Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Eclectus
Ik werk al meer dan 3 jaar als systeembeheerder. ... Openploffende condensatoren op het moederbord, slechte batches harde schijven, oververhitting wegens koelproblemen, noem maar op. Bovendien is de telefonische support opgeleid om het je zo moeilijk mogelijk te maken. Verschiet niet als de technieker drie opeenvolgende dagen aan de deur staat, elke keer om één onderdeel te vervangen. Opgepast!

Ik raad je af om een Intel Pentium IV te nemen, wegens oververhittingsproblemen en een serieuze ontwerpfout. Als die echt veel te verwerken krijgt gaat eerst de ventilator janken, en vervolgens gaat ie trager en trager werken, tot het bijna niet meer vooruit gaat.

Wat een larie koek zeg, pentium 4 processors zijn bijna de koelste die er zijn, die van mij draait op 38 graden, probeer dat eens met een dual coretje. open ploffende condensators op moederborden ? :gaap: als dat dan al zo mocht zijn kan dat foute moederbord in elke pc zitten, dat is echt niet specifiek dell...

En als jij dan zo,n jankende fan op je pc,s op je werk hebt, snap ik niet dat jij met je 3 jaar ervaring als systeembeheerder er niet fatsoenlijke zalman fan,s opgooid of wat voor stille fan dan ook, nog een veel beter koel rendement ook. BTW zo goed als elk moederbord heeft een fatsoenlijke interne thermo beveiliging, temp op de cpu te hoog ?, pc uit. In de meeste gevallen van moederborden krijg je zelfs nog een melding in de vorm van een sequence aan piepjes.

Het is leuk als je wilt helpen maar kom dan niet met die onzin aan, daar heeft geen mens wat aan, en stuur je ze alleen maar in de verkeerde richting waar je schijnbaar zelf niet veel kaas van hebt gegeten.

je kan dan toch maar bij DELL(in vlaanderen ook synoniem voor slet ;) wilt lukken) gekocht hebben....als er meerdere moederborden crashen ...en dan service die getrained is om je weg te zappen :confused: voor wat is dat goed? Ik betrouwde die al niet vanaf ik de eerste folder analyseerde. Voor dat geld steek ik wat anders in mekaar, en dan nog die lelijke kasten :r

nog zo iets...koop nooit een IIYAMA TFT scherm!! Men kozijn had net een bom van een pc gekocht met het beste asusmobo, core2duo de 6700 etc etc en een YAMA scherm, belde me even op voor even te checken, en zag dat TFT scherm hey zei ik, wat is dat daar in de midden, een wit puntje, hij: how fuk zeg en juist int midden, ik: ga da maar direct mee terug ze..jaja
s'anderdaags....ik krijg geen ander ingeruild, in de garantie staat dat je minstens 3 dead PIXELs moet hebben eer ze inruilen, ahaahahhaahhah! was dat voor een service! ;{

Dat is bij samsung anders, dead pixel garantie van de eerste, zonder protesteren inruilen!
Men weze gewaarschuwd, ook voor die prutsers die kant en klare PC's voor je deur zetten met de post.

Beter met wat steun alle onderdelen zelf kopen los en dan zelf zalig in mekaar zetten, dan weet je meteen hoe er een PC uitziet vanbinnen. Als het niet meteen lukt, ga je zonder schaamte naar de store en die helpen heel graag en zo leer je weer wat bij *D

Met die kleurcodes die ze gebruiken kan er niet veel mis gaan als je zelf een
PC gaat bouwen , echter moet je wel een beetje verstand van hebben van onderdelen etc.
De hulp die je krijgt in een computerwinkel valt toch tegen vind ik omdat ze je iets willen verkopen
wat je niet nodig hebt , ik heb trouwens bijna alle informatie op internet gevonden en
uitleg gekregen bij particuliere verkopers waar ik de onderdelen van heb gekocht.

Origineel geplaatst door R-ond
iig kzal s wat meer gan lezen hiero mbt dit onder werp ask soms de prijzen zie van ,..hardware voor pcs ,..
maar ik weet soms eg niet te kiezen ...heb ook geen mega budget 400 wilk wels uitgeven voor een moederboard en processor ...

welek keuze ga ik maken qa buss snelheid...800 hz ...544?
iig ddr ram 2 moetje denk ik hebben ...

[momenteel heb ik een amd 1400 ? weet ik veel pc gekregen ,..met 500 mb...kan net ...idd ask meerdere vst [dikke] dan draai t wels vast langzamer ...

R-ond, check deze page van tweakers.net daar hebben ze steeds verschillende zelfbouw pc's voor ieder budget staan. Dit kan je als basis gebruiken voor een muziek PC.

Origineel geplaatst door Digimod
Met die kleurcodes die ze gebruiken kan er niet veel mis gaan als je zelf een
PC gaat bouwen , echter moet je wel een beetje verstand van hebben van onderdelen etc.
De hulp die je krijgt in een computerwinkel valt toch tegen vind ik omdat ze je iets willen verkopen
wat je niet nodig hebt , ik heb trouwens bijna alle informatie op internet gevonden en
uitleg gekregen bij particuliere verkopers waar ik de onderdelen van heb gekocht.

dat is idd soms een spîjtige zaak, dan had je niet de juiste shop gekozen. Als je hier bij ons gaat die gast verkoopt je een grafische kaart en zegt erbij, die duurdere da neemt niemand ze, da werkt wel wa sneller, maar met deze ben je ook heel goed voor spelletjes niet meer aan uitgeven ze, echt letterlijk, ik geef maar een vb. Dan ben je in de juiste store beland, dat is vertrouwen. Dat voel je onmiddelijk als je eens gaat polsen, en om hulp vraagt om eens een configuratie te doen. Ik weet zo 3 winkels in de buurt die meestal alleen zo in onderdelen verkopen aan zelfbouwers en die zo no nonsens je hulp bieden op de correcte manier.

Verschillende winkels afdoen zonder iets te kopen, gewoon uittesten die gasten eerst alvorens met ping ping boven te komen. En lekker wat offertes naast mekaar leggen. :okdan:

Origineel geplaatst door anoniempje
Wat een larie koek zeg, pentium 4 processors zijn bijna de koelste die er zijn, die van mij draait op 38 graden, probeer dat eens met een dual coretje.

niet helemaal anoniem ,dat is de listigheid van intel , keigoede marketing ,zijn al 3 soorten p4 wiliamete nortwood prescot
daarin een onderverdeling in stepping verdeeld prescot,s eerste stepping werd bv erg warm
waarvoor denk je dat er nooit een p 4 boven de 4 ghz is gekomen ,is door de hitte,
me laatste p3 systeem was evensnel als de eerste p4 , me laatste p4 systeem is langzamer dan de pentium M ,wat eigenlijk een doorontwikkelde P3 is , want die bleven zo lekker koel:P

Origineel geplaatst door Prophet
dat is idd soms een spîjtige zaak, dan had je niet de juiste shop gekozen. Als je hier bij ons gaat die gast verkoopt je een grafische kaart en zegt erbij, die duurdere da neemt niemand ze, da werkt wel wa sneller, maar met deze ben je ook heel goed voor spelletjes niet meer aan uitgeven ze, echt letterlijk, ik geef maar een vb. Dan ben je in de juiste store beland, dat is vertrouwen. Dat voel je onmiddelijk als je eens gaat polsen, en om hulp vraagt om eens een configuratie te doen. Ik weet zo 3 winkels in de buurt die meestal alleen zo in onderdelen verkopen aan zelfbouwers en die zo no nonsens je hulp bieden op de correcte manier.

Verschillende winkels afdoen zonder iets te kopen, gewoon uittesten die gasten eerst alvorens met ping ping boven te komen. En lekker wat offertes naast mekaar leggen. :okdan:

idd , je moet even een winkel vinden die hulpvaardig is zonder dat je meteen van alles
moet kopen , hoe dan ook mijn zelfbouw PC werkt nu prima en dat voor iemand die jaren apple gebruikt :D

specs:

AMD Athlon XP 2600+ *
512 geheugen*
250 MB HD Samsung ( nieuw )
Sumvision Voeding 450 watt *
Asrock K7S41GX Board *
Nec DVD Brander ( nieuw )

* tweedehands

Origineel geplaatst door anoniempje
Wat een larie koek zeg, pentium 4 processors zijn bijna de koelste die er zijn, die van mij draait op 38 graden, probeer dat eens met een dual coretje. open ploffende condensators op moederborden ? :gaap: als dat dan al zo mocht zijn kan dat foute moederbord in elke pc zitten, dat is echt niet specifiek dell...

En als jij dan zo,n jankende fan op je pc,s op je werk hebt, snap ik niet dat jij met je 3 jaar ervaring als systeembeheerder er niet fatsoenlijke zalman fan,s opgooid of wat voor stille fan dan ook, nog een veel beter koel rendement ook. BTW zo goed als elk moederbord heeft een fatsoenlijke interne thermo beveiliging, temp op de cpu te hoog ?, pc uit. In de meeste gevallen van moederborden krijg je zelfs nog een melding in de vorm van een sequence aan piepjes.

Het is leuk als je wilt helpen maar kom dan niet met die onzin aan, daar heeft geen mens wat aan, en stuur je ze alleen maar in de verkeerde richting waar je schijnbaar zelf niet veel kaas van hebt gegeten.

Misschien moet ik er bijvertellen dat we op het werk zo'n 5500 DELL computers hebben.

Alle computers van het type GX270 (zo'n 1100) hadden last van die openploffende condensatoren. Dat lijkt me een indicatie dat dit geen eenmalige productiefout was.

De thermische problemen deden zich voor met alle computers van het type GX260 en GX270. (Pentium IV processoren) Ook weer zo'n 1100-tal. Toch een indicatie dat dit een structurele fout is.

Met deze hoeveelheid computers is het niet mogelijk om ventilators te vervangen. Het is juist mijn ervaring als systeembeheerder die me vertelt hier niet aan te beginnen.

Misschien moet ik er bijvertellen dat we op het werk zo'n 5500 DELL computers hebben.

...

Bij zulke aantallen heb je inderdaad wel een goed beeld van wat er wel en niet structureel mis is. Een welnadenkend mens zou aan de hand hiervan concluderen dat er bij Dell bepaalde dingen structureel mis zijn.

Als grootafnemer zou ik in zo'n geval gewoon alles terugsturen, dat zal logistiek wel de nodige problemen opleveren maar het geeft uiteindelijk een beter gevoel dan wanneer er iedere dag een aantal computers ontloft.

Dan heb ik ook wat vraagjes:

ik heb nu een officiële Cubase SX3 die ik op een laptop + midi keyboard (+evt.BCR2000) + softsynths wil meenemen naar Afghanistan (luchtmobiele brigade) om ook daar wat muziek te maken.

1. Het probleem is de laptop, er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik weet dat veel geheugen wel lekker is net als een grote hardeschijf. Het gaat hier nu puur om de muziek opties van de laptop.

2. Ik wil een 3 oktaafs midi keyboardje, sommigen hebben usb, vervangt dat de latency problemen ipv. met midi kabels (dus andere geluidskaart) te werken?

3. Dan zit ik met de vraag als ik een midi keyboard (met usb) koop, heb ik dan alsnog een aparte geluidskaart nodig ivm. latency van softsynths of is dat alleen bij tragere laptops nodig? Als het niet persé nodig is kan ik als ik terug ben altijd nog een andere kaart kopen om de laptop als muziek pc te laten werken (met hardware).

Hi Eraser127,

1. Neem op dit moment Windows XP, geen Vista en al helemaal geen Windows MCE (Media Center Edition), dan heb je gegarandeerd grote problemen! Altijd minimaal 1GB geheugen en ik zou minimaal 60GB schijf nemen. Gebruik je veel plug-ins dan is een snelle processor aan te raden, verder maakt het niet zo heel erg veel uit wat je neemt. Schermformaat, draadloos netwerk, etc. naar smaak.

2. Er is niets mis met de huidige generatie USB masterkeyboards. Voel eerst hoe de toetsen spelen voordat je een klavier koopt, ik ben zelf erg fan van de Edirol toetsenborden omdat ze zo lekker spelen, maar dat is persoonlijk.

3. Je kunt volstaan met de ingbouwde hoofdtelefoonuitgang van de laptop, gebruik ASIO4ALL om de WDM driver low latency te kunnen gebruiken als ASIO driver. Wanneer je waarde hecht aan goede geluidskwaliteit, helder, vet, noem maar op, dan is een dedicated audio interface met goede converters aan te raden. Een USB interface is in dat geval het handigste.

Veel succes binnenkort in Afganistan.

Groet,
Frank

als optie heb je nog die novation usb keyboardjes, die volgens mij audio én midi interface in één zijn. da's ook makkelijk meenemen en ben je helemaal voorzien.

Ik denk er over het volgende systeem aan te schaffen:

core2duo E6320 met cooler master hyper TX fan
asrock conroe945G-dvi met onboard mogelijkheid tot dualscreen
2gb kingston geheugen (667mhz)
be quiet straight power 350 of 400 watt voeding
samsung 300gb s-ata II schijf

Huidige geluidskaart, dvdspul, floppy (voor de installatie van s-ata drivers op winXP) en kast wil ik blijven gebruiken. Ik hoop op deze manier een mooi stille en snelle pc te bouwen waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan.

Het totaal kost me ongeveer 470 euro en als de DX10 kaarten meer mainstream worden ben ik van plan er een passief gekoelde 3dkaart bij te zetten. Mocht ik er nu al een kaart in zetten dan waarschijnlijk een geforce 7600GS of een 8500, maar ik verwacht dat vooral de 8xxx serie nog in prijs gaat zakken, dus misschien beter wachten.

Alle suggesties en op/aanmerkingen zijn welkom!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik denk er over het volgende systeem aan te schaffen:

core2duo E6320 met cooler master hyper TX fan
asrock conroe945G-dvi met onboard mogelijkheid tot dualscreen
2gb kingston geheugen (667mhz)
be quiet straight power 350 of 400 watt voeding
samsung 300gb s-ata II schijf

Huidige geluidskaart, dvdspul, floppy (voor de installatie van s-ata drivers op winXP) en kast wil ik blijven gebruiken. Ik hoop op deze manier een mooi stille en snelle pc te bouwen waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan.

Het totaal kost me ongeveer 470 euro en als de DX10 kaarten meer mainstream worden ben ik van plan er een passief gekoelde 3dkaart bij te zetten. Mocht ik er nu al een kaart in zetten dan waarschijnlijk een geforce 7600GS of een 8500, maar ik verwacht dat vooral de 8xxx serie nog in prijs gaat zakken, dus misschien beter wachten.

Alle suggesties en op/aanmerkingen zijn welkom!

sata drivers kan je in je xp installatie cd-rom streamen. Scheelt weer gekut met die kut floppies en op F6 drukken ;)

Origineel geplaatst door Prophet
je kan dan toch maar bij DELL(in vlaanderen ook synoniem voor slet ;) wilt lukken) gekocht hebben....als er meerdere moederborden crashen ...en dan service die getrained is om je weg te zappen :confused: voor wat is dat goed? Ik betrouwde die al niet vanaf ik de eerste folder analyseerde. Voor dat geld steek ik wat anders in mekaar, en dan nog die lelijke kasten :r

nog zo iets...koop nooit een IIYAMA TFT scherm!! Men kozijn had net een bom van een pc gekocht met het beste asusmobo, core2duo de 6700 etc etc en een YAMA scherm, belde me even op voor even te checken, en zag dat TFT scherm hey zei ik, wat is dat daar in de midden, een wit puntje, hij: how fuk zeg en juist int midden, ik: ga da maar direct mee terug ze..jaja
s'anderdaags....ik krijg geen ander ingeruild, in de garantie staat dat je minstens 3 dead PIXELs moet hebben eer ze inruilen, ahaahahhaahhah! was dat voor een service! ;{

Dat is bij samsung anders, dead pixel garantie van de eerste, zonder protesteren inruilen!
Men weze gewaarschuwd, ook voor die prutsers die kant en klare PC's voor je deur zetten met de post.

Beter met wat steun alle onderdelen zelf kopen los en dan zelf zalig in mekaar zetten, dan weet je meteen hoe er een PC uitziet vanbinnen. Als het niet meteen lukt, ga je zonder schaamte naar de store en die helpen heel graag en zo leer je weer wat bij *D

ten eerste, ik gebruik nu al 5 jaar 2 illyama 15 inche tft schermen geen dooi pixel te zien.

ten 2e, als je niet tevreden bent met een produkt, kan je altijd het produkt binnen 7 dagen retourneren, reden maakt niet uit.

Origineel geplaatst door m.u.f.f

ten 2e, als je niet tevreden bent met een produkt, kan je altijd het produkt binnen 7 dagen retourneren, reden maakt niet uit. [/B]

Helaas dat klopt niet, dat is aan de winkelier en ook niet wettelijk zo geregeld. Net zoiets als geld retour, dat is ook aan de winkelier.

Origineel geplaatst door NLS
Helaas dat klopt niet, dat is aan de winkelier en ook niet wettelijk zo geregeld. Net zoiets als geld retour, dat is ook aan de winkelier.

Met bonnetje kan je toch alles retouneren

Alle computers van het type GX270 (zo'n 1100) hadden last van die openploffende condensatoren. Dat lijkt me een indicatie dat dit geen eenmalige productiefout was.

De thermische problemen deden zich voor met alle computers van het type GX260 en GX270. (Pentium IV processoren) Ook weer zo'n 1100-tal. Toch een indicatie dat dit een structurele fout is.

Met deze hoeveelheid computers is het niet mogelijk om ventilators te vervangen. Het is juist mijn ervaring als systeembeheerder die me vertelt hier niet aan te beginnen.

Nouja ik sta perplex, dan zul je inderdaad wel weten waar je het over hebt, toch denk ik dat als dell eenmaal zo,n fout heeft begaan met z,n moederborden dat ze het niet weer zullen doen, en ik denk dat die moederborden ook wel in meer pc,s zullen zitten niet ?

nouja sorry voor mijn grote mond bij deze :stupid

Origineel geplaatst door NLS

als je via web koopt sowieso binnen 7 dagen, het is voor mij te lang geleden dat ik in een winkel wat gekocht heb :D

Hallo allemaal :P

Ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart.

Ik heb op dit moment een E-mu 1212m, maar de teringlijers
van E-mu doen er zo belachelijk lang over om vista drivers te maken
dat ik er ondertussen blauwe poep van kak.

Ook wil ik graag op mijn nieuwe geluidskaart meerdere ADAT ingangen.
Dit zal dan helaas wel gepaard moeten gaan met een firewire breakout box ?

Fff bij elkaar wat ik wil:

-paar ADAT INGANGEN (6 of 8 ofzo)
-goeie DSP zodat ik fijne hardware matische effecten heb (misschien meerdere DSP's op het kaartje?)
-MIDI I/O

Budget? 200/250 euro zoiets.

Mensen hier ideetjes.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back