Subgroover
.1
Origineel geplaatst door anoniempje
Toen ik me hiermee bezig hield 2 en half jaar geleden, waren het vooral intell processors die werden verkozen vanwege de stabiliteit voor de muziek, intell chipsets moederborden omdat andere chipsets op dat moment kloten waren, en liefst van Asus, vanwege hun reputatie.
Ok, hier ben ik het niet mee eens. Maaarrrrr.... zeg ik er bewust bij: "Ieders ervaring met pc-onderdelen in combinatie met muziek is anders!"
Ik dacht namelijk een klein jaartje geleden ook dat Intel ideaal en snel en stabiel zou zijn voor mijn muziek. Hiervoor heb ik zeer lange tijd met een b-merk moederbordje en een Athlon XP cpu gedraaid en nog nooit zo'n stabiel systeem meegemaakt!
Vorige zomer schafte ik een P4P800-X mobo (Asus) aan met Intel P4 3.2GHz. Wel 2e hands, voor een prikkie, dus kon ik me sowieso geen buil aan vallen. Voor de rest giegje ram erop en veel hardeschijfruimte.
Nou... het systeem draait op zich prima en is inderdaad retesnel qua aantal plugins tegelijk etc., maar deze pc heeft ook hele vreemde kuren, zoals het niet altijd herkennen van m'n firewire Motu bij de eerste koude start van de dag, waardoor ik vaak opnieuw moet opstarten. Als 'ie 'm dan ziet, blijft 'ie het die dag ook gewoon doen hoor.
Voor de rest gebeurt het vaak in Logic dat hij ineens naar het begin van de song schiet (soms ook tijdens het opnemen of bouncen) en een samplerate probleem van 34.872 Hz (random hoor) aangeeft. Dit is vet irritant en dit had ik op mijn Athlon systeempje nog nooit meegemaakt, terwijl ik de zelfde audio interface, drivers en software gebruik.
En zo nog meer een paar van die kleine irritaties van dit Intel systeem waar ik op AMD nooit last van had.
Ik ken een heleboel mensen die muziek maken en sequencen op een pc en het overgrote deel zweert bij AMD processors. Mijn volgende pc wordt echt 100% een AMD en géén Intel meer!!! Tja... of een Mac als mijn portemonaie dat toelaat
Maargoed... dit verhaal is puur gebaseerd op persoonlijke ervaringen, dus je zult het echt zelf moeten ondervinden.
kleine tip: zoek iemand met een perfect werkend systeem, die ook liefst nog eens dezelfde hardware (zoals geluidskaart etc.) gebruikt. Schaf ook zo'n systeem aan!
kleine tip2: stap over op apple, puur omdat je dan zeker weet dat de combinatie van hardware in het systeem niet van negatieve invoed kan zijn op je sequencegedrag!
Succes!