Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Of ik nu het idee achter die ASIO snap of niet (want zoveel theorie op een zondagavond is er voor mij teveel aan), ik heb 'm geïnstalleerd, hij heeft het probleem van mn geluid opgelost, maar er duikt weer een nieuw probleem op..Heb 'm terug op 512 gezet, geluid werkt nog steeds goed maar dat sampleprobje geraakt niet van de baan..

Ik ga gewoon gaan werken om mij een fatsoenlijke producingcomputer te kunnen veroorloven, al die kleine probleempjes waardoor je ni fatsoenlijk kan beginnen aan iets waar je al zolang naar uitkijkt..Word er n beetje te opgefokt van.

Jo :)

Ik denk dat ik jullie hulp nodig heb voor het volgende:

Na heel wat jaren keyboard/piano gespeeld te hebben ben ik een tijdje terug mijn interesse voor electronische muziek gaan verwezenlijken als "DJ". Nu ik toch de combinatie wil gaan zoeken tussen het maken en draaien van muziek, ben ik inmiddels in het stadium van oriëntatie in de productie scéne beland. Aangezien ik toch toevallig al het een en ander aan materiaal heb, ben ik eigenlijk benieuwd wat hier mee mogelijk is. Ik heb het dan over zowel mijn PC-hardware als een midikeyboard. Aangezien ik pas 17 ben, gewoon naar school moet en mijn budget dus redelijk beperkt is, ben ik benieuwd of er met de materialen die ik op dit moment bezit, ik een half jaar/jaar vooruit kan. Het gaat voornamelijk om mijn processor en dat midi keyboard.

DUS: Kan ik op enige wijze met die spullen voor een half jaartje starten met producen?

Processor: Pentium 4 2.4GH
Geheugen: 1GB
Micikeyboard: Evolution MK 149

En dan nog een vraag :)
voor het geval ik in de toekomst verder ga met een laptop, lijkt het mij verstandiger een externe audio/midi interface aan te schaffen, zodat ik deze nu en straks kan gebruiken. Ik heb alleen geen idee wat voor mij een geschikte zou zijn. Wat ik er precies mee wil weet ik niet, maar ik moet er denk ik wel 2 synths op kunnen aansluiten, een microfoon (denk ik?). Tja en ik wil ook gewoon met audio werken. Zoals je ziet heb ik op dat punt echt wenig kennis, ik heb veel topics doorgelezen maar ik kom er echt niet uit. Voor zo'n interface heb ik best wel wat geld over, maar heb ik met een budget tot 500 euro een die met goede kwaliteit komt? En maakt USB 2.0 en firewire nou wel of geen groot verschil?

Sorry voor de lap tekst, respect voor degenen die me willen helpen :halleluja ;)

Alvast bedankt!!!!!

Gr Erik

Hoi Foreign-X,

Met je pc en je midi keyboard kan je prima uit voeten denk ik, tis geen vetpot maar dr kan een hoop mee.

Je hebt het over werken met je labtop, waarvoor? het lijkt mee eerst handig te weten hoe je muziek maakt op je pc. Voor "live gaan" moet je eerst tuis je ideeen goed kunnen vormgeven.

Je hebt het over een combo tussen produceren en draaien, ableton Live lijkt me daar de uitgelezen software voor. Echter ik merk dat de nieuwe 6 versie erg veel Cpu kracht vreet. tip lijkt mee ook om voor versie 4 of 5 te gaan, is ook goedkoper! Verder zal je vst instrumenten moeten zoeken die je bevallen maar niet zo veel cpu kracht kosten ( over t algemeen de iets verouderde versie's). Die zijn ook al in veel tracks/e.p's gebruikt. Dat hoeft dus geen al te erge beperking te zijn.

I.p. moet je voor het extren aansturen van ca. 2 synths geen geluids kaart hebben, midi in out is voldoende. Simpele goed qualiteit geluids kaart zal dus voldoen. Zeker wanneer je je midi spoortjes uit een usb-midi controller haalt. Maar dat is m.i. van latere oorde. MIxertje heb je dan wel nodig voor je synth's en en audio kaart !

Suc-6

Laatst gewijzigd:
Tips Aanschaf geluidskaart

Tips Aanschaf geluidskaart

Beste mensen,

Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart gaan kopen waarmee ik ook de mogelijkheid heb om midi apparaten aan te sluiten. Het liefst een externe geluidskaart tussen de 300/400 euri.

heeft iemand nog goede tips ???

labtop voor produceren

labtop voor produceren

ik zoek een labtop voor produceren.

sony vaio bevalt me maar de harde schijven zijn 5400 rpm en ik wil 7200. verder zit ik ook met> Bus powered (requires a non-adapted 6-pin FireWire port on the computer, uit motu advertentie) een goede en liefst twee, grote firewire 6 pin connectie dus. dualcore. en ook belangrijk> ik wil er twee flatscreens aan kunnen hangen dus twee monitoruitgangen. 1000 Gig. HD. , mogelijkheid tot aansluiten extern toetsenbord ook welkom. etcetera.

weet iemand waar ik voor zo'n labtop terecht kan en wat zoiets dan kost.

ook afraders en aanraders qua merken zijn welkom.

Labtop?

ZOMG!

Als je twee externe schermen op een laptop aan wilt sluiten heb je een externe videokaart nodig, Matrox heeft deze. Deze zijn echter wel alleen maar geschikt voor 2d werk. En aangezien deze via je USB lopen, hebben ze waarschijnlijk wel rekenkracht nodig.

Grote Firewire poorten zul je eigenlijk nauwelijks vinden op laptops. Wat je hieraan kunt doen is een Expresscard erin stoppen. Heb ik ook, en werkt als een tierelier.

Ook een TB aan hardeschijfruimte is nou niet echt normaal voor een laptop. Als je dit echt wil kom je waarschijnlijk uit op een oplossing met een externe hardeschijf.
7200rpm is goed te doen voor een laptop, heb ik ook. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Misschien moet je overwegen of een laptop wel echt iets voor je is.

Origineel geplaatst door vipal
... Bus powered firewire ... twee monitoruitgangen ... 1000 Gig. HD

weet iemand waar ik voor zo'n labtop terecht kan en wat zoiets dan kost.

Even serieus je wilt te veel. Een laptop is van oorsprong bedacht om op locatie eenvoudige kantoor toepassingen te draaien. Tegenwoordig zijn laptops erg krachtig een veelzijdig geworden maar het moet wel allemaal klein, licht en energiezuinig zijn. Er zijn heel erg weinig laptops waarop je FireWire met buspower zult aantreffen, laat staan meerdere monitor uitgangen. Er zijn wel truukjes voor, zoals een insteekkaart voor extra FireWire poorten en speciale converters die met één monitor uitgang twee schermen kan aansturen, Matrox DualHead2Go (knipt een breedbeeldsignaal op) is de tip die ik je wil geven.

Wat betreft hardeschijf zou ik zeggen, zoek een laptop met SATA aansluiting en hang er een externe doos aan met daarin een aantal schrijven in RAID5 of RAID 1 configuratie.

Stof tot nadenken.

Een labtop met REET5?

Sorry voor het trollen maar is dit niet een beetje overdreven allemaal?
Als je screifblindt ben swa. Maar je wilt de performance van een desktop met een laptop.
Koop dan gewoon een desktop. Desnoods een kleinere die je in een case kan frotten.

Heb zelf een toshiba TECRA gekocht. Had eerst een VAIO A serie ( mooie oudere model, niet die nieuwe pats glimboon). Die beviel goed maar is gejat.
De TOSH bevalt ook prima. Is veel sneller. Qua design zijn de vaios mooier...tsja...koop je een TOsh hou je knaken over voor een dikke breedbeeld LCD...dat is ook mooi ;)De TOSH is gewoon Erg veel value for money. Er kan een express card in. Handig..firewire 800 kaartje...en RME FIREFACe 800 eraan!........gaan met die hap

Staar je niet blind op bus powered. Het is wel mooi, maarja een adaptertje of snoertje meer.... Je laptop moet je sowiso ook voeden om je cpu een beetje op normale snelheid te laten draaien. Dus dat is ook een adaptertje..een paar meer ga je echt niets van merken.. Om fatsoenlijk audio te draaien moet je sowiso een externe drive eraan hangen...ik zelf heb een maxtor 300 gig/7200RPM/16MB buffer gekocht..150 euro..usb 2. geen geld

Dus...na heel lang zoeken en afwegen ben ik tot de volgende aankoop gekomen:

Toshiba TECRA A7-243

2GHZ CORE 2 DUO (4MB L2) T7200
2 GB 533 RAM
15,4 inch
4x usb
1x FW

ETC ETC ETC ETC...snel laptoppi!

prijs ligt rond de 1350,- Euro.

Succes

Laatst gewijzigd:
ok guys bedankt,

ja fuse, het is overdreven en het valt blijkbaar ruim buiten je referentiekader maar swa wat maakt t uit.

ik bedoel natuurlijk 100 Gig. dat moet de tequila van gisternacht zijn geweest.

wat is verder het geval? ik zoek iets om in costarica in de jungle te gebruiken. hoge luchtvochtigheid en heet. ik zit daar 6 mnd per jaar. in de natste periode is het me te bont dan kom ik naar europa. als ik mn computer daar in cr laat staan zal ie klappen krijgen. bovendien is een turbolabtop best lekker voor overal natuurlijk.

en..een labtop mag ik voor niks meenemen in het vliegtuig, een in een case gefrotte desktop is xtra baqgage a zoveel euros per kilo, en ik wil vaak nogal veel meenemen.

ja sommige mensen doen rare dingen.

die firewirekwestie snap ik nu ook. met de kleine aansluiting verlies ik alleen dat buspowered, idd geen ramp.

nu alleen nog die rpm van de HD als issue. helpt het echt als ik een snelle externe HD gebruik? kan ik bijvoorbeeld goed werken met samples in kontakt als ik de samples vanaf een externe 7200 rpm HD met usb2 lees? heeft iemand hier ervaring mee?

als ik sample dvdtjes brand dan loopt mn nero vast als ik dat vanaf mijn externe WesternDigital HD via usb2 doe. vandaar dat ik tot die conclusie mbt de 7200 rpm kwam.

voor wat betreft de tipgevers, thanx:

Xpanded.. die toshiba ga ik zeker napluizen. de prijs die je noemt bevalt me zeer.
ook die matrox en expresscard tips ben ik blij mee.

Ik heb een VAIO.

Word erg warm, maar dat hebben veel laptops.
Harde schijf is intern gewoon 7200 toeren (was 5400), geen gezeur met extra externe schijven en adapters.
Ik snap al dat gedoe over externe schijven niet.

Geluidskaart is PCMCIA, naar mijn mening werkt dat het beste (geen gezeur met extra adapters enof usb firewire kabels die storen).

Ultramobiel dus.

nu alleen nog die rpm van de HD als issue. helpt het echt als ik een snelle externe HD gebruik? kan ik bijvoorbeeld goed werken met samples in kontakt als ik de samples vanaf een externe 7200 rpm HD met usb2 lees? heeft iemand hier ervaring mee?

Heb ook tijdje gewerkt met externe 7200 RPM schijf via USB2 op een Toshiba-laptop, en dat is bijlange niet zo snel als m'n interne schijf van 7200 RPM (Hitachi Travelstar) die er nu insteekt. Wel een pak sneller dan de interne 4200 RPM schijf die er eerst in zat, of course.

Ik gebruikte de externe HD om de library van Steinberg The Grand te streamen. Interne schijf is trouwens maar ATA-5 maar bleek een pak sneller.

ok guys bedankt,

ja fuse, het is overdreven en het valt blijkbaar ruim buiten je referentiekader maar swa wat maakt t uit.

ik bedoel natuurlijk 100 Gig. dat moet de tequila van gisternacht zijn geweest.

Dat verklaart een hoop, ik las 1 TB en heb eerst een tijdje op mijn voorhoofd zitten tikken voordat ik een antwoord ging tikken. :D

wat is verder het geval? ik zoek iets om in costarica in de jungle te gebruiken. hoge luchtvochtigheid en heet. ik zit daar 6 mnd per jaar. in de natste periode is het me te bont dan kom ik naar europa. als ik mn computer daar in cr laat staan zal ie klappen krijgen. bovendien is een turbolabtop best lekker voor overal natuurlijk.

Weet je zeker dat je een laptop wilt meenemen? Ik zou je in dat geval willen aanraden om gewoon iedere 12 maanden een nieuwe laptop te kopen, aangezien dat de verwachte levensduur is in zulke omstandigheden.

... klein maar fijn voor het vliegtuig ...

voor wat betreft de tipgevers, thanx:

Xpanded.. die toshiba ga ik zeker napluizen. de prijs die je noemt bevalt me zeer.
ook die matrox en expresscard tips ben ik blij mee.

Als iedere kilo telt dan wordt het nog een leuke uitdaging om alles bij elkaar te zoeken. Succes!

help wat voor processor en moederboard heb ik nodig?

help wat voor processor en moederboard heb ik nodig?

hallo

ik wil mijn pc een upgrade geven heb nu een amd 2600+ en 265 mb geheugen

ik wil een upgrade doen van rond de 400 euro voor het volgende

processor
moederboard
geheugen ongeveer 1 gig

maar wat is beter? core 2 of amd welk chipsets moeten op de moederboard zitten?

dit is wat ik er mee wil doen:

zware plugins draaien dus veel cpu kracht

komt in de toekomst een echo 12 op dus er moet op 24 bit 88.1 kilohertz keer 12 kunnen opgenomen worden en afgespeeld worden en dan nog steeds kracht over hebben

maw gewoon veel muziek maken en bewerken

mijn vraag is waar moet ik op letten?
wat kan wel en wat kan niet?

ik hoop dat jullie antwoorden hebben

mvg remi v

Toen ik me hiermee bezig hield 2 en half jaar geleden, waren het vooral intell processors die werden verkozen vanwege de stabiliteit voor de muziek, intell chipsets moederborden omdat andere chipsets op dat moment kloten waren, en liefst van Asus, vanwege hun reputatie.

maar dit verandert met de maand en sinds ik de pc toen gekocht heb, heb ik me er ook niet meer in verdiept.

edit> nu ik de reply heb geplaats staat er heel wat anders, ik ben super vergeetachtig, maar stond er net niet een verhaal over welk moederbord en cpu voor de muziek ?

nouja hierop nog een antwoord, voor 400 euro kun je beter een nieuwe, of beter nog een tweedehandse pc kopen, voor een 300 euro scoor je al een pentium 3ghz 1000 mb intern, ff voor 80 euro nog een gig ram erbij gooien dat je 2 gb intern hebt, klaar. kun je je ouwe pc verkopen voor een euro of 200. heb je 200 euro uit bespaard en nog een snellere pc ook als dat je je ouwe zou upgraden.

Aan die computer die je nu hebt valt in elk geval weinig aan te upgraden, ja oke het geheugen is wel heel erg weinig, maar daar gaat de cpu nog niet sneller van lopen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back