Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hmmz over die VSTi's.....Jij zegt een 'virtuele synthesizer', maar zijn er dan ook virtuele piano's, virtuele drums en virtuele gitaren? :D En hoe klinken die? En speel ik die noten dan gewoon in via mijn keyboard?

Dan de mp3's:

Verschillende soorten geluidskaarten hebben verschillende soorten D/A converters. D/A staat voor digital to analog.
Vaak hebben D/A converters een lowpass filter tot aan 44.1Khz. De sampling rate moet immers minimaal 2x de snelheid zijn van het hoorbare geluid (mensen kunnen horen tot aan ~20Khz), anders krijg je lelijke artifacts/aliasing te horen.

Er zit verschillende soort kwaliteit in de D/A converter. De één vind die van M-audio mooi en de ander vind die van RME mooi.
Veel kwaliteitsverschil zal er echter niet te horen zijn, omdat D/A converters al zolang bestaan.

Verbeter me als ik fout zit 8o).

Origineel geplaatst door speedo
Hmmz over die VSTi's.....Jij zegt een 'virtuele synthesizer', maar zijn er dan ook virtuele piano's, virtuele drums en virtuele gitaren? :D En hoe klinken die? En speel ik die noten dan gewoon in via mijn keyboard?
Ja. Die zijn er ook. Allemaal in te spelen via 1 of ander invoerapparaat... Wat meestal een keyboard is.

Origineel geplaatst door speedo

die zijn vaak (soft) samplerbased en kunnen heel goed klinken, afhankelijk van de kwaliteit van de samples en programs.

Origineel geplaatst door Rauzi
Ja. Die zijn er ook. Allemaal in te spelen via 1 of ander invoerapparaat... Wat meestal een keyboard is.

Oke...Ik zag laatst namelijk een filmpje van Native Instruments waar ze een demonstratie lieten zien van een VSTi Gitaar...maar dat werd ingespeeld met een gitaar... :) Wat raad je me aan om mee te beginnen? Gewoon een dik boek kopen? :D

Hmmz ik merk dat ik dus in ieder geval een nieuwe geluidskaart nodig heb....Is die Xtrememusic van Creative wat, of is dat gewoon een keiharde NEE? Heb net nl wat dingen gelezen op tweakers en die waren vrij positief.

Om het stukje even te citeren:

Hoewel 110 euro voor de xtrememusic (zonder extra 64mb) veel geld lijkt, wat het ook is trouwens, krijg je er meer voor terug. Als je namelijk nagaat dat professionele audio kaarten, die inmiddels hetzelfde produceren qua dsr <--> asr als een x-fi, ook rond die prijs ligt, heb je met de x-fi nog altijd meer functies (ik heb nog steeds niet alles getest) en betere game (eax) mogelijkheden (denk aan cmss-3dheadphone).

Laatst gewijzigd:
Wat denk jullie van Terratec Aureon 7.1 Universe kaarten? Hoe zijn de AISO drivers daarvan?
Ik zou graag hele lage latency met VSTi in Cubase willen. Ik heb een uitstekende processor + geheugen. Denken jullie dat die kaart daar geschikt voor is?

Blijf weg van Creative... Creative maakt geluidskaarten voor de grote massa. Tuurlijk zijn het best wel kaarten die oké zijn, maar je kunt beter naar M-audio neigen. Die hebben als doelgroep meer de "semi-pro's", dan de "consumenten".

En tjah is EAX nou zo belangrijk voor games? Je hoort ook alles goed in de ruimte met een gewone stereo installatie.

Ik zou helaas niet veel weten van de latency met verschillende kaarten.

Creative maakt ook (semi-)pro geluidskaarten, die van Emu :)

Ik heb een Emu 1616 en ben daar zeer tevreden over.

Origineel geplaatst door Renze
Creative maakt ook (semi-)pro geluidskaarten, die van Emu :)

Ik heb een Emu 1616 en ben daar zeer tevreden over.

Huh, creative maakt Emu kaarten? :o:

Origineel geplaatst door Rauzi
Eh.. Nee, maar EMU is wel eigendom van Creative 8o).

En E-MU doet niets met EAX. 8o)
Hardstikke leuk voor aan de laptop en met phono ingang

MAC toetsenbord op een Windows PC

MAC toetsenbord op een Windows PC

Effe een vraagje:

Werkt een Mac toetsenbord op een Windows PC??

Ik vind die toetsenbordjes namelijk lekker compact....

Of als iemand een alternatief weet voor een Windows PC????
Dus een keyboardje wat op die MAC toetsenbordjes lijkt...

Is dit de ideale muziek pc ?

Is dit de ideale muziek pc ?

Ik wou gaan voor een Medion maar die zijn haast niet te krijgen in Nederland en vandaar dat verder ging zoeken. Ik kwam dit tegen bij Feedback:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=CARAC1C1

Maar is dit het geld waard ?

Een medion pc met ongeveer dezelfde specificaties is 700 / 800 euro

Uit de review in de Interface bleek dat deze pc uiterst stil is en krachtig werkt maar Interface test geen Medion met dezelfde specs.

Het lijkt me een stabiel systeem maar vrij duur met een relatief kleine harde schijf. Medion heeft tegenwoordig al schijven van 160 tot 250 gig voor de helft van de prijs voor het complete systeem.

Zijn er hier wellicht mensen met dit systeem ?

Wat mij even ontbreekt is het volgende:

Zit er nou wel of geen geluidskaart in deze pc? Want anders moet je die dus nog zelf kopen.

Verder is 1499 toch wel prijzig. Direct bestellen vij Carillon = 1325 euro ex verzendkosten. Op de website van Carillon heeft het Core-1 Systeem ook een 200GB schijf en geen 120 GB. En een Snellere cpu...denk dat feedback een ouder model in de verkoop heeft staan.

Feedback is gewoon te duur. En volgens mij verkopen ze gewoon bestaande systemen door met extra marge voor hunzelf d'rbij.

En Medion zou ik ook eerst kijken wat erin zit.
A-merk componenten zijn sterk aan te raden ivm stabiliteit van je systeem.

Enne, ik vraag me af hoe lang het duurt eer deze draad op de grote hoop wordt gegooid.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back