Jo
Ik denk dat ik jullie hulp nodig heb voor het volgende:
Na heel wat jaren keyboard/piano gespeeld te hebben ben ik een tijdje terug mijn interesse voor electronische muziek gaan verwezenlijken als "DJ". Nu ik toch de combinatie wil gaan zoeken tussen het maken en draaien van muziek, ben ik inmiddels in het stadium van oriëntatie in de productie scéne beland. Aangezien ik toch toevallig al het een en ander aan materiaal heb, ben ik eigenlijk benieuwd wat hier mee mogelijk is. Ik heb het dan over zowel mijn PC-hardware als een midikeyboard. Aangezien ik pas 17 ben, gewoon naar school moet en mijn budget dus redelijk beperkt is, ben ik benieuwd of er met de materialen die ik op dit moment bezit, ik een half jaar/jaar vooruit kan. Het gaat voornamelijk om mijn processor en dat midi keyboard.
DUS: Kan ik op enige wijze met die spullen voor een half jaartje starten met producen?
Processor: Pentium 4 2.4GH
Geheugen: 1GB
Micikeyboard: Evolution MK 149
En dan nog een vraag
voor het geval ik in de toekomst verder ga met een laptop, lijkt het mij verstandiger een externe audio/midi interface aan te schaffen, zodat ik deze nu en straks kan gebruiken. Ik heb alleen geen idee wat voor mij een geschikte zou zijn. Wat ik er precies mee wil weet ik niet, maar ik moet er denk ik wel 2 synths op kunnen aansluiten, een microfoon (denk ik?). Tja en ik wil ook gewoon met audio werken. Zoals je ziet heb ik op dat punt echt wenig kennis, ik heb veel topics doorgelezen maar ik kom er echt niet uit. Voor zo'n interface heb ik best wel wat geld over, maar heb ik met een budget tot 500 euro een die met goede kwaliteit komt? En maakt USB 2.0 en firewire nou wel of geen groot verschil?
Sorry voor de lap tekst, respect voor degenen die me willen helpen
Alvast bedankt!!!!!
Gr Erik