Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mooi :)
ondertussen heb ik het nog een keer moeten doen, omdat er weer troep in zat... toch weer jammer dat apple hier niet veel mee doet, of ontwerp de muis dan zo zodat hij ook open te maken is en het balletje te verwijderen is.

Origineel geplaatst door bobaphat
Zijn er hier meer mensen met problemen na het installeren van 10.4.8???

ik heb volgens mij veel kleine probleempjes met 10.4.8 en mijn motu
itunes speelt bijvoorbeeld wel goed af maar quicktime weer niet

internetsite met fimpjes duren in eens veel langer en nog wat kleine probleempjes

nou hopen dat het snel weer gefikst wordt ik ga iig vandaag ff de boel opnieuw instaleren om te checken of echt al die drama door de update komt

powerbook of macbook???wat is stabieler

powerbook of macbook???wat is stabieler

powerbook of macbook???wat is stabieler voor muziekprogrammas

IK ben klaar met windows en z n grappen...

EN heb zon 800E te besteden...IK zit te denken aan een powerbook g4 1,5ghz 12 inch

of kan ik beter voor een macbook gaan??( met z n intelchip)

Het belangrijkste is voor mij STABILITEIT

Re: powerbook of macbook???wat is stabieler

Re: powerbook of macbook???wat is stabieler

Origineel geplaatst door grainshifter
powerbook of macbook???wat is stabieler voor muziekprogrammas

IK ben klaar met windows en z n grappen...

EN heb zon 800E te besteden...IK zit te denken aan een powerbook g4 1,5ghz 12 inch

of kan ik beter voor een macbook gaan??( met z n intelchip)

Het belangrijkste is voor mij STABILITEIT

macbook/macbook pro, all the way. nu nog voor een powerbook gaan is echt niet slim. als je dan aan een intel komt heb je spijt. vroeger ik maar bouncen en bouncen, en zuinig zijn met plugins enzo (op 12" PB), en nu kan ik doen wat m'n hartje begeert :) (MBP 15") iemand met wie ik nu -tijdelijk- speel als interim drummer was voor de aankoop van z'n MBP vanplan nog een desktop bij te kopen. dat heeft ie mooi mogen laten. zijn MBP staat mee op het podium trouwens!

retestabiel

welke soft gebruik je?

Ik ben Jroen en ik ben een switcher :eureka:

Ga binnenkort een Macbook aanschaffen, waar ik een externe HDD en Audiointerface aan wil hangen, mijn vraag is nu wat is aan te raden om aan welke poort te hangen?

Macbook heeft 1 Firewire 400 poort, ik lees verschillende dingen over Firewire vs USB 2.0, wil hier geen firewire vs USB discussie uitlokken, maar wil graag wat advies...

Kan ik beter aan de firewire poort een HDD of een audiointerface hangen?
Wil voornamelijk mobiel kunnen recorden, was niet van plan om de externe HDD elke keer mee te nemen, maar deze meer voor backup's en grote file's te gebruiken.

Bij voorbaat dank voor de info!

Origineel geplaatst door jroen
Ik ben Jroen en ik ben een switcher :eureka:

Ga binnenkort een Macbook aanschaffen, waar ik een externe HDD en Audiointerface aan wil hangen, mijn vraag is nu wat is aan te raden om aan welke poort te hangen?

Macbook heeft 1 Firewire 400 poort, ik lees verschillende dingen over Firewire vs USB 2.0, wil hier geen firewire vs USB discussie uitlokken, maar wil graag wat advies...

Kan ik beter aan de firewire poort een HDD of een audiointerface hangen?
Wil voornamelijk mobiel kunnen recorden, was niet van plan om de externe HDD elke keer mee te nemen, maar deze meer voor backup's en grote file's te gebruiken.

Bij voorbaat dank voor de info!

zou eerst kijken welke interface je het beste vind

of dat dan usb of firewire is maakt dan weinig meer uit zolang je het maar aan kan sluiten en het zijn werkt doet

Tegenwoordig zijn er genoeg interfaces op de markt dat je van elke "soort" wel een USB en een Firewire versie hebt...

Maar wat is beter, een firewire interface of een usb interface, of maakt dat eigenlijk weinig uit?
Van wat ik op inet lees wordt ik nog niet wijzer, aangezien ze enkel Firewire omschrijven en niet aangeven of het 400 of 800 is...

Wat ik wel begrepen heb is dat USB2 480 Mbps is en Firewire 400 400Mbps is, maar dat 480 bij USB2 een piek is en Firewire een wat stabielere datastroom zou hebben...

Mac g5 met Fast Track Pro goede combinatie?

Mac g5 met Fast Track Pro goede combinatie?

Synthforumers,

Vraagje: Heb onlangs de mac g5 aangeschaft. Will nu een nieuwe geluidskaart, dacht aan de Fast Track Pro.

Iemand ervaringen met deze combinatie? Zie dat deze geluidskaart niet veel in combinatie met de mac g5 gebruikt wordt, de forums lezende...

Gr.

tja G5 zegt weinig op het gebied van geluidskaart. De fasttrack pro is niet erg lang uit dus zoveel zal je er nog niet over vinden. De G5 is ook al weer wat "verouderd" aangezien Apple nu dus al een tijdje op intel draait.
Zie niet in waarom de combinatie "niet goed" zou zijn... Ik gebruik zelf een FW1814 met een imac G5 en wil die fast track pro voor mijn macbook (kan dan pro tools draaien op beide bakkies en hij is wat compacter dan een mbox)

als de fasttrack pro voor jou goed is waarom niet? Weet niet wat je in een geluidskaart zoekt en wat je eisen zijn? Ik bijvoorbeeld stel altijd vrij veel eisen aan dat soort dingen (en ben dus erg lang bezig met het vinden van een goede... Ben gewoon meer als een half jaar bezig geweest me huidige kaart te vinden en te beslissen dat ik die wil...) maar weet niet wat je zoekt?

Ik kies voor deze omdat hij USB is en ik dus op een FW disk wil opnemen (omdat FW sneller is als USB aangezien FW een aparte controller heeft en USB niet. Dus heb liever dat me kaart een hickup geeft dan me harddisk dus verkies ik in dit geval een firewire disk boven een usb disk en dus word de kaart automatisch USB. Ook niet erg aangezien het maar stereo is) en voor de andere juist weer firewire vanwege het aantal kanalen multitrack en omdat ik toch nog een extra firewire poort heb...

Mijn macbook heeft ook het gekende syndroom 'random shutdown'. Hij valt op eender willekeurig moment zomaar uit zonder aanleiding. Kan een paar uren goed gaan en dan 2 keer na elkaar gewoon uitvallen. Heel vervelend, zeker als je volgende week een live moet doen...
Al die kinderziektes in die rotzooi pff

Origineel geplaatst door Jochen
Mijn macbook heeft ook het gekende syndroom 'random shutdown'. Hij valt op eender willekeurig moment zomaar uit zonder aanleiding. Kan een paar uren goed gaan en dan 2 keer na elkaar gewoon uitvallen. Heel vervelend, zeker als je volgende week een live moet doen...
Al die kinderziektes in die rotzooi pff
Macbook of macbook pro?

Origineel geplaatst door divi
vaag, maar je hebt toch garantie op dat ding? inruilen?

de nieuwe macbook pro's met intel core 2 duo cpu's zijn er trouwens eindelijk:

http://www.apple.com/nl/macbookpro/

op www.macbookrandomshutdown.com staan over het algemeen positieve verhalen over dat apple ze weer terug neemt en het logicboard, want daar ligt het aan, vervangt.

Volgens mij heb je naast de normale winkel garantie ook een langere fabrieks garantie. meestal voor 3 jaar. En apple is daarin zeker niet de beroerdste.

Ik heb ook windows op mijn macbook staan en daar valt ie niet zomaar uit. ik moet binnenkort een gig doen dus hij mag nog even niet naar de reparateur.

voor de rest TOP apparaat. klein, licht en my first apple.

advies over setup (macbook + imac)

advies over setup (macbook + imac)

Hallo,

Ik heb jullie advies nodig over hoe ik het meeste kan halen uit mijn set up.

Heel lang werkte ik op een windows laptop, ben toen overgestapt naar een Powerbook G4 1,5Ghz en ben daarna overgestapt naar een MacBook 2.0Ghz met 1,25Gig ram en 60Gig hdd.. deze notebook werkt als een tiet!

Voornamelijk werk ik met Reason en ben sinds kort ook steeds meer gebruik gaan maken van Live. Nu wilde ik voor in mijn studio eigenlijk een groot scherm, want de MacBook heeft een 13,3" scherm, dus was het of een externe scherm erbij of een iMac G5 20" scherm.

Ik heb dus gekozen voor de iMac G5 20", die staat nu prinsheerlijk in mijn studio :) Harstikke goed nu ook naturlijk dat ik een dedicated machine voor muziek heb. De laptop gaat altijd mee als ik in buitenland draai en ik zie in de toekomst mogelijkheden om live dingen te doen met mijn macbook. Dus met de aanschaf ben ik heel blij.

Nu wil ik alleen kijken naar wat voor mogelijkheden ik heb met beide macs in de studio. De 20" is natuurlijk mijn mainscreen, en de macbook staat er naast. Vroeger zag ik wel eens Live draaien op een laptop en dan gekoppeld aan een windowspc en daar draaide dan logic op.. is al zo lang geleden en het was bij iemand anders.

Vraag me af of ik zulke dingen ook kan doen met mijn Macs, zodat CPU bespaard wordt en van biede krachten gebruikt kan worden. Ik zie bijv Live wel draaien op mijn macbook, en dan rewiren met Logic of Pro Tools op mijn G5... maar hoe? of hebben jullie andere ideeen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back