Mostatic
Just Dope Music Baby!
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
waar kan ik dat lezen?
even nog wat met mijn firewireschijf
die test is van je firewire schijf? extern?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
waar kan ik dat lezen?
even nog wat met mijn firewireschijf
Origineel geplaatst door Mostatic
640MB/sec, misschien voor realtime video edditing.

De SCSI 10k schijven zijn niet gek veel sneller dan de SATA 10k.
Als je ze in RAID config gaat zetten krijg je wel monster scoren, plus de betrouwbaarheid en schijfuitval bij SCSI is over het gemiddelde beter en betrouwbaarder.
Ik weet ook dat er bij een bepaalde range ouwe SCSI design fouten zaten waardoor ze heel snel naar god gingen. Een SATA raid is snel zat voor 24 sporen "stereo" of 48 mono 24 bit 96kHz. Met een goede controller haal je dik 110 MB/sec.
1 spoor audio 24 bits x 96000 Hz / 8 bytes / 1000 = 288 kilobyte/sec
48 sporen = 13824 kilobyte/sec
Dus ja waar hebben we het over.
640MB/sec, misschien voor realtime video edditing.
Origineel geplaatst door turtel
het voordeel van scci is dat die kan lezen en schrijven tegelijk , dat kan sata niet
daarmee ontlast je tegelijkertiijd de procesor
die test is van je firewire schijf? extern?
Heb jij je schijven in raid staan? Want je haalt iets van 100mb/sec. Heb ooit eens iets gelezen op een website van iemand die 600mb/sec haalde. Weet eerlijk gezegd niet wat je daar thuis mee moet. Freaks zijn er overal.
Origineel geplaatst door Ensemble
@Mostatic
Ehm, ik heb dezelfde vraag. Waar kan ik zien dat het systeem in raid staat?
Ik begrijp dat ik een slechte performance heb. Wordt nu wel benieuwd want dit is gewoon een dikke dual G5 2gHz.
Semble
Een dure dual 2Ghz kun je wel kopen. Maar een raidje opzetten blijft een mooie uitdaging?

Origineel geplaatst door turtel
ik heb geen apple , maar de bottlenecks tussen pc en mac zijn toch dezelfde
de schijven zijn toch een zwakste schakel in een pc/mac.
die cpu is snel zat,
etc. etc. etc. specs enzo.

@ ensemble -> je hebt geen slechte performance, waarschijnlijk staat ie al in een raid config. je kan met een raid config (2 schijven worden 1) max iets van 110 MB/sec halen, jij haalde iets van 100. Heb je 2 schijven? Check eens ofdat je niet iets kan zien in de OS over raid configgen, struin i-net af, want ik heb geen verstand van raid configuraties op mac's.

bedankt zal kijken of ik het ergens kan vinden
maar was de raid van mij wel goed eigenlijk?
Overigens is je performance van 38 MB/sec helemaal niet slecht.Origineel geplaatst door turtel
stukie film van de apple stand , messe 2005
stukie van de apple stand messe 2005