Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door astronaut
Teveel mogelijkheden?? Is het commentaar. Vreemd! Ik krijg hiervan een beetje het Behringer gevoel. Het is slecht omdat het, tja waarom eigenlijk. Heeft het dan toch alleen maar te maken met het game imago van Creative of heeft iemand ervaringen m.b.t. het zelf testen van deze kaarten.

Ik heb hem overgenomen omdat ik het wel met de filosofie eens ben... Ik zou zelf het liefst een kaart met super goede AD/DA convertors willen en verder geen rare poespas waardoor je er ook je games mee kan spelen... of onboard DSP... Anderen sweren daar juist bij...

Het is maar 'een' mening... je kan er mee doen wat je wilt... en als je ook echt games wil kunnen spelen is de Audigy 2 misschien gewoon wel het best voor jou...

http://www.softsynthforum.nl/forum/viewtopic.php?t=572

na enig desktopresearch zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb een nieuwe nodig voor mn werk en wil dat ie meteen geschikt is voor live optredens icm live.

ik kijk nu naar asus v6000v en sony vaio (VGN-A417M en VGN-FS215S), heeft iemand hier zoveel verstand van laptops dat ie mij kan adviseren?

en kan iemand me vertellen welke chipset ik het beste kan nemen?

Ondanks dat ik bijna geheel op Apple over ben: mijn approved set bestaat/bestond uit:
Elke Intel chipset met Intel processor
NVIDIA GeForce4 420 met AMD processor
Beide icm videokaart met "vast" (dus niet gedeeld) geheugen.

ik kijk nu naar asus v6000v en sony vaio (VGN-A417M en VGN-FS215S), heeft iemand hier zoveel verstand van laptops dat ie mij kan adviseren?

Voor zover mij bekend gebruikt sony een eigen aangepaste versie van windows voor hun vaio, wat weer extra gezeik en conflicten kan geven. Heb er iig slechte verhalen over gehoord...

Zelf net een Dell 9300 aangeschaft. Ook niet het einde volgens sommigen, maar ik heb er tot nu to geen problemen mee gehad. Misschien de moeite waard om ook in overweging te nemen. Ze hebben ook de mogelijkheid voor lekker grote (hires) schermen en lekker veel usb poorten.

Oja... qua engineering (kwaliteit van fans en hardware conflicten) schijnen van de pc laptops de IBM thinkpads beter te zijn dan (veel) andere merken.

dual core cpu's

dual core cpu's

hoe zit 't met die dual core processors..
amd heeft nu n rits uit, (athlon64x2) die best te betalen zijn,
alleen vraag ik me af of ze ook presteren naar hun prijs, en of het nu eigenlijk rendement oplevert voor audio-pret :)
of is het handiger om maar gewoon een 'normale' cpu te kopen en wat geld in je zak te houden.

het idee dat je 2x 2.2 ghz (bijvoorbeeld) tot je beschikking hebt is best aanlokkelijk :)
maar ik zag al dat ze vergeleken werden met die intel xeon cpu's, en ik geloof dat die niet helemaal ideaal waren voor audio-zaakjes.

nog computer-guru's die hier iets zinnigs over kunnen zeggen? ik zit er nl. over te denken maar es zon ding te halen.

Origineel geplaatst door sjeijk
http://www.softsynthforum.nl/forum/viewtopic.php?t=572

na enig desktopresearch zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb een nieuwe nodig voor mn werk en wil dat ie meteen geschikt is voor live optredens icm live.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en ik neig erg naar de V6V. Ik zoek eigenlijk een PC versie van een powerbook en de v6v komt het dichtste bij. De VAIO's hebben lagere specificaties, zijn duurder en op verschillende fora kom ik klagers over de VAIO's tegen (bouwkwaliteit,software met haken en ogen , shared video memory etc.) . De V6V's daarentegen hebben snellere processoren, zijn platter en lichter en schijnen goed te presteren ( http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=12375&highlight=v6v ). Ik zou er alleen graag een met 7200 rpm harde schijf hebben maar dat is niet mogelijk zonder je garantie om zeep te helpen. Minpunten aan de v6v zouden zijn, geen TV out en het mindere scherm t.o.v. de VAIO's (maar dat is ook een kwestie van smaak geloof ik).
Ik heb van de VAIO's de indruk: veel wol weinig schaap.

Bedankt voor de reacties,

gister in de winkel gestaan, vaio bekeken. Leuk design maar plastic. Ze waren zelf vol lof over de asus w1799 (lijkt trouwens op een aan de grote kant powerbook). De prijs is gezakt naar 1675. Systeem is pentium m 2gh std. 1024 sdram, ofzo. Heb m besteld. Ding is van aluminium en voelt goed solide aan. je kan er nog eens een glas op laten vallen zonder dat je een scheur in je plastic krijgt. 2jr. garantie ipv 1 bij sony. en de nodige aansluitingen waaronder firewirer en spdif. Hij is niet superplat, maar dat komt naar mijn idee alleen maar ten goed van de koeling.

Zijn hier mensen met ervaring met bv. hercules, maya, e-mu, etc? ik kijk naar motu traveler, maar is eigenlijk boven mijn budget.

en waarom kies je voor firewire of PCMCIA.

Laatst gewijzigd:
Trackjes zal ik zeker eens posten als ze er eenmaal zijn ;)

Ik had nog een wat blonde vraag:
Ik heb een Toshiba laptop (256 MB, 1.80 GHz mobile P4) ... nou hoor ik op verschillende fora (waaronder studio-central.com) dat USB midi interfaces vreselijk zijn als je geen fatsoenlijke pc hebt... nou vraag ik me af of mijne het wel aankan (vooral omdat ik niet 512 MB geheugen heb). Ik gebruik trouwens Cubase SX, als dat van belang is.

Damn, wat voel ik me een enorme noob zeg :P

Ik vind 't tijd worden voor een avatar... ff photoshoppen :D

Hmm, gewoon alleen maar MIDI interfacing over USB?
Ik zou niet weten waarom je daar een reusachtige pc voor nodig zou hebben.
Zo enorm is die datastroom echt niet hoor.
Trouwens, als het over MIDI interfaces gaat, heb je tegenwoordig eigenlijk geen serieus alternatief meer, zodra je het gameport joystick midi kabeltje bent ontgroeid.
Check wel eerst of je laptop een goed werkende USB poort heeft. Oudere machines hebben vaak een nogal brakke USB implementatie. Maar dan werkt bijv. een digitale camera, USB muis of memory stick ook al niet goed.

Kortom: gewoon doen hoor zo'n USB MIDI interface, nog één tip: koop niet te klein in.
Een 4x4 is bijv. niet veel duurder dan een 2x2, maar spaart veel geknoei met MIDI THRU etc. etc.
Een 8x8 is dan wel weer opeens een lap duurder.
Aan de andere kant: als je maar één synth hebt en ook niet wil uitbreiden, gewoon zo'n simpel 1x1 ding kopen. ;)

Thanks, je stelt me erg gerust :) Ik krijg namelijk morgen m'n Behringer BCA2000 binnen. Deze:

33.jpg

34.jpg

Moet lukken denk je? :)

Ook komt het soms voor dat sommige chipsets niet helemaal lekker werken.. er schijnt een goede te zijn.. en de rest flink minder..

/edit
Even op het forum gezocht.. en meende ergens te lezen dat VIA chipsets problemen geven.
/edit

Zou je kunnen oplossen door een extra USB poort (met goede chipset) PCMCIA (pc-card) kaartje aan te schaffen. Beetje nare oplossing.. maar zou voor je kunnen werken..

Origineel geplaatst door FeyTH
Thanks, je stelt me erg gerust :) Ik krijg namelijk morgen m'n Behringer BCA2000 binnen.

<knip>

Moet lukken denk je? :)

Eh, geen idee. Wat je daar hebt, da's toch ook een audio interface?
Daarvoor zijn de eisen aan je systeem (doorvoersnelheid, opslagcapaciteit) echt compleet anders.

Als midi interface zal het ongetwijfeld prima werken.
Als audio interface kan je het proberen, maar ik denk wel dat je (zeker met 256 mb, welk OS?) erg snel tegen de beperkingen aanloopt. En dat ligt dan niet noodzakelijk aan je USB interface, maar ook aan je processor, geheugen, bussnelheid, chipset ... etc. etc.

Nou ja, proberen kan altijd! :)

Naja, bedankt voor de reacties :) Ik ga t morgen maar eens allemaal uitproberen. Ik zal vast nog wel wat vragen posten :P

ik zou me niet zo heel druk maken ,gewoon es uitproberen....je laptop lijkt wel redelijk ok te zijn, een beetje meer RAM zou wel prettig zijn maar dat gaat niet de performance van je behringer verbeteren, maar meer die van je software (cubase) .... en is ook zo bij te prikken..

succes!

Olaf

Het probleem lijkt bij m'n USB te liggen. Uiteindelijk is t goedgekomen :) maar omdat ik USB 1.1 heb, en maar een USB Hub, had de Behringer niet genoeg bandbreedte als m'n muis ook ingeplugd was ;) Took me a while to figure that out [/noob] :P

Oja, en als iemand ook de BCA2000 heeft: als je Windows XP met SP2 hebt, hoef je stap 1 van de installatie niet te doen (sterker nog: dat kan niet eens)... hadden ze op zich wel in de handleiding mogen zetten, want ik schrok een beetje van de foutmeldingen :P

Origineel geplaatst door FeyTH
Het probleem lijkt bij m'n USB te liggen. Uiteindelijk is t goedgekomen :) maar omdat ik USB 1.1 heb, en maar een USB Hub, had de Behringer niet genoeg bandbreedte als m'n muis ook ingeplugd was ;) Took me a while to figure that out [/noob] :P

Oja, en als iemand ook de BCA2000 heeft: als je Windows XP met SP2 hebt, hoef je stap 1 van de installatie niet te doen (sterker nog: dat kan niet eens)... hadden ze op zich wel in de handleiding mogen zetten, want ik schrok een beetje van de foutmeldingen :P

hmmm..USB 1.1 kan wel eens problematisch worden...... zeker als je 2 audio streams (bv mic en gitaar) wilt opnemen tegelijkertijd en ook nog eens midi wilt uitsturen...

je zou eens kunnen kijken naar een PCMCIA kaartje met USB 2.0 ondersteuning?

Wat een geniale tip! Mijn USB geeft inderdaad wat meer problemen dan verwacht. Ik hoop dat dit een oplossing kan bieden :) Thanks, ik ga zo ff naar de winkel :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back