Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fuse
En als ik dit zeg ben ik een anti-mac'er?

1,2,3

Ik ZEI het toch!?

Hij is fijn!

Trouwens raar dat er maar zo weinig (dual) G5's tweedehands te vinden zijn. Of als je zoiets wilt scoren je even moet wachten tot de volgende serie powermacs.

Ik zeg dus "zou al snel" en niet "is niet geschikt" , dat laatste beweerde jij nl eerder in de thread (en door er weer wintendo er bij te halen ... no flame intended)

Feit blijft wel dat je geen enkele Mac voor je set up gebruikt en ook nog eens géén ervaring hebt met een Mac Mini maar toch je hoogste lied blijft zingen over de dingen in deze Mac thread.

Schoenmaker...

Jawel, Fuse heeft in het verleden met Mac gewerkt, en kan daardoor een objektief oordeel vellen.
Het is alleen bij een LC2-tje blijven steken.....

Nee hij draaid os-x ge-emuleerd op zijn wintendo.
Daar komt de ervaring vandaan.

En over de Emagic emi, Chinetti treed er geloof ik altijd mee op.
Dus wel een beetje gelul dat het een amateurs kaartje is.

Idd ja, wat is dat nou voor onzin.
Heb geen Mac maar ik werk af en toe ook wel eens mee hoor. Komt nog eens bij dat ik afgestudeerd ben in computertechniek en dus vaktechnisch inzicht heb over dit onderwerp.
En ik heb er nooit dat andere platform erbij gehaald, dat maak jij ervan. Dat doe ik juist bewust niet omdat het hier niet thuis hoort.
Trouwens alsof je een Mac moet hebben om met je gezonde verstand na te gaan hoe de vork in de steel zit.

Denk eerder dat men hier last heeft van oogkleppen en als zoete koek slikt wat de marketingmolen van Apple hun allemaal voorkauwt. En de zealots die die verhalen braaf overnemen maar wat te graag hoeren. Dat doen ze trouwens al sinds de eerste Macintoshes. Het is ook een beursgenoteerde onderneming die ook hun aandeelhouders tevreden moet houden en daarom ook wel eens dingen doet die minder gunstig is voor hun klanten.

Verder ga ik er ook vanuit dat jij ervaring met zo'n minimac hebt en zelf ook zegt Logic 7 is beter geschikt voor een powermac. En volgens jou zou je er 3 VST/AU op kunnen draaien in een sequncer.
En dan kunnen we wel taalspelletjes uit gaan halen maar daar schiet niemand iets mee op. (tenzij je dat soort dingen leuk vindt natuurlijk)

Origineel geplaatst door mikemix
Wat is je huidige configuratie Mostatic?

P4 2.8 800FSB 1 gig PC3200 (5.5gig/sec) en edirol da2496, als je dat bedoeld.
Ben er tevreden mee. Ik wil gewoon logic 7 draaien om thuis lekker te hobby'en.
Ik hoef geen HD systeem. Wil alleen wat plugins draaien en daarnaast logic 7 om mijn hardware te sequencen.
Misschien koop ik er wel helemaal geen meer en ga ik lekker met de MPC verder door het leven :)

Overigens is de discussie over dynamisch bereik wel leuk. Heeft geen donder te maken met hoe een DA converter klinkt. Maar das een andere discussie :)

En dat Brain optreed met een emagic is leuk. Waarschijnlijk heb ik dan een muzikant gehoord die niet weet hoe hij om moet gaan met zijn stukje muziek over 2|6, dus FUGHEDDABOUTIT!!! :maffia:

Overigens heb ik dus ook nog nooit begrepen dat de uitgangen van synth's ongebalanceerd zijn. Zal wel een productie kosten plaatje aan zitten.

Origineel geplaatst door Mostatic
:confused: Muzikant? Wtf heb ik met een muzikant te maken? En vinger wijzen nee, dacht het niet. Ik wijs nooit een vinger naar een muziekant. Als je de middelste bedoeld dan.
Kom op mensen denk even na, die 2|6 is leuk voor de hobby, professioneel moet je iets anders kopen. Overigens zeg ik niet dat je er geen muziek mee kan maken, Trouwens, dat kun je ook niet, het is geen instrument! LOL, wat mij betreft kunnen we dit EVEN opzij zetten en weer ontopic gaan, want ik wil DOLGRAAG weten hoe de prestaties van de minimac zijn en met name LOGIC 7.0

Nou een vriend van mij op zijn powermac g4 draaid het LOGIC 7 pro zonder problemen. En dat is een 400 Mhz, met 1 gb ram!!!! Hij gebruikt vaak plugs, en heel veel hardware maar heeft geen problemen. De eerste keer schrok ik er gewoon van dat dat oude beest nog zoveel kon... Ik heb gezien dat mijn minimac een stuk sneller is met andere applicaties(denk aan dvd rippen, expose, en andere taken; ik heb nog geen mac sequencer) Dus met logisch nadenken zou je wel haast zeker moeten kunnen zeggen dat Logic 7 pro zonder problemen moet draaien... Iemand die niet op een minimac heeft gewerkt kan niks over de prestaties zeggen. Zelfs niet als ze naar specs kijken van apparaten of software.

Ja Fuse iedereen met een mac thuis hoort bij de mac sekte.
En jij die wel is een mac heb aangeraakt heeft het juist toch?
Het lijk mij juist dat je WEL een mac moet hebben en een PC om tot uitspraken te komen.
Dat papiertje zegt geen fuck man ik heb een rijbewijs om auto te rijden.
Maar ben ik nu een autotechneut of een formule 1 coureur?

Is dat gek?
Kan het zijn dat mensen er tevreden mee zijn?

ik snapte die opmerking van fuse ook niet ...

fuse spreekt
lang verhaal

Okee, ik denk dat het idee dat je overal (zinnig) mee kan babbelen in threads waar het woord computer ook maar enigszins in voorkomt voor jou een valkuil vormt. Het is niet erg dat je links en rechts wat tegengas geeft alleen bekruipt mij (en misschien anderen ook) het gevoel dat je bijdrage niet altijd door en ervaring en behoeftes wordt ingegeven maar meer op specs en theoretische blaat. Daardoor wordt ze ook niet als construktief ervaren.

Goed eigenlijk wilde ik ploinken maar ik zal het Logic verhaal even toelichten: vanwege de beperkte mogelijkheden tot uitbreiden in het verstandiger een Powermac te nemen als je heftig wil gaan recorden met 64 tracks simultaan. De Mac Mini zal tot op zekere hoogte wel mee kunnen komen alleen kan ik me voorstellen dat het blijven doorchainen van firewire apparatuur toch een bottleneck gaat vormen. Processor- en bustechnisch trekt een Mac Mini wel het eea.

Speculeren over performance op software die ik niet heb doe ik liever niet, kan alleen voor Ableton en DeckLE spreken. Voor mijn ding doet de Mac dat prima.

Probeer ook eens echt te lezen wat er staat, dat zijn geen taalspelletjes, gewoon een stukje begrijpend lezen.

Zo nu ga ik Steve Jobs even een verjaardagskaart sturen want de grote roerganger verwacht wel het eea van zijn trouwe volgelingen.:kimono:

Origineel geplaatst door fuse
Idd
Denk eerder dat men hier last heeft van oogkleppen en als zoete koek slikt wat de marketingmolen van Apple hun allemaal voorkauwt. En de zealots die die verhalen braaf overnemen maar wat te graag hoeren. Dat doen ze trouwens al sinds de eerste Macintoshes. Het is ook een beursgenoteerde onderneming die ook hun aandeelhouders tevreden moet houden en daarom ook wel eens dingen doet die minder gunstig is voor hun klanten.

Tsjonge wat een azijnpisserij, je hebt frisse lucht nodig Fuse. Kom dat hok es uit!
Je bent verder wel gelukkig?

@ Q:
ik zit er sterk aan te denken om ook zo'n 410 te scoren (want daar ging deze draad over)
heb je nog wat tips, en waar heb jij de jouwe gekocht?
Ben jij zeer tevreden met de sound?

Origineel geplaatst door The Q

Zo nu ga ik Steve Jobs even een verjaardagskaart sturen want de grote roerganger verwacht wel het eea van zijn trouwe volgelingen.:kimono:

AMEN!!! LOL!!

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

@ Fuse;

heeeeel offtopic:
noem 3 hele mooie (bruikbare) ontwikkelingen die Microsoft heeft voortgebracht de afgelopen 3 jaar?
En dan bedoel ik niet gecopieerd.

Origineel geplaatst door The Q
Okee, ik denk dat het idee dat je overal (zinnig) mee kan babbelen in threads waar het woord computer ook maar enigszins in voorkomt voor jou een valkuil vormt. Het is niet erg dat je links en rechts wat tegengas geeft alleen bekruipt mij (en misschien anderen ook) het gevoel dat je bijdrage niet altijd door en ervaring en behoeftes wordt ingegeven maar meer op specs en theoretische blaat. Daardoor wordt ze ook niet als construktief ervaren.

Eindelijk eens een degelijk argument. En die andere trolls reageer ik maar niet op.

Denk dat jullie wel snel vergeten dat ik niet altijd geil op specs maar veel eerder praktisch probeer na te denken. Waarom anders denk je dat ik zo vaak zeg dat men in de winkel naar synths, computers etc moet gaan checken om zelf te ervaren hoe ea werkt? De mensen kunnen wel mooie verhalen ophangen maar als je een bak met centen uitgeeft zou daar niet veel op vertrouwen. En waarom ga ik naar die Muziek met de Mac dag? Ten eerste gezelligheid maar ook om nog meer te weten te komen over dat soort dingen. Dat vind ik gewoon interessant om te weten. Of ik mensen met een Mac ook probeer te helpen met probleempjes op te lossen, en van wat ik begrijp wordt dat ook wel eens gewaardeerd. Of posts over interessante audio units. En dat zou dan niet mogen omdat ik zelf geen Mac heb?
Ik heb wel eens mensen met Macs geholpen en ik kon dingen oplossen wat hun niet lukte. Toevallig omdat ik aanleg en ervaring heb om problemen met computers op te lossen. Als ik mensen daarmee kan helpen dan doe ik dat soort dingen graag.
En ik bepaal zelf altijd nog wel wat wel en niet doe. Dat doe ik dus ook voor PC's (met M$ of Linux), Ataris en Amiga's als ik denk dat ik mensen kan helpen of ik zelf met vragen zit.

Ben bijna 4 jaar systeembeheerder geweest en heel veel over mensen geleerd. En daarom mijn motto dat mensen belangrijker zijn dan computers. En dan helpt een technische opleiding geen ene moer als iemand niet weet hoe een muis werkt en jij dat uit moet leggen. Maar het helpt wel bij het maken van beslissingen om voor bepaalde configuraties te kiezen wat ook een onderdeel is als systeembeheerder.
Als je dan eens projecten meemaakt waarbij een manager denkt dat hij gelijk heeft omdat z'n vrindjes het hem aanpraten en het project tonnen duurder uitvalt dan wordt je al snel cynisch ja.

Het gaat er niet om wat je met een computer kan doen maar wat je ermee doet (of wilt doen). En wat voor merk of hoe duur hij is blijft bijzaak.

Als je een minimac hebt kun je met Logic altijd nog bouncen als het moet, of freezen. Alleen kom je dan in de knoei evt als je HD niet snel genoeg is en een FW schijf en geluidskaart teveel CPU vreet.

Maar ik mag aannemen dat hardware sequencen en een stereospoor opnemen geen enkel probleem zal opleveren.

mensen mensen, cool down... morgen zijn we misschien allemaal dood:D

Tsjonge wat een azijnpisserij, je hebt frisse lucht nodig Fuse. Kom dat hok es uit!
Je bent verder wel gelukkig?

@ Q:
ik zit er sterk aan te denken om ook zo'n 410 te scoren (want daar ging deze draad over)

Q gebruikt de Audiophile FW mike...

Ik ga trouwens het volgende doen:

Ik ga de Audiophile gebruiken (had em trouwens een tijdje terug al besteld, en komt binnenkort binnen. mocht ik em toch niet zijn gaan gebruiken, had ik em doorverkocht...)
er deden geruchten over wankele drivers, bij sommige mensen werkte hij slecht, bij andere goed. nu moet je er niet mee gaan hotpluggen, en met slaap had hij ook problemen, en dat was wat veel mensen met slechte ervaringen deden denk ik. en dan maar roepen dat het een slecht ding is. ronduit crimineel... m-audio gaf deze puntjes trouwens zonder schroom toe. iets wat ik zeer apprecieer...:geslaagd:
Mocht de audiophile nu toch echt niet werken, ga ik voor een andere optie

De bestelling van mijn powerbook wordt ook een van de dagen tot stand gebracht:)

Ik post later mss wel mijn ervaringen...

Grtz

@ Q:

Hehe Maks was me net voor, ik denk dat de units wel te vergelijken zijn. Als je kijkt naar de prijs is de geluidskwalliteit bijzonder goed. Ik stoor me (nog) niet aan het feit dat er geen geballanceerd uit is. Kijk wel uit of je nog meer FW spullen wil chainen, voor sommige is de 410 waarschijnlijk net zo allergisch als de audiophile.

De mijne is gekocht bij Musik Produktiv in Dld, da's voor mij toch 40 minuten autobahn :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou nou wel 1 stereo spoor mogelijk.
Gretig! :D

sjah, voor sommig mensen is dat genoeg...

ieder z'n eigen ding, z'n eigen manier van werken....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back