Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Geluidskaart voor G5

Geluidskaart voor G5

Hallo,
Ik wil op mijn Apple G5 Dual 2.0 GHz 2048 MB ram met OSX 10.4, Cubase SL gaan installeren. Uiteraard ben ik dan ook een geluidskaart nodig. Maar de vraag is welke? Mijn wensen zijn als volgt:

- 2 analoog uit
- 2 analoog in
- midi is niet nodig.
- Direct monitoring van bijvoorbeeld externe synth.
- De kaart moet vooral goed klinken en stabiel werken met bovenstaande combinatie.
- Budget rond de 600 euro.
- In de toekomst wil ik misschien een Powerecore of UAD gaan aanschaffen

Ik heb ook de Creamware Scope Home gezien. Zag er op zich wel goed uit maar ik heb geen idee van de kwaliteit van deze kaart.
Wie helpt?

funny kleine lettertjes :D

EFI and BIOS
Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries.

Word to the Wise
Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it’ll be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.

wel cool hoor, native support. heb op 't werk dikwijls een extra pc nodig omdat nogal wat van de software die we gebruiken er niet voor de mac is (3d modelling stuff enzo).

en zou je ook tegelijk een os x en windows account kunnen draaien, zoals je nu kunt switchen tussen meerdere os x accounts? lijkt me net iets teveel gevraagd maar je weet nooit...

Mss even een vraag die niet echt thuishoort op een synthforum:

Mac gebruikt dus Intel Processors. Nu, met al die verschillende processors kan ik door de bomen het bos niet meer zien... Kan je zo'n Core Duo ook gewoon in een pc stoempen (en zo een soort van Mac kloon bouwen)?

ben ook op zoek naar een goede oplossing voor samen met mn ibook 4-sporenopnames te doen.

firewire uiteraard...

tips?.

Windows XP op een Mac?

Windows XP op een Mac?

Origineel geplaatst door The Q
Onder welke steen haal je dat vandaan Hanz :D ... geruchten..geruchten... stond al 4 maanden geleden op mac rumors of zo'n soort site meende ik.

Met die bios beveiliging komt 't d'r voorlopig nog niet van, waarom in vredesnaam een windhoos op een Appel? Je switched toch niet alleen voor het ontwerp? :confused:

Uche uche uche... http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Leesvoer #2: http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1946652,00.asp

2e voorspelling: OSX applicaties draaien binnenkort op Windows na installatie van een setje support binaries, danwel met een virtual machine... We zullen zien! :)

Origineel geplaatst door rvooh
ben ook op zoek naar een goede oplossing voor samen met mn ibook 4-sporenopnames te doen.

firewire uiteraard...

tips?.

motu ultralite? heb je zeker een goed functionerende classy interface...

Cola kan je niet inhaleren Hanz...

Jij leest iets van iemand die er:
0,1425,i=128652,00.jpg
zo uitzient?

Afijn pretentieus stukje... Linux is ook al jaren dual boot, bestaat ook nog steeds.

Ik denk dat met bootcamp Apple gewoon tegemoet komt aan wat sommige willen: dual boot.
Denk dat ze hiermee een goeie stap hebben gedaan omdat het gehack en gecrack afgelopen is.

Q kan nu eindelijk z'n baas zonder problemen om een Mac vragen :eureka:

Hee ik vind dit eigenlijk wel een goeie zaak. Vooral omdat ik bezig ben met microcontrollers en DSP's te programmeren en voor Mac zijn daar natuurlijk geen debuggers noch compilers voor, zit een mens toch vast aan z'n ouwe windhoos machine. Ik heb vroeger eens virtualpc op m'n PowerBook gezet om dat effe uit te proberen, en hoewel het wel werkte, is dat gewoon onwerkbaar traag.

Origineel geplaatst door Steven V
Hee ik vind dit eigenlijk wel een goeie zaak. Vooral omdat ik bezig ben met microcontrollers en DSP's te programmeren en voor Mac zijn daar natuurlijk geen debuggers noch compilers voor, zit een mens toch vast aan z'n ouwe windhoos machine. Ik heb vroeger eens virtualpc op m'n PowerBook gezet om dat effe uit te proberen, en hoewel het wel werkte, is dat gewoon onwerkbaar traag.
precies. ik ben voor.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back