Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Uit eigen ervaring weet ik dat USB-verkeer zowiezo erg veel vraagt van je processor. Ik gebruik een edirol ua-1000, en om gewoon wat wav's af te spelen (1 track, stereo) gebruikt ie al 25% processorkracht... (PIV 2,4 Ghz, 1024Mb) Niks aan te doen, is eigen aan USB.

Ik kan hier nog vermelden dat het processorgebruik niet stijgt als ik méér tracks gelijktijdig afspeel. Die 25% lijkt me dus eigen te zijn aan USB-verkeer. (Zelfde fenomeen met USB-harde schijven of cd-branders.)

PS: multithreading halveert het processorgebruik :)

ik heb ook altijd problemen als ik mijn externe usb schijf en de WIFI adapter tegelijk gebruik. Dan gaat of de muziek haperen of internet wordt erg traag:D

Ik heb nu meer geheugen erin. Totaal nu 512 MB, dus das fijn :D
Die PCMCIA USB 2.0 kaart is lastiger. Er was maar 1 winkel in de buurt die 'm had, en die kostte €45 ... dus ik denk dat ik 'm maar via t internet moet bestellen.

Ik ga tevens een nieuwe account op m'n pc aanmaken waarbij ik alleen de programma's run die ook daadwerkelijk gebruikt worden bij m'n home studio. Denk dat dat ook wel moet schelen.

Sounds good? :)

Heel verstandig, van die memory upgrade! :)

Ik zie dat de Behringer het zgn. USB 2.0 'high speed' ondersteunt, dus dan is een USB 2.0 interface best handig om het uiterste eruit te kunnen halen.
Als je zo'n PCMCIA kaartje zoekt, kan je het beste even op de Tweakers.net pricewatch kijken voor de beste prijs.

Als je nou je PC goed configureert volgens de tips op http://www.musicxp.net, dan moet het helemaal goedkomen! :)

emu 1820m

emu 1820m

Hoi,

ik heb mijn oog laten vallen op dit kaartje.

Ziet er allemaal spic en span uit, standaard analoog 6 in 8 uit en headphones aansluiting
adat enz. voor toekomstige uitbreiding van eventuele hardware
en nu, maar dit is wat ik wil gaan doen...

mijn andromeda in de inputs van dit ding en op de pc mixen.....

volgens mij is het enige nadeel dat me pc altijd aan moet als ik de andro wil horen niet?

Of zie ik wat over het hoofd?

Re: emu 1820m

Re: emu 1820m

Origineel geplaatst door Alex Omega
Hoi,

ik heb mijn oog laten vallen op dit kaartje. >>>>> emu 1820m

volgens mij is het enige nadeel dat me pc altijd aan moet als ik de andro wil horen niet?

Of zie ik wat over het hoofd?

Alex, ik ben geen gebruiker van jouw kaart.
Ik gebruik een Edirol FA-66 voornamelijk voor Midi-in en -out.
Bij deze FA-66 is het mogelijk dat de midi-signalen doorgelust zijn zodat ik niet persé mijn notebook aan moet hebben.
Misschien dat jouw emu is in die richting heeft?

Thanx Jos,

maar,gaat me niet echt om de midi....

Maar om het weergeven van geluid.... ik wil dus mixen met de virtuele mixer van Nuendo...
Dus daarvoor zou de pc aan moeten, lijkt me.

Klopt toch? voor de rest mixen maar?!

of krijg ik ergens anders problemen mee?

krijg toch alleen te maken met ad conversie....

Origineel geplaatst door Alex Omega
.... ik wil dus mixen met de virtuele mixer van Nuendo...
Dus daarvoor zou de pc aan moeten, lijkt me.

Klopt toch?

Lijkt mij voor de hand te liggen dat je de pc nodig hebt.
(Maar nogmaals.... ik ken jouw audiokaart niet.)

Misschien dat anderen hier iets over kunnen zeggen?

Suc6

Hoe een pc stiller te maken voor weinig?

Heb een basic pc'tje (AMD 1100 mHz) die ik gebruik om Ableton Live te draaien en wat synth / sampler editors. Deze pc is ca. 5 jaar oud en vrijwel niets meer waard, ik denk dat ik met een jaar een nieuwe koop. Enige probleem dat ik met deze pc heb is het lawaai van de voeding. Dat is echt mega! Nu heb ik al een aantal zaken geprobeerd, zoals het zoveel mogelijk afschermen van de van. De temperatuur loopt dan (veel) te hoog op.

Nu heb ik bijvoorbeeld al eens bij silent pc naar een stille voeding gekeken, maar die kosten ca. €90,- . En dat bedrag mag ik gelijk afschrijven zodra ik een nieuwe pc koop. Kennen jullie nog andere alternatieve om je voeding stiller te maken voor een klein prijsje?

even het voedingkje open schroeven, fannetje ont-stoffen en een drupje naaiachineolie in het daartoe bestemde gaatje proppen....

verder kun je natuurlijk gewoon het fannetje vervangen door een exemplaar van bijvoorbeeld Papst. Sowieso raad ik je aan er eentje te nemen met een tegelbaar toerental. zijn standaardmaten, ws 80 of 92 mm.

tevens is het geen slecht idee om-mits het budget het toe staat-tóch vor de stille voeding van €90+ te gaan. Bij aanschaf van een nieuwe pc gaat die namelijk gewoon mee in de nieuwe kast. scheelt je weer in de aanschafprijs voor een nieuw susteem straks..:)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Hoe een pc stiller te maken voor weinig?

Heb een basic pc'tje (AMD 1100 mHz) die ik gebruik om Ableton Live te draaien en wat synth / sampler editors. Deze pc is ca. 5 jaar oud en vrijwel niets meer waard, ik denk dat ik met een jaar een nieuwe koop. Enige probleem dat ik met deze pc heb is het lawaai van de voeding. Dat is echt mega! Nu heb ik al een aantal zaken geprobeerd, zoals het zoveel mogelijk afschermen van de van. De temperatuur loopt dan (veel) te hoog op.

Nu heb ik bijvoorbeeld al eens bij silent pc naar een stille voeding gekeken, maar die kosten ca. €90,- . En dat bedrag mag ik gelijk afschrijven zodra ik een nieuwe pc koop. Kennen jullie nog andere alternatieve om je voeding stiller te maken voor een klein prijsje?

zo een voeding met een grote fan onderop zijn ook stil en niet zo duur.of die olie erin wat pastmidknight zegt
ik had wel een klein fannetje in de videokaart die snel draait en daardoor veel geluid maakt.heb hem eruitgehaald en een grote fan erondergezet , nu hoor je hem niet meer en hij blijft koeler.

t zijn vaak die kleine sneldraaiende zenuwfans die herrie maken

Origineel geplaatst door turtel

t zijn vaak die kleine sneldraaiende zenuwfans die herrie maken

Vandsaag de hele boel uit elkaar gesleuteld. Blijkt dat de 2 ventilatoren van m'n voeding niet bepaalt geruisloos zijn, maar dat de ventilator van de processor het meest geluid maakt. Heb deze even gesmeerd, maar dat helpt niet en moet dus vervangen worden.

Het is de ventilator die op een AMD Athlon 1.1 zit. Het opvl. is 6 x 6 cm. en de afstand tussen de schroefgaten is 5 cm hart op hart, er wordt met 12V gewerkt. Iemand een advies voor een goede vervanging?

PC keuze

PC keuze

Ik overweeg een nieuwe pc te kopen, maar doe mijn produkties nu nog op een oude atari. Ik zie dat veel pc's on board geluid hebben; kan daar dan toch een fatsoenlijke geluidskaart in? Welke pc kunnen jullie aanraden? Welk bedrijfje kan goede pc's samenstellen voor een redelijk prijsje? Er moet tenminste Reason 2.5 en cubase vst op draaien, graag jullie adviezen

Ja daar kan nog een extra audio interface bij. Ik gebruik bv mijn onboard interface voor de standaard windows sounds, en mijn 'fatsoenlijke' interface (Echo Mia) voor het 'pro-audio' gedeelte.

Zo maar wat standaard aanbevelingen:
- processor: niet boeiend welke, als ie maar recent is. AMD is goedkoper en soms sneller.
- geheugen: 1024mb
- moederbord: ASUS heeft mijn voorkeur, maar alle A-merken zijn OK. Bij voorkeur audio en netwerk (mits je dat nodig hebt) onboard, dat scheelt je weer kaartjes.
- harde schijf: wat je nodig hebt, bv Maxtor 200Gb (SATA).
- audio interface: kijk eens rond wat aan je eisen voldoet.
- videokaart: cheap! Dit is geen game-bak.

Oftewel gewoon een standaard systeempje van welke zaak je maar wilt, maar zonder zware videokaart en met 1024Mb geheugen. Pro audio interface moet je niet bij de computerboer halen.

Voor prijsvergelijkingen van computerspul zie hier: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp .
Als dat allemaal te technisch is, zoek op die site dan gewoon de goedkoopste aanbieder van een willekeurig product (bv moederbord), en kijk wat die voor complete systemen bieden.

Re: PC keuze

Re: PC keuze

Origineel geplaatst door rovawi
Ik overweeg een nieuwe pc te kopen, maar doe mijn produkties nu nog op een oude atari. Ik zie dat veel pc's on board geluid hebben; kan daar dan toch een fatsoenlijke geluidskaart in?

Ja, je kunt de onboard geluidskaart van je moederbord in de bios uitzetten.

Welke pc kunnen jullie aanraden?

Er zijn héél veel mogelijkheden. Voor elk budget een ander advies. Snelle processor (iig geen celeron oid), veel ram, twee harde schijven (een voor windows en een voor audio) en stille componenten (stille voeding, stille processorkoeler bijvoorbeeld van Zalman en een passief gekoelde videokaart; scheelt weer een ventilator) zijn zaken waar je op zou kunnen letten en die vaak niet standaard in je HP of Fujitsu computer zitten.

Welk bedrijfje kan goede pc's samenstellen voor een redelijk prijsje? Er moet tenminste Reason 2.5 en cubase vst op draaien, graag jullie adviezen

Wanneer je de goede componenten bij elkaar kunt vinden en ze jouw specificaties kunnen nabouwen, zijn er voldoende computerboeren die dat voor je kunnen doen. Je zou het zelfs helemaal zelf kunnen doen. Valt reuze mee.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vandsaag de hele boel uit elkaar gesleuteld. Blijkt dat de 2 ventilatoren van m'n voeding niet bepaalt geruisloos zijn, maar dat de ventilator van de processor het meest geluid maakt. Heb deze even gesmeerd, maar dat helpt niet en moet dus vervangen worden.

Het is de ventilator die op een AMD Athlon 1.1 zit. Het opvl. is 6 x 6 cm. en de afstand tussen de schroefgaten is 5 cm hart op hart, er wordt met 12V gewerkt. Iemand een advies voor een goede vervanging?

Kijk hier eens. Zalman=ok

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back