Origineel geplaatst door Wessel kan je dit mss uit leggen?
want anders heb ik er niet veel aan je moet wel weten dat ik niet veel over pc weet anders stel ik deze vragen ook niet dus uitleg oke en dus graag niet van die domme smileys daar heb ik niks aan
Origineel geplaatst door Wessel kan je dit mss uit leggen?
want anders heb ik er niet veel aan je moet wel weten dat ik niet veel over pc weet anders stel ik deze vragen ook niet dus uitleg oke en dus graag niet van die domme smileys daar heb ik niks aan
Degene die mij, met niet mis te verstane bewoordingen, er op wees niet gediend te zijn van SF-leden die Apple gebruiken tot grote tevredenheid, zal de boodschap waarschijnlijk wel gezien hebben. De discussie PC versus Apple wordt binnen een ander draadje gevoerd.
Een dualcore processor lijkt me wel een must.
Op de processor zou ik niet bezuinigen.
Wat voor merk je moet kiezen is altijd lastig, dit omdat de prijzen zo snel veranderen.
1gig is ok om te beginnen zorg echter wel dat je nog een optie hebt voor een upgrade.
Bedankt voor de uitleg ton maar helaas zal het voor mij geen mac worden ik ken ze uiteraard en welke van de 2 beter is? maakt mij niet uit als het maar werkt
1 ding ik heb logic 5 en dit is de versie voor microsoft en niet voor mac dus die keuze is snel gemaakt.
negative plus
bedankt voor je tip dat ik er op moet letten voor de upgrade!
en ik dacht al dat dit wel goed zou zijn om mee te beginnen
vooral als je nog met 256 werkt
ik heb mijn ddx en rme 9636 te kop staan omdat dit niet mijn ding is en ik toch bij software blijf, ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart.
Ik heb op dit moment een audiophile 2496 in mijn pc maar mis een aantal inputs, voor bv microfoon en eventueel gitaar.
nu lijkt me een e-mu kaart het meest geschikt voor mijn sitiuatie, maar heb al verscheidene topics gelezen mbt 1820m en de 1616m. Prijsverschil is groot maar wara doe ik verstandig aan? Ik weet dat ik de 1820m dan 2e hands moet aanschaffen aangezien die niet meer nieuw verkocht wordt.
Bestaan er laptops die 2 tft's kunnen handelen, een paar firewire poorten hebben en usb. Dual core is ?
Ik zit namelijk met het dillemma om live te gaan, maar wil eigenlijk een laptop die me huidige pc totaal kan vervangen in de studio.
De huidige pc zou ik eigenlijk up moeten graden naar dual core, maar dat kost zoveel euro's dat ik dacht om een alles vervangende Laptop te nemen , die ik meteen als ik wil live kan gebruiken.
deze komt wel al aardig in de buurt denk ik. er zijn ook nog andere modellen op de site.
2 TFT schermen aansluiten weet ik persoonlijk niet of dat gaat. eentje allesinds wel. maar het handige aan de mtech laptops site is dat je de laptop volledig naar eigen smaak kan inrichten. dus je hoeft nergens water bij de wijn te doen. enige nadeel is dan wel dat je hem moet importeren dus komen daar ook taxen bij.
Matrox heeft een box waarmee je op 1 videouitgang 2 monitors kun aansluiten. Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet vertellen of dat een beetje handig werkt.
Zoals ik al zei trash, die zijn er zeker....maar weet in welke prijsklasse je wilt komen. Een mobile 7900GT of GTX zal niet weinig kosten en dat merk je in de totaalprijs van de laptop.
Verder zal het energievebruik er aanzienlijk van stijgen en dus je accutijd verminderen.
Een laptop met 4 of meer firewire aansluitingen zul je niet heel snel vinden denk ik. USB2 kan 60MB/sec aan (theoretisch) dus dat kan eventueel een uitweg zijn aangezien je het erover had om externe HD's te gaan gebruiken voor recorden etc.
Dan heb je iig de mogelijkheid om zowel firewire als USB2 HD's in te zetten.
Houd er verder rekening mee dat je ook nog een firewire kanaal nodig hebt voor je audio interface!
De Dell M70 kan in ieder geval een extra tft aan en heeft behoorlijk power onder de motorkap. I.i.g. voldoende om Autocad ADT te draaien op 2 monitoren.
Origineel geplaatst door Acidfever Zoals ik al zei trash, die zijn er zeker....maar weet in welke prijsklasse je wilt komen. Een mobile 7900GT of GTX zal niet weinig kosten en dat merk je in de totaalprijs van de laptop.
Verder zal het energievebruik er aanzienlijk van stijgen en dus je accutijd verminderen.
Een laptop met 4 of meer firewire aansluitingen zul je niet heel snel vinden denk ik. USB2 kan 60MB/sec aan (theoretisch) dus dat kan eventueel een uitweg zijn aangezien je het erover had om externe HD's te gaan gebruiken voor recorden etc.
Dan heb je iig de mogelijkheid om zowel firewire als USB2 HD's in te zetten.
Houd er verder rekening mee dat je ook nog een firewire kanaal nodig hebt voor je audio interface!
Ik heb al gemerkt dat met een gewone desktop en usb 2 externe drives 7200 8mb het al best moeilijk is om audio te streamen, kan dan een enkel zeg 4=5 sporen halen, en dan begintie al te bufferen en dropouts tegeven.
De Dell M70 kan in ieder geval een extra tft aan en heeft behoorlijk power onder de motorkap. I.i.g. voldoende om Autocad ADT te draaien op 2 monitoren.
Tja, ... ik zou zelf nooit snel overgaan van pc naar laptop voor producing werk. tenzij de laptop evenveel kan als de pc. tot nu toe kan dat nog niet, de snelste pc is altijd rapper dan een laptop... ik denk persoonlijk dat je je gaat ergeren aan de "performance" van een laptop.
Origineel geplaatst door virkaz Tja, ... ik zou zelf nooit snel overgaan van pc naar laptop voor producing werk. tenzij de laptop evenveel kan als de pc. tot nu toe kan dat nog niet, de snelste pc is altijd rapper dan een laptop... ik denk persoonlijk dat je je gaat ergeren aan de "performance" van een laptop.
de snelste pc is altijd rapper dan een laptop .. duh
voor audio werk heb je niet direct een super monster deluxe ultra notebook nodig ..
volgens mij onderschat jij notebooks een beetje .. ik heb zelf een notebook gehad en die was heel wat sneller en beter uit gerust dat de gemiddelde pc, ook met high end pc's kon die zich prima meten.. tis maar wat je eraan uit wil geven, nee als je een el cheapo notebookje koopt bij de dixons ofzo dat schiet niet op .. maar producen op een laptop kan wel degelijk, denk alleen eens aan de geluidskaarten die voor notebooks zijn ontwikkeld, zitten aardig profi dingen tussen, aardig useless als je er niks mee zou kunnen denk je niet? genoeg performance in de hedendaagse high-end notebooks
- Edit -
neem eens een kijkje op www.xodd.nl of www.lahoo.de (verzend kosten naar nl wel 170 euro! maar erg scherpe prijzen)
de laatste schijnt vooral erg goedkope (relatief dan) en super snelle gaming laptops te verkopen hoe hun prijzen zijn in normale laptops moet je zelf ff checken
trash wil 2 schermen en wil ook nog eens 2 hd's.
probeer met een laptop maar eens 70 audio trax te spelen. gaat volgens mij niet lukken. (wil trash ook als je het mij vraagt) etc etc.
Zowieso denk ik dat het handiger is om te kijken welke software je wilt gaan draaien en hoe je daarmee gaat kijken wat je mogelijkheden zijn.
Je kan evt je computer samen met de geluidskaart ook in een 4U 19" kast douwen met evt wieltjes en zo toch best of both worlds krijgen. Lange kabels om je k/v/m aan de sluiten, plugt hem aan een PA en gaan!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.