Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
yess het is me gelukt.
met het programma MIDIoverLAN werkt prima!8)
alleen als je gaat afmixen wordt het een probleem omdat je de uitgang van de andere pc moet opnemen (ik heb last van latency)=(

Laptop met ableton live en indigo dj?

Naast live op podium wil ik nu ook dj ent op podium met laptop.
Heb al ableton live, nu nog handig geluidskaartje met extra output.

Hoorde van de echo indigo dj, heeft extra headphone uitgang, klein etc.

Werkt iemand al zo?
Heeft iemand anders een voorstel over geluids kaart, zodat je voorkan luisteren en mixen?

Ben benieuwd jullie ervaringen!

Dank alvast, Scan

Geluidskaart voor bed room DJ

Geluidskaart voor bed room DJ

Hallo allemaal

Leuke thread! Ik heb al heel veel rondgekeken maar ik ben nog steeds verward...

Ik ben op zoek naar een beetje betaalbare geluidskaart met lage latency, dat is echt het belangrijkst. Ik heb nu een SB Live en kom niet onder de 20ms output latency wat niet echt lekker jammen is.

In deze thread zie ik veel USB dingen langsgekomen. Een vriend van me heeft juist weer gezegd dat USB juist meestal niet slim is i.v.m. latency. Klopt dat?

Ik heb een desktop PC (AMD) met nog wat vrije PCI slots en er zit ook firewire op. Is firewire een goede optie?

Ik wil graag maximaal rond de eur150 ex uitgeven.

Het hoeft geen super professionele output kwaliteit te hebben. Hoewel een relaxte input/ADC wel fijn is, want ik rip wel graag vinyl...

Deze lijkt op het eerste gezicht relaxed en betaalbaar http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496-main.html Maar ik weet er te weinig van, en ook geen idee hoe de latency is...

Alle tips zijn welkom :)

groets
lifeforms

catani.gif

Hey, ik heb nog ff een vraagje.

Ik ben van plan de Audiophile USB te halen voor mijn laptop, icm met een setje monitors.

Kan ik in de audiophile een MIC stoppen, of moet ik dan extra mixer erbij aanschaffen?

2xinput, 2xoutput, ik neem aan dat ik in 1 van de inputs gewoon een mic kan rammen ?

Origineel geplaatst door MCv2
Hey, ik heb nog ff een vraagje.

Ik ben van plan de Audiophile USB te halen voor mijn laptop, icm met een setje monitors.

Kan ik in de audiophile een MIC stoppen, of moet ik dan extra mixer erbij aanschaffen?

2xinput, 2xoutput, ik neem aan dat ik in 1 van de inputs gewoon een mic kan rammen ?

De Audiophile USB heeft geen Mic preamps dus die zul je anders moeten aansluiten.
Een alternatief voor de Audiophile is de Tascam US 122 die heeft er 2 en is verder op de 96K opnamestand
gelijkwaardig of net wat beter.

Hmm okay.. dan snap ik het niet meer 8) .

Dan even een ander vraagje:

Hoe erg merk je het verschil tussen 24-bit/96Khz en 16-bit/48Khz.. ?

Wat is een goede geluidskaart met 24/96, en een pre-amp oid waar ik dus WEL een mic aan kan sluiten.. ?

(die kaart die jij hierboven noemde, staat op de website:

Records at up to 48kHz, 24-bit resolution

Dat is dus ook niet alles :erm: )

Origineel geplaatst door SoLiS
Als Firewire geen probleem is, is dit wel een leuke interface:
http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-main.html

Wat een toeval, ik zat die net te bekijken en te bedenken dat dat eigenlijk een hele goede is.

Ik heb idd firewire op m'n laptop, dus dat moet geen probleem zijn.

Ik hoop dat deze ook een beetje op veilingsites te vinden is, anders is het nog een behoorlijke mep geld :).

Nog een klein vraagje dan: Is er een groot verschil tussen USB en FireWire (waarom zou ik voor een kiezen, en andersom?)

Hmm okay.. dan snap ik het niet meer 8) .

Dan even een ander vraagje:

Hoe erg merk je het verschil tussen 24-bit/96Khz en 16-bit/48Khz.. ?

Wat is een goede geluidskaart met 24/96, en een pre-amp oid waar ik dus WEL een mic aan kan sluiten.. ?

(die kaart die jij hierboven noemde, staat op de website:

Records at up to 48kHz, 24-bit resolution

Dat is dus ook niet alles :erm: )

44.1/24bit is echt heel goed wat opname betreft.

96K is meer voor honden en vleermuizen.

In dit verhaal is de 24bit belangrijker dan de 96K.
En hij kan gewoon 44.1 ook aan, de mic preamps zijn in iedergeval wat beter dan die van de Maudio.

Wat een toeval, ik zat die net te bekijken en te bedenken dat dat eigenlijk een hele goede is.

Ik heb idd firewire op m'n laptop, dus dat moet geen probleem zijn.

Ik hoop dat deze ook een beetje op veilingsites te vinden is, anders is het nog een behoorlijke mep geld :).

Nog een klein vraagje dan: Is er een groot verschil tussen USB en FireWire (waarom zou ik voor een kiezen, en andersom?)

Door een firewire aansluiting kan meer data dan door een USB.
Maar als je alleen 2 in 2 uit wilt opnemen zijn beide harstikke goed.

M-Audio heeft ook de Mobile-Pre bijna gelijk aan de audiophile je mist alleen het midi gebeuren maar krijgt er Mic preamps voor terug.

hmz

hmz

Ik zie door de bomen het bos niet meer :o:

Ik heb helemaal geen MIDI apparatuur hier (althans, niks met zulke stekkers, weet niet of ik dit in de toekomst nodig ga hebben). Ga waarschijnlijk alleen werken met MIDI-keyboards op USB of FW..

Kan ik nu het beste gaan voor bijvoorbeeld de MobilePre of FirewireSOlo, of kan ik beter kijken voor een MIDI keyboardje van bijvoorbeeld M-audio met ook 24/96 in en outs.. ?

Re: hmz

Re: hmz

Ik zie door de bomen het bos niet meer :o:

Ik heb helemaal geen MIDI apparatuur hier (althans, niks met zulke stekkers, weet niet of ik dit in de toekomst nodig ga hebben). Ga waarschijnlijk alleen werken met MIDI-keyboards op USB of FW..

Kan ik nu het beste gaan voor bijvoorbeeld de MobilePre of FirewireSOlo, of kan ik beter kijken voor een MIDI keyboardje van bijvoorbeeld M-audio met ook 24/96 in en outs.. ?

Wat prijs betreft is de Mobile Pre het goedkoopste en redelijk goed.
Zeker voor het normale gebruik.

In de keyboardjes van M-Audio zitten vaak de zelfde converters nx mis mee maag ik geloog niet dat er zijn met Micpreamps.
Als dat een must is dan is de Mobile Pre de beste keus van er zit technisch geen verschil tussen de Firewire en de USB versie audio kaarten van M-Audio. Enkel de aansluiting is anders de convertors en preamps zijn het zelfde

Mobile pre is 16 bits volgens de site. Is al een wat ouder model volgens mij.

klopt heb je gelijk in daarom vind ik de Tascam US 122 ook de beste oplossing voor hem die betaalbaar is.
230 met een gratis Cubase versie erbij

Goede mic preamp
Goede interface met veel mogelijkheden (Direct monitoring, Inserts, Guitar in, 48v Phantom voeding enz)
Goede convertors.
Goede Asiodriver

wat wil je nog meer zou ik zeggen.

Bedankt voor de reacties!

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar ik ben een complete noob op hardware gebied.

Ik heb geen effectenbakken/instrumenten waarmee ik wil spelen en opnemen, ik wil gewoon dat de tracks die ik maak met software, van een betere (technische) kwaliteit zijn.
En uiteraard beter horen waar ik mee bezig ben, tijdens het produceren.

Daarom verdwaal ik altijd bij de midi-inputs enzo, omdat ik gewoonweg niet weet of ik daar wel wat aan heb.

Heb nu alleen een laptop, ingebouwde AC97 frotkaart, en (redelijke) koptelefoon. Wil nu dus een betere geluidskaart, en een set speakers kopen.
-edit- De microfoon wil ik gebruiken voor rap / beatbox, een dynamische dus. Maakt dit ook wat uit? -

Misschien kan ik zo mijn situatie wat duidelijker maken.

Raden jullie me dan nog steeds de TASCAM aan, of zijn er betere oplossingen?

Bedankt voor de reacties!

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar ik ben een complete noob op hardware gebied.

Ik heb geen effectenbakken/instrumenten waarmee ik wil spelen en opnemen, ik wil gewoon dat de tracks die ik maak met software, van een betere (technische) kwaliteit zijn.
En uiteraard beter horen waar ik mee bezig ben, tijdens het produceren.

Daarom verdwaal ik altijd bij de midi-inputs enzo, omdat ik gewoonweg niet weet of ik daar wel wat aan heb.

Heb nu alleen een laptop, ingebouwde AC97 frotkaart, en (redelijke) koptelefoon. Wil nu dus een betere geluidskaart, en een set speakers kopen.
-edit- De microfoon wil ik gebruiken voor rap / beatbox, een dynamische dus. Maakt dit ook wat uit? -

Misschien kan ik zo mijn situatie wat duidelijker maken.

Raden jullie me dan nog steeds de TASCAM aan, of zijn er betere oplossingen?

Voor wat je wilt gaan doen is de Tascam echt meer dan goed genoeg, we hebben er in de loop van de afgelopen jaren mischien wel 150 tot 200 verkocht.
Het klinkt niet 1 maar wel 5 x beter dan een onboard kaartje.
In jou geval zou ik voor de tascam gaan, betaalbaar, goed, veel mogelijkheden (ook al gebruik je ze nu niet)
en hij klinkt echt als een dijk.

Thx grooveron voor je hulp!

Het wordt zo goed als zeker de TASCAM :halleluja

graag gedaan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back