat zelf te denken om eerst eens een goede pc aan te schaffen met de juiste geluidskaart monitoren en cubase
Misschiem eventueel er een virus bij.

wat voor pc raden jullie aan en welke geluidskaart?

en wat voor monitoren en welke versie van cubase

Verder, allerlei tips zijn natuurlijk van harte welkom:)

mijn budget is ongeveer 1000 dat is dan zonder cubase en virus

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Samengevoegd :)

Re: Wat voor computer en geluidskaart??

Origineel geplaatst door jeff1
Hoi,

Zat zelf te denken om eerst eens een goede pc aan te schaffen met de juiste geluidskaart monitoren en cubase

niemand:erm:

Origineel geplaatst door jeff1
Hoi,

Ik zal zeggen neem mijn configuratie als voorbeeld, je kan dan nog een stapje lager gaan met de cpu (E6400) dat scheelt je al wat knaken. En geheugen kan je ook makkelijk Twinmos nemen of een andere onbekend merk, reden waarom ik dat niet had gedaan is dat ze die niet op voorraad hadden.
Zelf ben ik erg tevreden over mijn m-audio kaart, dus die raad ik dan ook aan.
Mja, een goede monitor heb je niet zomaar gevonden, het beste is natuurlijk om voor actieve speakers te gaan zodat je geen amp nodig hebt.
Hiervoor zou ik toch even de search knop gebruiken (staat veel info op sf forum) en veel reviews doorlezen en uiteindelijk naar bijv. feedback gaan om daar zelf te oordelen of het monitor setje bij je "past".

Cubase configuratie met 6Gb geheugen

Cubase configuratie met 6Gb geheugen

Hallo,

Ik heb problemen met het configureren van een nieuw systeem. Een dedicated cubase PC.

Het systeem bestaat uit een Asus p5b deluxe en er zit 6Gb op gestoken. Toch kregen we fouten over te kort geheugen bij het laden van sommige geheugenslurpende VSTI's. (Colossus oa.)
Bij nader onderzoek gebruikte windows maar 2Gb. =( Bij nog wat intenser inderzoek zag de Bios maar 4Gb. =( =(

Nu hoorde ik iemand zeggen dat 2Gb de limiet is wat WindowsXP aan kan en ik een 64bit OS nodig heb. =( =( =(

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen om een goed werkend systeem met cubase te laten draaien met 6Gb. Ik zit zelf te denken aan de volgende opties:
- Een 64bit Os installeren en de boel te laten werken op 1 pc met 6Gb
- De PC zo laten met 2 Gb en hier alleen de sequencer op draaien. Dan via systemlink de VSTI's draaien op een 2e pc.

Wat is wijsheid?

Cheers,
Eddy

Re: Cubase configuratie met 6Gb geheugen

Re: Cubase configuratie met 6Gb geheugen

Origineel geplaatst door theGmus
Hallo,

Ik heb problemen met het configureren van een nieuw systeem. Een dedicated cubase PC.

Het systeem bestaat uit een Asus p5b deluxe en er zit 6Gb op gestoken. Toch kregen we fouten over te kort geheugen bij het laden van sommige geheugenslurpende VSTI's. (Colossus oa.)
Bij nader onderzoek gebruikte windows maar 2Gb. =( Bij nog wat intenser inderzoek zag de Bios maar 4Gb. =( =(

Nu hoorde ik iemand zeggen dat 2Gb de limiet is wat WindowsXP aan kan en ik een 64bit OS nodig heb. =( =( =(

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen om een goed werkend systeem met cubase te laten draaien met 6Gb. Ik zit zelf te denken aan de volgende opties:
- Een 64bit Os installeren en de boel te laten werken op 1 pc met 6Gb
- De PC zo laten met 2 Gb en hier alleen de sequencer op draaien. Dan via systemlink de VSTI's draaien op een 2e pc.

Wat is wijsheid?

Cheers,
Eddy

je kan met een setting in de config file van xp de 2 gig barriere doorbreken tot maximaal 4 gig. Je dient dan wel apart te configureren dat cubase ook gebruik maakt van die 4 gig. 6 gig onder xp kan niet voor zover ik weet.

voor de juiste instellingen moet je maar even de search hier gebruiken, ik heb het al eens uitgelegd in 1 van de threads hier welke instellingen je daarvoor moet veranderen. (hou er wel rekening mee dat het niet echt simpel is, dus enige windows ervaring is wel vereist)

Naar mijn weten is 3GB het maximum wat Windows XP kan zien/gebruiken, meer geheugen erin steken heeft dus geen nut.
Dat je bios maar 4GB ziet kan zijn omdat je moedeboard geen 2GB (of double sided/single sided) reepjes ondersteunt, dit zou je even moeten checken op de site van www.asus.com.tw
Misschien is dit dmv een bios update te verhelpen.
Het kan ook zijn dat 1 of meerdere modules kapot zijn, dus test ze even 1 voor 1.
Ik weet niet of het verstandig is om nu over te schakelen op een 64bit OS alleen voor het extra geheugen wat je dan kan gebruiken.
Sowieso omdat een vsti toch meer afhankelijk is van je CPU snelheid dan je geheugen en omdat misschien je moederbord bepaalde geheugen modules niet ondersteunt.
Check ook eens of je wel genoeg virtueel geheugen vrij hebt, verhouding in windows xp moet zijn: totaal aantal fysieke geheugen * 1.5 = virtueel geheugen (page file).

6 gb voor een dedicated pc?

Volgens mij waren de Jappen tijdens de aanval op Pearl Harbor zelfs minder dedicated!

8o)

Zou het niet handiger geweest zijn om eerst te kijken of wat je kocht wel kon?

ik draai nog steeds op 512mb 8o)

nooit problems qua te kort aan geheugen (tenminste niet t geheugen van mn pc :P )

inderdaad lekker terug brengen die hap, 2 gb of max 3 is meer dan voldoende

tegen de tijd dat je die 6 GB echt nodig hebt, zijn de ram reepjes al weer vele malen sneller dan de 6 gig die je nu hebt, zijn de moederborden sneller, de cpu,s etc. En dat moet ook wel, want 6 gb is nu echt zinloos op een xp pc.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back