Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Geluids kaart voor nieuwe mac?

Re: Geluids kaart voor nieuwe mac?

Origineel geplaatst door flinstone
Hi.
Weet iemand een geluidskaart die in een g5 quad past? (pci-e)??????????????????

digi is de enige tot nu toe die officieel toegezegd heeft .. en dat is alles ..

maar er zullen wel meer volgen .. hoe lang het duurt blijft voor iedereen afwachten

Origineel geplaatst door =LorD-B=
pci-e (pci expres) is de opvolger van de pci bus.
het is nooit mogelijk om een pci kaart op een pci-e bus te laten werken of andersom.

http://static.gameparty.net/potd/6e7de50c1f7e5c137a2b684a7159e703.jpg
een voorbeeldje van hoe het NIET moet :P

hehehehe ja zo moet het ! 8o)

voor de rest worstel ik ook nog steeds met die pci e .. de quad staat op me lijstje
maar een gewone met simpele pci zou misshcien toch ook verstand zijn ..

zelf weet ik het nog niet ..

nou het is officieel .. madr heeft geen quad gekocht !
die pcie kan ik nog niks mee .. streamen via gigbit kan wel maar is tricky in zoverre dat het maar afwachten is ..
en me delta 1010 en de uad kunnen er nog niet mee werken

dus ik heb gekocht :

een dual 2,0 ghz pci ( niet pci x !).. deze kost de helft van de quad
en mocht ik later dan toch een quad willen (rond de tijd van de nieuwe intel mac) dan kan ik met logic via nodes deze dual 2,0 achter de quad hangen voor processing ..

dit is trouwens een pci versie .. welke goed werkt met de uad kaarten
de pci x versies hebben zeer veel problemen als je meerdere uad kaarten in je systeem wil hangen ..
enige wat je dan nog kan doen is zo'n magma frame kopen ..

anyway nog iets leuks wat ik had gevonden is het volgende programmaatje ..

een streaming ethernet plugin .. voor Mac EN PC .. je kan dus op de mac de pc gebruiken om plugins te draaien !
dit wilde ik al toen fx teleport uitkwam en nu is er dus iemand die hem ook gemaakt heeft !

wormhole2 .. .http://www.plasq.com/

kon het niet vinden via de zoekfunctie en de 47 pagina's van deze draad doorspitten is ook wat te veel van het goeie, dus excuseer als deze vraag dubbel is:

ik kan nergens vinden wat de specificaties zijn van de onboard audio op de nieuwe iMac g5. Weet iemand hier meer over?

Dank!

DankQ, maar daar staat dus nix bij! Alleen wat voor in- en uitgangen erop zitten, boeien! :D Weet iemand anders wat voor kaartje het is?

Origineel geplaatst door gijs
DankQ, maar daar staat dus nix bij! Alleen wat voor in- en uitgangen erop zitten, boeien! :D Weet iemand anders wat voor kaartje het is?

zal toch wel ? neem aan minijack .. en als je geluk hebt opticol .. althans heb ik wel op me dp g5

Mac G4(dual) of G5,in combinatie met.

Mac G4(dual) of G5,in combinatie met.

Hallo,

Even een vraagje mbt. Mac. Ik heb een budget van ongeveer 850 tot 1000euro. Welke kan ik het beste nemen in combinatie met een digi002r? Een dual g4 of een normale g5. Ben evt. van plan om dit in de toekomst te gaan uitbreiden met een dsp-kaart,om zo de kracht van de computer te ontlasten. Geld voor een dual g5 heb ik niet en ongeveer een budget van 1000euro. Wat is beste voor deze prijs in combinantie met een digi002r en met het oog op de toekomst qua uitbreiding van dsp of software,want zie dat protools ook vaak upgedate wordt en heb geen geld om continu een nieuwe computer te kopen.

Bedankt Boys

Groetjes Jettie,het zeurtje8o

gaan we weer :)

ik zou in eerste instantie niet voor de digi002 gaan

als je niet hardcore aan de ptools gaat ken je veel beter iets anders nemen imo
bv logic met een lekker geluidskaartje dr bij. heeft veel meer met muziek te maken

ptools is niets anders dan een heeeele luxe sample editor
en je krijgt er een tijdlijn bij om ze op te flikkeren

muzikaal is ptools niet

qua g4 g5
ik heb hier een dual G4 en die loopt tien keer steadier dan de dualG5 in studio 1
die is in een half jaar tijd al 3 keer terug geweest en dat ding is zo achterlijk warm dat je er echt iets voor moet verzinnen om t af te voeren
we hebben hem nu in een apart hok gezet maar nu is het daar 1 miljard graden
een dikke G4 lijkt me ook makkelijker te scoren
mac is erg lekker maar ook duur. als je ook maar iets wil moet je gelijk de hoofdprijs betalen
allerlei gratis dingen en handigheidjes worden ook alleen maar voor pc ontwikkeld
bij mac, trek de poeplap

ga gewoon lekker met een pc aan de slag........

werkt net zo goed hoor....en stuk geodkoper....

De enige rede om een G4 te nemen is als je nog met OS 9 wil werken. Ga je OSX draaien dan zou ik voor de G5 gaan.
Heb zelf al een tijdje een G5 en dat draait echt WEL stabiel.
Die Digi is firewire toch? Ik zou niet weten waarom de Digi 002 beter met een G4 of met een G5 zou draaien, maakt volgens mij niet zoveel uit maar zoals fjoesz al zij: beter geen 002 als je niet met pro tools gaat werken.
Echt, digi hardware met b.v. Logic is echt een RAMP! Dan kun je IDD beter nog voor de PC gaan ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back