Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door daddy d
deze kompjoeter>externeschijf>eigenschappen>tab4 sharing>vink aan share this folder on the netwerk.........als je kompjoeterts dan in de zelfde werkgroep zitten dan komt ie bij de netwerklocaties erbij te staan.
sucses!
enige nadeel is, dat de pc waar de usb schijf aan gekoppelt is, wel aan moet staan.

Ik schop me eigen post nog een keer (windows file sharing heeft weinig met Pc specificaties of geluidskaarten te maken imho) en het is toch een interessant onderwerp wat veel mensen kan helpen. Als dit not done is, dan excuus. }:|

Na veel onderzoek (ik wil een nieuwe laptop gaan kopen) blijkt dat er nogal veel topics op het internet voorkomen waarin geklaagd wordt over incompatibiliteit tussen Firewire chipsets op laptops en firewire interfaces.

Wat ik ervan begrepen heb is de chipset van Texas Instruments (of Lucient) degene die je moet hebben, en chipsets van onder andere Ricoh (die Dell gebruikt in zijn huidige laptop range) voor erg veel hoofdpijn kunnen zorgen.

Hier zit ik natuurlijk niet op te wachten, zijn er mensen op synthforum die onlangs een nieuwe notebook hebben aangeschaft en die blij danwel verdrietig zijn geworden?

Ik wil een laptop met iedergeval de volgende specs:

-Intel Core 2 Duo (2.0 Ghz of hoger)
-2 GB Ram
-15inch scherm (14 mag ook)
-7200 Rpm schijf
-Firewire (TI of Lucient dus)
-minimaal 3 x USB 2.0

Wie kan mij aanraden welk model waar te kopen? (in Nederland)
Mijn budget is ongeveer 1300/1400 Euro inclusief BTW.

Is XXODD misschien wat voor mij? Hebben mensen ervaring met dit merk?

ik heb veel shit met mn Dell gehad(Ricoh chipset, hebben ze allemaal bij Dell, en een FW-410). Connectie valt steeds weg, glitches, kortom erg onstabiel. Wat ik als leek ervan begrijp is dat de chipset niet dedicated is voor de FW-poort zoals nodig maar gedeelt wordt met de halve laptop: DVD-speler, netwerk, cardreader, etc. Dat werkt dus niet en ik heb inmiddels een Motu 828mk2 gekocht, de USB-versie. Werkt probleemloos, en het geluid tov de M-audio is alsof je je bril opzet.

SOS tips
en een mooie thread
en mn eerdere verhaal

Origineel geplaatst door 154
ik heb veel shit met mn Dell gehad(Ricoh chipset, hebben ze allemaal bij Dell, en een FW-410). Connectie valt steeds weg, glitches, kortom erg onstabiel. Wat ik als leek ervan begrijp is dat de chipset niet dedicated is voor de FW-poort zoals nodig maar gedeelt wordt met de halve laptop: DVD-speler, netwerk, cardreader, etc. Dat werkt dus niet en ik heb inmiddels een Motu 828mk2 gekocht, de USB-versie. Werkt probleemloos, en het geluid tov de M-audio is alsof je je bril opzet.

SOS tips
en een mooie thread
en mn eerdere verhaal

Ja dit soort verhalen heb ik meer gehoord. Wat voor latency settings haal je met je Motu usb?

Wat ik dus erg vaag vind is dat Midi-Amsterdam mij heeft aangeraden een XXODD laptop aan te schaffen, ik heb even zelf naar XXODD gemailt en nu blijkt dat zij zelf ook firewire RICOH chips gebruiken in hun laptops :confused:

Bovendien heeft die XXODD mini-firewire, dan moet je weer een verloopje hebben enzo.
Beetje vreemd advies vind ik het dan, of zijn er mensen met goede ervaringen met dit merk?

moet ik thuis even checken, maar met virusscanner en wat andere niet gerelateerde services aan(moet nog even opschonen, had de laptop al opgegeven als DAW en volgeplempt met rommel) zo rond de 4 seconden

Digidesign heeft een mooi lijstje laptops die ze aanraden, veel HP
en een macbook werkt natuurlijk altijd goed 8o)

volgens mij ben je voor een Windows-laptop met dezelfde specs en goeie chipset net zoveel kwijt als een Mac

hinthinthint

Heeft iemand ervaring met firewire to pcmcia converters voor audio?? Lijkt me relaxt om een 2de hands multiface pcmcia te kopen en aan mn laptop te hangen.

werkt dit een beetje???

Weet iemand trouwens hoe je kan searchen en dan op de juiste pagina kan komen ipv het begin in deze thread??

Echt gruwlijk deze thread als je iets specifieks zoekt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
Weet iemand trouwens hoe je kan searchen en dan op de juiste pagina kan komen ipv het begin in deze thread??

Echt gruwlijk deze thread als je iets specifieks zoekt.

klik Laat een afdrukbare versie zien

en daarna op de volgende pagina op Laat alle 1868 berichten zien van dit onderwerp op een pagina

da's makkelijker zoeken (niet dat ik het ooit gebruik, maar het kan).

edit: En volgens mij krijg je daarna een foutmelding van de server omdat ie de hoeveelheid data niet aan kan, dus eigenlijk werkt dit alleen bij kleine onderwerpen,:erm:

Ik heb net een notebook aangschaft en ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart.
Ik heb mijn ogen laten vallen op de emu 1616 (pcmcia cardbus). Ik wil daarbij ook de emulator x software, ik ben gek van de z-plane filters. Bij thomann hebben ze een mooie bundle aanbieding:

http://www.thomann.de/thoiw7_emu_1616emulator_xbundle_prodinfo.html

Helaas heeft mijn notebook geen pcmcia cardbus aansluiting, maar een express card aansluiting, dus dat gaat niet werken. Emu heb ik gemaild, maar ze zijn voorlopig niet van plan om een express card slot kaart te gaan maken, helaas. Op het net heb ik wel zgn converter cards gevonden, pcmcia>express card, maar die zouden alleen geschikt zijn voor internetapplicaties.

Heeft iemand ervaring met zo'n converter (ik denk niet dat het goed werkt, maar wie weet)
of weet misschien een andere interessante emulator x bundle aanbieding?

Als dit al gevraagd is in deze thread, sorry, 98 pagina's...ik heb het niet gezien!

Origineel geplaatst door ElektracidZ

Heeft iemand ervaring met zo'n converter (ik denk niet dat het goed werkt, maar wie weet)
of weet misschien een andere interessante emulator x bundle aanbieding?

Als dit al gevraagd is in deze thread, sorry, 98 pagina's...ik heb het niet gezien!

Doe het niet, expresscard is rommel(nog wel iig)

Zelfs mn USB 2 poort op mn Belkin kaart is niet te gebruiken omdat ie de helft van de performance van een normale usb poort haalt. en ja, ergens in deze thread staat een link naar een forum over ervaringen met Expresscard en firewire... hel en verdoemenis...

ACPI of standard PC voor IRQ's van je GELUIDSKAART

ACPI of standard PC voor IRQ's van je GELUIDSKAART

Weet iemand iets over ACPI of standard PC instelling voor IRQ's van geluidskaarten?

Ik heb zover begrepen dat je daarmee veel haperingen in je geluidskaart kunt voorkomen bij intensiever gebruik door geen ACPI te gebruiken maar standard PC , omdat de pc dan anders te veel cycle's moet maken.

Heel verhaal wat ik me op dit moment van de dag niet scherp meer voor de geest kan halen.
Maar kort en goed samengevat: tegenwoordig gewoon ACPI laten staan ipv standard pc kiezen.

Er zijn moederborden met SATA Controllers die alleen werken met ACPI en het niet of slecht doen met standaard instellingen.
Dan kan het voorkomen dat een oudere geluidskaart het niet goed doet met ACPI en je botweg een nieuwe geluidskaart moet scoren.

Trial en error voornamelijk.

Origineel geplaatst door fuse
Er zijn moederborden met SATA Controllers die alleen werken met ACPI en het niet of slecht doen met standaard instellingen.
Dan kan het voorkomen dat een oudere geluidskaart het niet goed doet met ACPI en je botweg een nieuwe geluidskaart moet scoren.

Trial en error voornamelijk.

Is er info per moederbord/merk bekend over hun souplesse met ACPI?

&

Blijkbaar is het een verouderd onderwerp ;Ik hoopte op iets anders , namelijk dat het een goede algemene XP tweak zou zijn om de manier waarop windows omgaat met irq's te verbeteren!

Er zijn legio mogelijkheden om te tweaken inderdaad. Maar het resultaat is echt specifief afhankelijk per geval.

Maar ik denk wel dat je mag concluderen dat je aan ACPI vast zit en dat als uitgangsbasis moet nemen.

Als voorbeeld kan je nemen dat UAD PCI kaarten niet werken met Nforce4 moederborden. Het heeft niet direct met ACPI te maken maar wel hoe de hardware van je moederbord bepaald wat voor kaarten je kan gebruiken. De enige oplossing is dan ook om een ander moederbord te gebruiken die wel werkt met die kaart.

En als het om een geluidskaart gaat dan kan dit ook zo zijn of dat je toch een andere geluidskaart moet scoren.

Origineel geplaatst door fuse

Maar ik denk wel dat je mag concluderen dat je aan ACPI vast zit en dat als uitgangsbasis moet nemen.

En als het om een geluidskaart gaat dan kan dit ook zo zijn of dat je toch een andere geluidskaart moet scoren.

In mijn geval gaat t om een laptop zv5000 ( XP por Sp2), dus zit ik aan een externe kaart vast die minstens 2 aparte stereo uitgangen heeft , nu gebruik ik een terrratec aurreon 5.1 usb.
Werkt prima , maar als ik er een externe hardeschijf aan hang dan gaat die geluidskaart in de stress zodra ik wat snel door de mapjes browse.

En toen las ik wat in de softwarebeschrijving over het gebruik bij single processor dat het helpt om in sommige gevallen de ACPI voor sommigen bronnen uit te zetten.

heb je al geprobeerd van usbpoort te wisselen? of anders of schijf of geluidkaart met firewire aansluiten? samen dan zitten ze elkaars datastroom in de weg denk ik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back