Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zit hier ook te denken aan een macbook met een sloot ram geheugen,,,,

Paar vraagjes
Is die 2gyg processorspeed van de core 2 duo nou veel meer dan bv 2 gyg oude pentium speed? en zoja hoe zie je die verhoudingen?

Ik wil heel makkelijk verschillende geluidskaarten in en uit pluggen zo heb ik een rme voor thuis studio gebruik, en wil ik een goedkoper kaartje voor als ik live of als ik portable wil werken. Heb je dan net als in windows dat gezeik dat ie die connecties en de drivers niet meer kan bolwerken???

Is die macbook incl 1gyg of meer ramgeheugen snel genoeg voor al het studio werk en om een pentium 4 te vervangen?????

thanx

Nu of volgend Jaar PowerMac??

Nu of volgend Jaar PowerMac??

Ik zit al een tijd te denken om over te stappen op Logic (werk nu met Cubase SX 3), en ook een PowerMac te Kopen.
Ik ben van plan veel sotsynths en andere (effect) plugings te draaien, wat nu mijn P4 3,0 met 1,5 Gb. werkgeugen bijna niet meer trekt.
Ik werk af en toe bij een collega van mij op zijn Dual Core G5, en dat is fantastisch. Dus ik dacht al ik nu die nieuwe Quad G5 koop, met een zooi werkgeheugen erbij, zit ik i.e.g. goed. Maar ja, die vriend van mij raadde het me af om nu een Mac te kopen gezien de nieuwe Intel ontwikkelingen bij Macnitosch Apple's.

Dus kan iemand mij adviseren of het echt de moeite waard is om te wachten?
En weet er iemand hoe wat er exact gaat veranderen en op welke termijn?

Je kunt altijd wachten,want er komt toch altijd snellere,betere computers uit,soms haal je veel uit de mac forums hier op internet,want daar zitten wel echte vak idioten op,en daar kun je wel iets van opsteken,misschien stel je beter die vraag op een mac forum zoals op www.macosx.nl

Los van bovenstaand feit kun je het beste nog een paar maandjes wachten. Probleem is dat door de overstap van PowerPC naar Intel echt ALLE plugins opnieuw moeten worden gecompileerd of zelfs compleet herschreven. En heel veel producenten hebben daar nogal wat moeite mee. De plugins van Native Instruments bijvoorbeeld zijn nog steeds niet compatible met Intel.
Je kan Logic dus wel draaien maar vervolgens kan je alleen de plugins van Logic gebruiken en een handje vol 3rd party plugins.
Waves is gelukkig net om.

Maar als je geen haast hebt, en ook tijd wil nemen om aan Logic en Apple te wennen dan kun je alvast een Mac pro kopen. Ondertussen rustig afwachten tot de koele plugins binnendruppelen....

bedankt voor de tips!

waarschijnlijk is het sowieso beter even te wachten, als ze de overstap maken zijn de 'oude' g5's waarschijnlijk ook goedkoper. Ik kan alleen zo moeilijk wachten. Maar heeft er iemand nog een idee over wat de overstap naar Intel gaat betekenen voor de performance en kracht m.b.t. plugins en etc?
Ik zal ook nog goed de mac fora in de gaten houden.

De overstap is dus net gemaakt dus als je een goedkope G5 wil dan moet je die NU kopen.

Qua performance scheelt het helaas nog niet zo veel op dit moment. Volgens de benchmarks is de intel mac pro slechts 1.8x zo snel als een quad G5 bij het uitrekenen van een reverb plugin in Logic....
Maar dat schijnt op dit moment meer een software issue dan hardware issue te zijn. Als de software dus beter geschreven wordt zal de performance ook omhoog gaan, maar dat geldt eigenlijk altijd.Op dit moment maakt logic dus nog niet optimaal gebruik van intel-code. Maar programmeurs zijn lui en optimalisatie van code komt meestal op de 3e plaats, of nog later. :)

Software moet dual core supportive zijn om echt kwa performance het verschil te merken. Zoniet gaat er wat kracht verloren in het vertalen van de protocollen.

Ik zou denk ik voor een macbook gaan, omdat je dan 2 vliegen in 1 klap slaat, 1 je hebt een goeie laptop voor een redelijk bedrag 2 je hebt gelijk een lekker snelle pc.

Wel ff 1 of 2 gyg ram erbij prikken.

Het is altijd moeilijk om een moment te prikken voor het kopen van een Mac/PC. Houd er wel rekening mee dat een DUAL of een QUAD zijn rekenvermogen spreid. Dus eerst processor 1 en daarna misschien 2 etc.

Ik heb een DUAL g4, en als ik Reaktor draai dan gaat ie eerst over processor 1. Soms pakt ie processor 2 erbij, maar niet altijd.

Ik ga ervan uit dat dit ook bij de G5 gebeurt. Op RAM nooit bezuinigen.

Het is altijd moeilijk om een moment te prikken voor het kopen van een Mac/PC. Houd er wel rekening mee dat een DUAL of een QUAD zijn rekenvermogen spreid. Dus eerst processor 1 en daarna misschien 2 etc.

In Logic is dit slechts gedeeltelijk waar. Als je TIJDENS het afspelen meer plugins toevoegt of bijvoorbeeld meer noten af laat spelen door een bepaalde softsynth dan krijgt 1 processor het zwaarder te verduren. Als je daarna de song stopt en weer start dan wordt de load herberekent en netjes verdeeld over de 2 processoren. Het uitrekenen van de verdeling gebeurt dus vooraf en niet tijdens. Maar ik durf te wedden dat ze dat in de toekomst oplossen.

grt.

draaien die plugins die niet onder mac osx met de intel chip draaien wel als je hem met windows xp boot? ( voor zolang het duurt om dat probleem te fixen)

ze smeten gisteren en vandaag weer met nieuwtjes bij apple...
nieuwe ipods, itunes-update... binnenkort iTv...

mighty mouse schoonmaken

mighty mouse schoonmaken

beetje offtopic, maar wel in de Mac thread:

veel mensen met een mighty mouse hebben problemen met het scrollballetje en er zijn op internet veel schoonmaak methodes te vinden. er is er maar 1 die bij mij goed heeft geholpen en dat is DEZE.

als je muis goed werkt gaat het muziek maken ook wat makkelijker ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back