Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Beste merk laptop

Beste merk laptop

Ik ben opzoek naar een goede laptop voor een live act welk merk zou ik hiervoor het beste kunnen nemen want zie ook wel eens op feesten dat ze het met een mac doen maar anderen doen het weer met een windows laptop maar zit te twijfelen tussen een mac en een windows notebook.

macbook_pro.jpeg

:slotje:

Re: Beste merk laptop

Re: Beste merk laptop

Origineel geplaatst door Breaknoiser
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor een live act welk merk zou ik hiervoor het beste kunnen nemen want zie ook wel eens op feesten dat ze het met een mac doen maar anderen doen het weer met een windows laptop maar zit te twijfelen tussen een mac en een windows notebook.
Tering.. dat is nog 1 zin ook...

Re: Re: Beste merk laptop

Re: Re: Beste merk laptop

Gaar merk dat xodd... het is 600-1000 euro, of 2000+ euro... Ik ben nou juist geinterresseerd in wat daar tussenin zit.

-edit
Ow shit sorry, het zijn 2 posts geworden:D

Acer is het best verkocht in NL, maar of dat ook de beste laptop is weet ik niet.

Ik heb een Acer 9412.
Voordelen: nummeriek toetsenbord wat veel andere laptops niet hebben, groot scherm.
Nadelen: Geen firewire. Ook firewire via een PCMCIAA kaart werkte niet bij mij. Verder teveel toeters en bellen, zoals de webcam waarvan de driver conflicten gaf met mijn Virus TI drivers.

Het draait nu wel, en ik wil er ook live wat mee gaan doen, maar na bovengenoemde ellende stond ik op het punt een Apple te kopen. Ik heb er nu wel weer vertrouwen in.

Kweenie.....ik heb MAcbook pro's net zo goed ongenadig zien crashen live.......misschien wel meer dan windows lappie's.

Maar aan de andere kant zie je ook wel meer Mac laptops live. Dus misschien is dat het.

Ik nam vroeger altijd gewoon m'n desktop mee.....niet mobiel maar ik had geen geld voor en een dikke pc en een dikke laptop + audio interface en het liet me niet in de steek.

Wilde nog wel ff zeggen dat ik tegenwoordig een laptop van m'n werk heb.

Ding is in alles kut behalve Ableton, dat draait echt superstabiel op dat ding. Maar dat zegt misschien meer over Ableton dan over de laptop :D.

Welke software wil je sowieso gaan gebruiken?

Wie heeft een tip qua geluidskaarten voor opnames van onze volgende CD?

Ik heb nu een Audiophile van M-Audio. Daarmee mooie opnames gemaakt. Maar hij heeft maar 2 in kanalen en ik wil nu meerdere kanalen opnemen voor met name de drums. Soms ook wil ik er direct een gitaar of een bas in kunnen pluggen en soms een mic. Maar dat hoeft allemaal niet perse tegelijk. De drums juist wel.

Het budget is ongeveer 500 euro. Wat is een goeie deal (tweedehands mag ook)? Waarop moet ik letten? Ik wil minstens 8 kanalen, maar misschien wel meer.

Bij de Feedback raadt men ons de Motu ultralite aan, maar is die niet specifiek bedoeld voor laptops? Een 19'' aparaat mag van mij ook.

O ja, geluidskaart is misschien niet de juiste term. Tegenwoordig hebben ze het altijd over audio interface. Enne, liefst niet ingebouwd, maar een extern kastje dus.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back