Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door MCv2
Hey, ik heb nog ff een vraagje.
Ik ben van plan de Audiophile USB te halen voor mijn laptop, icm met een setje monitors.
Kan ik in de audiophile een MIC stoppen, of moet ik dan extra mixer erbij aanschaffen?
2xinput, 2xoutput, ik neem aan dat ik in 1 van de inputs gewoon een mic kan rammen ?
.
)Als Firewire geen probleem is, is dit wel een leuke interface:Origineel geplaatst door MCv2
Wat is een goede geluidskaart met 24/96, en een pre-amp oid waar ik dus WEL een mic aan kan sluiten.. ?
Origineel geplaatst door SoLiS
Als Firewire geen probleem is, is dit wel een leuke interface:
http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo-main.html
.Origineel geplaatst door MCv2
Hmm okay.. dan snap ik het niet meer.
Dan even een ander vraagje:
Hoe erg merk je het verschil tussen 24-bit/96Khz en 16-bit/48Khz.. ?
Wat is een goede geluidskaart met 24/96, en een pre-amp oid waar ik dus WEL een mic aan kan sluiten.. ?
(die kaart die jij hierboven noemde, staat op de website:
Records at up to 48kHz, 24-bit resolution
Dat is dus ook niet alles)
Wat een toeval, ik zat die net te bekijken en te bedenken dat dat eigenlijk een hele goede is.
Ik heb idd firewire op m'n laptop, dus dat moet geen probleem zijn.
Ik hoop dat deze ook een beetje op veilingsites te vinden is, anders is het nog een behoorlijke mep geld.
Nog een klein vraagje dan: Is er een groot verschil tussen USB en FireWire (waarom zou ik voor een kiezen, en andersom?)
Ik zie door de bomen het bos niet meer![]()
Ik heb helemaal geen MIDI apparatuur hier (althans, niks met zulke stekkers, weet niet of ik dit in de toekomst nodig ga hebben). Ga waarschijnlijk alleen werken met MIDI-keyboards op USB of FW..
Kan ik nu het beste gaan voor bijvoorbeeld de MobilePre of FirewireSOlo, of kan ik beter kijken voor een MIDI keyboardje van bijvoorbeeld M-audio met ook 24/96 in en outs.. ?
Bedankt voor de reacties!
Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar ik ben een complete noob op hardware gebied.
Ik heb geen effectenbakken/instrumenten waarmee ik wil spelen en opnemen, ik wil gewoon dat de tracks die ik maak met software, van een betere (technische) kwaliteit zijn.
En uiteraard beter horen waar ik mee bezig ben, tijdens het produceren.
Daarom verdwaal ik altijd bij de midi-inputs enzo, omdat ik gewoonweg niet weet of ik daar wel wat aan heb.
Heb nu alleen een laptop, ingebouwde AC97 frotkaart, en (redelijke) koptelefoon. Wil nu dus een betere geluidskaart, en een set speakers kopen.
-edit- De microfoon wil ik gebruiken voor rap / beatbox, een dynamische dus. Maakt dit ook wat uit? -
Misschien kan ik zo mijn situatie wat duidelijker maken.
Raden jullie me dan nog steeds de TASCAM aan, of zijn er betere oplossingen?