Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door anoniempje
Toen ik me hiermee bezig hield 2 en half jaar geleden, waren het vooral intell processors die werden verkozen vanwege de stabiliteit voor de muziek, intell chipsets moederborden omdat andere chipsets op dat moment kloten waren, en liefst van Asus, vanwege hun reputatie.

Ok, hier ben ik het niet mee eens. Maaarrrrr.... zeg ik er bewust bij: "Ieders ervaring met pc-onderdelen in combinatie met muziek is anders!"

Ik dacht namelijk een klein jaartje geleden ook dat Intel ideaal en snel en stabiel zou zijn voor mijn muziek. Hiervoor heb ik zeer lange tijd met een b-merk moederbordje en een Athlon XP cpu gedraaid en nog nooit zo'n stabiel systeem meegemaakt!

Vorige zomer schafte ik een P4P800-X mobo (Asus) aan met Intel P4 3.2GHz. Wel 2e hands, voor een prikkie, dus kon ik me sowieso geen buil aan vallen. Voor de rest giegje ram erop en veel hardeschijfruimte.
Nou... het systeem draait op zich prima en is inderdaad retesnel qua aantal plugins tegelijk etc., maar deze pc heeft ook hele vreemde kuren, zoals het niet altijd herkennen van m'n firewire Motu bij de eerste koude start van de dag, waardoor ik vaak opnieuw moet opstarten. Als 'ie 'm dan ziet, blijft 'ie het die dag ook gewoon doen hoor.
Voor de rest gebeurt het vaak in Logic dat hij ineens naar het begin van de song schiet (soms ook tijdens het opnemen of bouncen) en een samplerate probleem van 34.872 Hz (random hoor) aangeeft. Dit is vet irritant en dit had ik op mijn Athlon systeempje nog nooit meegemaakt, terwijl ik de zelfde audio interface, drivers en software gebruik.
En zo nog meer een paar van die kleine irritaties van dit Intel systeem waar ik op AMD nooit last van had.

Ik ken een heleboel mensen die muziek maken en sequencen op een pc en het overgrote deel zweert bij AMD processors. Mijn volgende pc wordt echt 100% een AMD en géén Intel meer!!! Tja... of een Mac als mijn portemonaie dat toelaat ;)

Maargoed... dit verhaal is puur gebaseerd op persoonlijke ervaringen, dus je zult het echt zelf moeten ondervinden.

kleine tip: zoek iemand met een perfect werkend systeem, die ook liefst nog eens dezelfde hardware (zoals geluidskaart etc.) gebruikt. Schaf ook zo'n systeem aan!
kleine tip2: stap over op apple, puur omdat je dan zeker weet dat de combinatie van hardware in het systeem niet van negatieve invoed kan zijn op je sequencegedrag! :) Succes!

ik twijfel op dit moment tussen twee audio kaarten, de 1616m pci of de 1820m.

wat is nu verstandiger? ik les over de drive rprobs bij de 1820m, is dit bij de 1616m pci opgelost? Ook was er sprake van converter verschillen?

edit: weet het antwoord al, de 1616m schijnt betere line in/mic inputs hebben, precies wat ik nodig heb voor mijn gitaat en mic

Quadcore in je DAW ervaringen

Quadcore in je DAW ervaringen

Ik was benieuwd of er al mensen waren die gebruik maken van de nieuwe quadcore cpu's.
Zou graag wat ervaringen willen horen over de performance winst tegenover de ''oudere'' dual core's bijvoorbeeld.

Ik zit er namelijk over te denken om een quadcore te kopen 4 x 2.66 Ghz.
Ik prefereer dit toch boven een dsp kaart aangezien mn meeste processor kracht op gaat aan softhsynths.
En de groot verbruikers zijn dan toch wel Ni Massive en Altiverb.(maar die klinken zo lekker)

Ondanks alle benchmarks krijg ik niet echt een beeld van de prestaties van een quadcore.

Kan ik bijvoorbeeld er vanuit gaan dat een Intel 4 x 2.66Ghz twee keer zo veel werk kan verzetten als mijn huidige Amd
2 x 2.4 Ghz 4800+ ?

Een ander vraag die ik mezelf stel is , kan ik met een quadcore dezelfde projecten draaien die ik nu draai alleen dan op 96K ?
Of werkt het niet zo simpel ?

Toen Ableton live multicore support kreeg werd het aantal plugins dat ik kon draaien wel +- verdubbelt en hoop dus dat hetzelfde resultaat te bereiken is via een quadcore.

Gr Np

IK heb geen quadcore maar ga er wel naartoe......je DAW moet uiteraard wel 4 cores ondersteunen. Sommige applicaties hebben hardcoded dualcore ondersteuning en daar heb je met een quadcore dus niets aan.

Cubase 4 en Ableton 6.05 (volgens Ableton forum) kunnen er wel mee omgaan in ieder geval.

De tip is wel: wachten tot eind april. Er is namelijk 22 April een pricecut van 38% aangekondigd.

Hola,

Een vriend wil van mij wil een pc kopen, nu kunnen wel wat advies gebruiken.
Het gaat om de volgende pc's:

- amd AM2 3800 DUAL CORE

http://www.pcgreen.com/wac/detalle.php?codigo=WPCG2010102001

of om de:
P4 945 3'4 775 64BITS DUAL CORE 4MB

http://www.pcgreen.com/wac/detalle.php?codigo=WPCG201010985.

Het is wel in Spaans :) Iemand ervaringen mee ?!? Hij gebruikt live met een m-audiophile geluidskaart.

Is het al handig om een 64 bits processor te kopen of heeft dit nog geen zin.

Alle advies welkom.

Boesta

He Sander, bedankt voor de info. Ik ga het ff sjecken. Hier in spanje gaat goed, lekker weer (23graden), lekker eten, KUT BAAN !!!Maar ja je kan niet alles hebben.

Ik ben de laatste tijd weer veel muziek aan het maken, dus dat is dan weer goed.

Nog meer mensen met ervaringen met een van de moederboarden.

Alvast bedankt voor de info.

Boesta

He Sander, bedankt voor de info. Ik ga het ff sjecken. Hier in spanje gaat goed, lekker weer (23graden), lekker eten, KUT BAAN !!!Maar ja je kan niet alles hebben.

Ik ben de laatste tijd weer veel muziek aan het maken, dus dat is dan weer goed.

Nog meer mensen met ervaringen met een van de moederboarden.

Alvast bedankt voor de info.

Boesta

Dit was die andere site waar ik in m'n vorige post niet op kwam http://www.anandtech.com/
Ik weet dat deze sites vroeger in ineder geval hardware goed testen en vergelijken met duizend en 1 grafieken van performances, etc

23 graden, lekker hoor :) Ik zal het weer van hier niet vermelden. Dat weet je wel. :D

stille videokaart voor dual monitor

stille videokaart voor dual monitor

goededag mensen,

ik wil voor mn nieuwe systeem een stille videokaart kopen. op mn oude systeem heb ik een agp kaart dus die kan ik niet meer gebruiken.ben dus opzoek naar een pci-e kaart. Ik heb veel rondgekeken bij tweakers en Got, maar aangezien de meeste mensen daar een videokaart kopen om er flink mee te kunnen gamen heb ik nog niet een oplossing gevonden voor mijn probleem.

Het is dus belangrijk dat ie stil is en dual monitor ondersteunt. ik heb een Asus a8n-sli moederbord en wil graag onder de 80 a 90 euro blijven. Dus dacht ik eraan om 2 simpele videokaarten van 40 euro te nemen zoals: deze

is het wat? wat voor kaarten gebruiken jullie?

gr. Alan

Re: stille videokaart voor dual monitor

Re: stille videokaart voor dual monitor

Origineel geplaatst door Alansan
goededag mensen,

ik wil voor mn nieuwe systeem een stille videokaart kopen. op mn oude systeem heb ik een agp kaart dus die kan ik niet meer gebruiken.ben dus opzoek naar een pci-e kaart. Ik heb veel rondgekeken bij tweakers en Got, maar aangezien de meeste mensen daar een videokaart kopen om er flink mee te kunnen gamen heb ik nog niet een oplossing gevonden voor mijn probleem.

Het is dus belangrijk dat ie stil is en dual monitor ondersteunt. ik heb een Asus a8n-sli moederbord en wil graag onder de 80 a 90 euro blijven. Dus dacht ik eraan om 2 simpele videokaarten van 40 euro te nemen zoals: deze

is het wat? wat voor kaarten gebruiken jullie?

gr. Alan

waarom dan twee kaartjes en niet 1?

hier 84 euro

http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_EN7300GT_SilentHTD,256MB/121161.aspx

en passief gekoeld

Re: help wat voor processor en moederboard heb ik nodig?

Re: help wat voor processor en moederboard heb ik nodig?

Origineel geplaatst door remi v
hallo

ik wil mijn pc een upgrade geven heb nu een amd 2600+

mvg remi v

Denk aan een moederboard van over de 3000, weet dat je met 3200 een heel eind komt. Maar ik raad aan om ook daarboven te gaan zitten.

Heb zelf amd 64 b, 2800. zeer te vrede, maar ga toch een betere in elkaar zetten. het liefst richting de 3800, als er hoger is doe ik dat misschien wel. ligt aan de prijs.

Origineel geplaatst door Subgroover
Vorige zomer schafte ik een P4P800-X mobo (Asus) aan met Intel P4 3.2GHz. Wel 2e hands, voor een prikkie, dus kon ik me sowieso geen buil aan vallen. Voor de rest giegje ram erop en veel hardeschijfruimte.
Nou...

Grappig ik draai bijna pecies hetzelfde, Asus p4p800 mobo, intel p4 3 ghz, 2 gb low latency corsair intern. asus video kaart, heb er 3 usb midi interfaces aanhangen, de hartmann neuron vs, een pci audio kaart welliswaar geen firewire nog , en een scsi chain naar me sampler met scsi hd en cdrom ertussen.

Heb deze pc nou al 3 jaar en draait altijd zonder problemen, en zit nooit over 30 procent cpu gebruik. hiervoor draaide ik dus amd :D met via chipset en dat ging dus echt waardeloos, audio kaart meerdere keren installeren zonder resultaat, scsi deed het de ene keer wel, dan weer rustig een maand niet, op gegeven ging de processor naar de klote die op zijn beurt weer het moederbord sloopte welke op zijn beurt weer de volgende cpu sloopte, ik heb dat ding letterlijk uit frustraties van de trap gemieterd zodat ik wel een nieuwe pc moest kopen.

Maar het zal wat jij zegt hem dan toch wel zitten in bepaalde muziek hardware in combi met .... pc hardware.

ik ben er helemaal uit :D

mn amd draaid wat beter dan ervoor heb de cpu wat overclockt en mn nummers draaien weer

over een half jaartje ga ik een nieuwe complete nieuwe pc kopen bij i4-muzique ik heb er al heel veel spullen gekocht en ze geven me altijd perfect advies ook al kom ik er een uur info halen en ze de oren van hun kop afvragen ze willen je nooit iets opdringen of iets te verkopen en de volgende keer dat ik er weer ben geven ze me weer zon geweldig advies :D

top winkel

tevens de pc s die ze daar maken worden perfect inelkaar gezet en langdurig zwaar getest voordat ze worden afgeleverd

ze kosten wel veel; geld maar dan heb je ook wat

:D

dualcore?

dualcore?

Ik ga een nieuwe pc kopen om mee te produceren. Mijn vraag is:
is een dualcore processor beter dan een normale processor? Bij het draaien van meerdere programma's tegelijk werd me een dualcore aangeraden.

Re: dualcore?

Re: dualcore?

Origineel geplaatst door AmirShirazi
Ik ga een nieuwe pc kopen om mee te produceren. Mijn vraag is:
is een dualcore processor beter dan een normale processor? Bij het draaien van meerdere programma's tegelijk werd me een dualcore aangeraden.

Volgens mij zijn er bijna geen singlecore's meer van de Intel's. Iig kijk voor een dualcore, baat het niet dan schaadt het niet en volgens de geleerden zijn ze stukken sneller dan alles wat er al is, dus je kunt bijna niet fout gaan met een dualcore.

vergelijkbare HD opties? (zie voorbld.)

vergelijkbare HD opties? (zie voorbld.)

Goeie S'morgussssssssssssss !!

Iemand vergelijkbare alternatieve in dit soort concept ?

Dus een kleine HD box, met alles erop en d'raan wat ook nog een beetje design heeft ?

Een voorbeeld:

http://www.4launch.nl/4launch.php?l...enter=shop/producteninfo.php?productid=026502

Dus andere kandidaten met soortgelijke opties ?

Voor de andere, maf nog maar even lekker verder

:dj:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back