Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Toch zie ik de levertijden van de PB oplopen, ook die van de 12"combo is nu opgeschoven. Zou het dan toch dat volgende week dinsdag er een kleine update plaatsvind?

Champ: heb jij al uitsluitsel wannneer je die 12" krijgt?

Q denkt dat SJ misschien liever geen G4/G5 fanfare wil voor de wereldpers als ie gaat switchen naar iNtel

tja fanfare .. apple zal flink in de buidel hebben getast om die dual cores te laten maken .. en daarnaast vraag ik me af of die intel die g5's dual cores er uit gaan rennen .. vergeet effe niet dat er speciaal voor de g4 en g5 software wordt geschreven. Dus voor die volocity engine, dual proc etc .. dat is bij pc nog niet zo vaak het geval en zal voor die intel chips opnieuw geschreven moeten worden .. al is dualcore en multiproc iets wat niet specifiek g4/g5 is

ohja nog wat .. i nde nieuwe imac zitten pci express en ddr2 ! dus dat kan ook iets betekenen ! ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Q

Champ: heb jij al uitsluitsel wannneer je die 12" krijgt?

moet de centjes nog overmaken maar ik dacht dat het iets van 3 dagen tot een week was
omdat ik er ook nog die nieuwe ipod erbij heb zal het wel een week worden

hele andere vraag

weet iemand toevallig nog een leuk spel voor de mac
liefst iets van een rpg zoals ff7

en bestaat final fantasy 7 toevallig ook voor de mac

Origineel geplaatst door champ

hele andere vraag

en bestaat final fantasy 7 toevallig ook voor de mac

Wat een goede vraag!!!

Ik zou je aanraden een ps2 aan te schaffen, hoef je je mac niet te besmeuren met games en kun je gewoon lekker spelen! FF7 is wat lastig te vinden, maar kost een 10tje als je hem weet te vinden!!! Ik ben nu met FFX bezig, 15 euri bij de mediamarkt!!

Geweldige afleiding!

Maar speel met mate, anders maak je geen muziek meer, ehehehe. Ook de rede dat je geen games op je mac/pc moet spelen!

:D

ik zoek echt ff7 vond de rest niet zoveel aan

wacht liever tot de ps3 uitkomt heel misschien dat ff7 daarop op nieuw wordt uitgebracht

en 1 spelletje op de mac moet kunnen :P

Origineel geplaatst door champ

[/B]

World of Warcraft ;)

Spel kan je onder OSX en op PC installeren.
Draait het in resolutie 1900 x 1200 op de HD schermen, strak hoor

Waarschuwing; zeer verslavend hehe

Lekker offtopic: :D

FF7 is meesterlijk, veel mensen beschouwen 8 als een mindere, hoewel ik die prachtig vond, van 8 is zowel een pc als mac versie verschenen...

...of 7 gerereleased wordt?? Ik denk ut niet, je moet gewoon opzoek naar de PSone discs, die kun je dan straks lekker op je PS3 spelen!!

En nee, ook 1 spelletje op je mac raadt ik af als het je instrument is! Je gaat toch ook je tuin niet omspitten met je klarinet! ;)

Origineel geplaatst door Alexander
Lekker offtopic: :D

FF7 is meesterlijk, veel mensen beschouwen 8 als een mindere, hoewel ik die prachtig vond, van 8 is zowel een pc als mac versie verschenen...

...of 7 gerereleased wordt?? Ik denk ut niet, je moet gewoon opzoek naar de PSone discs, die kun je dan straks lekker op je PS3 spelen!!

En nee, ook 1 spelletje op je mac raadt ik af als het je instrument is! Je gaat toch ook je tuin niet omspitten met je klarinet! ;)

gewoon een 2de starup partitie op een firewire schijf zetten .. en voila
daarnaast KAN een mac wel audio en spelletjes tegelijk doen trouwens ..

maar kaal rent ie altijd net iets lekkerder ..

anyway weer roddels van thinksecret :

A revision to Apple's Power Mac G5, rumored for a month now, should finally emerge next week with three configurations, sources have indicated

The high-end Power Mac is expected to top $3,000. While exact specifications could not be confirmed, the high-end model is likely to feature dual dual-core PowerPC 970MP processors, while the low-end and mid-range Power Macs may pack dual single-core processors or single dual-cores.

DDR2 memory and PCI-Express video cards, as previously reported and featured on the new iMac G5, are also expected to find their way into the new Power Macs. The new systems are expected to start shipping in quantity in about three weeks, like new iMacs, sources said.

While release dates for hardware revisions are often subject to change, sources believe -- at time of publication -- that the new G5 is set for announcement next week.

PowerBooks, in dire need of an update, may also arrive alongside the Power Macs, although details there remain fuzzy. The update may prove less substantial than some have hoped for, as Apple continues to plan significant updates around forthcoming Intel-based systems.

http://www.thinksecret.com/news/0510power.html

mij houden ze iig nog in spanning ! :D
al weet ik niet hoeveel duurder deze pro macs gaan worden .. vrees dat ik diep in de buidel moet tasten voor die 4 cores ..

Ben benieuwd nar de PB update, volgens mij wordt dat weer 1 grote teleurstelling aangeziende geruchten gaan dat de processor niet eens een upgrade kan gaan krijgen.

ik hoop het niet voor jullie !

en dual dual klinkt wel erg pimperig hoor ! }:|

De 19e is er weer media event, hoeveel iPods kan een mens verdragen! :confused:

of zou Jobs ineens op zijn 'to do lijst' hebben staan: oja! computers!

nou boys vergeet het maar .. quad cores zijn klaar !!!!

UPDATES!

18.45
Het evenement is voorbij. De round-up: nieuwe Power Macs nieuwe PowerBooks, nieuwe pro foto software.

18.40
Stacks is een functie die foto pro's in staat stelt om groepen te maken van shots gebaseerd op de tijd tussen de shutter clicks. Er kan full screen gewerkt worden, over meerdere schermen en de omgeving kan gecustomized worden. Het programma is o.a. compatible met .Mac.

18.33
Rob Scoeben verschijnt op het podium. Hij is VP van Applications Marketing. Hij geeft een demonstratie van Aperture. Het porgramma stelt je in staat om foto's te bewerken zonder van het RAW formaat af te hoeven stappen.

12:36 AM EDT: The multi-image viewer lets you check images side-by-side, up to 10 or 12 on a side, at magnifications up to 800%. Aperture also sports essential tools like red-eye reduction, cropping, straightening, and more. It features non-destructive workflow and versioning tools.

18.30
Er is een eerste foto online.

18.27
Nieuwe Pro foto software: 'Aperture'. Een post-productie programma. Het idee is om het fotograferen in RAW net zo makkelijk te maken als schieten in JPEG.

18.22
Nieuwe Cinema Displays. Geen iSight ingebouwd. 23 inch kost nu 1299 dollar.

18.21
Nieuwe Power Mac: L2 cache is nu 1 MB, dual-core, met dual velocity engines.
De nieuwe Power Mac G5 Quad ondersteunt 16 GB of DDR2 SDRAM, en kan 1 TB aan opslag aan.
Vier nieuwe nVidia kaarten om uit te kiezen waaronder de Quadro FX 4500. Alle vier ondersteunen 30" Apple Cinema Display

18.15
2 nieuwe PowerBooks: 15 en 17 inch.
15 inch met een resolutie van 1440 x 900 model
17 inch model met ee resolutie van 1680 x 1050 pixel

DE BIJEENKOMST WORDT NIET GELEID DOOR STEVE JOBS

17.30
Zowel de Nederlandse als de Amerikaanse online Apple Store zijn offline.

dus Q .. kom maar op met dat geld ! ;)
zodra ik meer weet aangaande prijs e.d. zal ik meer laten weten !

zit nu bij visite maar ik dit is iig goed nieuws !

16 gb !!!! das 11900 dollar alleen aan geheugen ! en hij is al te koop in de states ! oh dit wordt zoooooo vet !

daag dual boys .. ik quad je ! :P

Heb je die G5 powerbook gezien? Dies gááááf man! :P
Q wacht nogmaar een tijdje met een nieuwe PB

Origineel geplaatst door The Q
Heb je die G5 powerbook gezien? Dies gááááf man! :P
Q wacht nogmaar een tijdje met een nieuwe PB

ja dat zou te mooi zijn idd ..

maar toch af en toe beetje optimistisch zou moet kunnen ..

nu eens kijken wat voor chipset er voor de pci express in hangt en of me delta en uad er op kunnen draaien !

Origineel geplaatst door MadR
16 gb !!!! das 11900 dollar alleen aan geheugen ! en hij is al te koop in de states ! oh dit wordt zoooooo vet !

daag dual boys .. ik quad je ! :P

En die ga je dan gebruiken om een beetje te internetten :duivels: zegt een dual boy...

Origineel geplaatst door mikemix
En die ga je dan gebruiken om een beetje te internetten :duivels: zegt een dual boy...

:D

maar dat pci express is nog een opstakel .. gggrrr er is nog niks wat qua audio of dsp op pci express loopt .. er izjn alleen magma achtige frames van sbs die pci express naar pci x converteren ..

maar apple en de audio en dsp mensen moeten hier wel wat op verzinnen ..

Wat is er dan mis met firewire? :confused:

Waarom moet het volgens jouw op pci xpress?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back