Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
waar kan ik dat lezen?

even nog wat met mijn firewireschijf

die test is van je firewire schijf? extern?

Origineel geplaatst door Mostatic

640MB/sec, misschien voor realtime video edditing.

Idd, dank voor je duidelijke vergelijking.
Dat is wat ik probeerde te zeggen met die auto's.;)

Origineel geplaatst door Mostatic
De SCSI 10k schijven zijn niet gek veel sneller dan de SATA 10k.
Als je ze in RAID config gaat zetten krijg je wel monster scoren, plus de betrouwbaarheid en schijfuitval bij SCSI is over het gemiddelde beter en betrouwbaarder.

Ik weet ook dat er bij een bepaalde range ouwe SCSI design fouten zaten waardoor ze heel snel naar god gingen. Een SATA raid is snel zat voor 24 sporen "stereo" of 48 mono 24 bit 96kHz. Met een goede controller haal je dik 110 MB/sec.

1 spoor audio 24 bits x 96000 Hz / 8 bytes / 1000 = 288 kilobyte/sec
48 sporen = 13824 kilobyte/sec

Dus ja waar hebben we het over. :)

640MB/sec, misschien voor realtime video edditing.

het voordeel van scci is dat die kan lezen en schrijven tegelijk , dat kan sata niet
daarmee ontlast je tegelijkertiijd de procesor

Origineel geplaatst door turtel
het voordeel van scci is dat die kan lezen en schrijven tegelijk , dat kan sata niet
daarmee ontlast je tegelijkertiijd de procesor

Idd, of 2 schijven: 1 laten lezen en de ander laten schrijven.

@Mostatic
Heb jij je schijven in raid staan? Want je haalt iets van 100mb/sec. Heb ooit eens iets gelezen op een website van iemand die 600mb/sec haalde. Weet eerlijk gezegd niet wat je daar thuis mee moet. Freaks zijn er overal.

Ehm, ik heb dezelfde vraag. Waar kan ik zien dat het systeem in raid staat?

Ik begrijp dat ik een slechte performance heb. Wordt nu wel benieuwd want dit is gewoon een dikke dual G5 2gHz.

Semble

Origineel geplaatst door Ensemble
@Mostatic

Ehm, ik heb dezelfde vraag. Waar kan ik zien dat het systeem in raid staat?

Ik begrijp dat ik een slechte performance heb. Wordt nu wel benieuwd want dit is gewoon een dikke dual G5 2gHz.

Semble

ik heb geen apple , maar de bottlenecks tussen pc en mac zijn toch dezelfde
de schijven zijn toch een zwakste schakel in een pc/mac.
die cpu is snel zat, ik weet niet of apple ook raid toelaat in zijn systeem
dat voordbeeld van daarboven was heel duur, maar je hebt al een raid controller voor 100 euro8~
die geeft toch wel een kleine verdubbeling van de schrijf en leessnelheid
en je cache geheugen wordt verdubbelt, dus in een snel systeem hoort eigenlijk een raid in
kijk of het op de bon staat

maar ik weet niet of apple raid toelaat

Klik hier voor een fabrikant van raid controllers

Promise FastTrak TX2200

Prijs:
EUR 95,00

Interface: PCI

Ondersteunde
PCI-standaard: PCI 32 Bit

Aansluitingen intern: 2 x Serial ATA

Protocollen: Serial ATA/150

Max. doorvoersnelheid: 150 MB/s

Maximaal aantal apparaten: 2

Kanalen: 2

RAID: Ja

Garantieperiode: 24 maanden

Artikelnummer: FPBP14

Alternate

LOL

Een dure dual 2Ghz kun je wel kopen. Maar een raidje opzetten blijft een mooie uitdaging?

Ja, ik ben jaloers. (niet sarcastisch bedoeld)

[kleine offtopic vraag?!]

Ik heb een powerbook 1.5 ghz/1.5ghz ram/80 Gb drive, ik heb hier Logic-7/Ableton Live 4/NI-Spektral delay op lopen, op het moment zonder enig probleem! Maar ik wil graag de nieuwe reaktor-5 hebben als die uitkomt?! Kan ik dit programma in combinatie met m'n huidige setup een beetje stabiel draaien? Of wordt dat te veel voor de powerbook? ;)

Alvast bedankt...

peace...

raid

raid

Een dure dual 2Ghz kun je wel kopen. Maar een raidje opzetten blijft een mooie uitdaging?

Ja klopt wel.
Maar wist natuurlijk wel dat alle relevante mogelijkheden me gaandeweg wel op het pad zouden komen waardoor ik mijn beestje verder zou kunnen optimaliseren. Tja en die raid opzetten moet ik maar even kijken wanneer ik dat doe. Vooralsnog werkt alles wel snel genoeg. Ik vind het nu dan ook geen noodzaak.

Ga me er nu overigens wel in verdiepen natuurlijk;)

:doei:

Origineel geplaatst door turtel
ik heb geen apple , maar de bottlenecks tussen pc en mac zijn toch dezelfde
de schijven zijn toch een zwakste schakel in een pc/mac.
die cpu is snel zat,

etc. etc. etc. specs enzo.

Dit kwam ik tegen op de mac site, heb zelf nog geen mac, so dont shoot me! ;)

Built-in software RAID allows you to stripe the two drives for increased performance or mirror them for complete redundancy.

What's more, it's easy to add storage as your needs grow. Single-drive systems come with the cabling to connect a second hard drive, and the easy-to-open side panel allows you to insert a new drive yourself, completely without tools. Just slide the new drive onto the tracks and it clicks into place.

Dus ja, het is software matig mogelijk om raid te cofigureren op de mac G5.

Ik heb ooit testen gelezen over het verschil tussen hardware matige raid controllers, en software raids onder XP. Maakte geen drol uit qua performance tenzij je een hele dure controller gaat kopen.

Dat willen we nou net niet tenzij je een hoop geld over hebt.

@ ensemble -> je hebt geen slechte performance, waarschijnlijk staat ie al in een raid config. je kan met een raid config (2 schijven worden 1) max iets van 110 MB/sec halen, jij haalde iets van 100. Heb je 2 schijven? Check eens ofdat je niet iets kan zien in de OS over raid configgen, struin i-net af, want ik heb geen verstand van raid configuraties op mac's.

@ discodeluxe -> hoop dat je bovenstaande ook iets duidelijker voor je is.

@ ensemble -> je hebt geen slechte performance, waarschijnlijk staat ie al in een raid config. je kan met een raid config (2 schijven worden 1) max iets van 110 MB/sec halen, jij haalde iets van 100. Heb je 2 schijven? Check eens ofdat je niet iets kan zien in de OS over raid configgen, struin i-net af, want ik heb geen verstand van raid configuraties op mac's.

Zal ik doen. Het is iig wel wat duidelijker nu.
Bedankt!!:doei:

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
bedankt zal kijken of ik het ergens kan vinden

maar was de raid van mij wel goed eigenlijk?

Disco, ik heb zoals eerder beschreven een fout gemaakt. Ik doelde op ensemble met zijn resultaten van XBence.

In een notebook, powerbook kan geen raid configuratie voorkomen. Daar moet je minimaal 2 harde schijven voor hebben.
Dat heb ik nog nooit gezien. :) Overigens is je performance van 38 MB/sec helemaal niet slecht.

USB-Hub tips wanted

USB-Hub tips wanted

hi
een usb hub aanschaffen.
ik heb m'n 12" powerbook, met twee usb-aansluitingen: dan een lacie usb-schijf, mijn m-audio O2 usb-controller, emagic 6/2 interface, iPod...
Ik weet dat er speciale USB-hub's bestaan die veel kunnen trekken (voor HDD's, interfaces enzo) maar ik weet niet juist wat goed is... tips wanted.
een usb-hub met 4, of 6 aansluitingen moet volstaan
dank:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back