cloudman
ex nihilo creatum ens
Hoi medeleden,
graag wat meer specifieke info over de mc505.
Ik heb exhaustief het net en dit forum afgeschuimd en al veel geleerd!
Zoals dat vintagesynth.org VERKEERDELIJK verkondigd dat er een phrasesampler in dit ding zit
(denk toch dat het verkeerd is)
anyway, het zit zo: ik blijf zwalpen van synth naar synth, maar houd nooit iets lang genoeg, blijf zoeken... je kent het wel.
Eerst dacht ik een mc303 te scoren voor een van mijn synths...
maar misschien is het beter dingen de deur uit te doen en in mijn setup een mc505 over te houden samen met mijn alpha juno1?
(keyboard (+gedeeltelijk analoog) + de alles in één groefdoos).
Hoe zit het met de kicks van de mc505? vele tegenstrijdige berichten, al kun je mits het betere stapelwerk wel ergens geraken denk ik?
en gebruiksvriendelijkheid? geen enkele commentaar op harmony-central was het er over eens.
synthese ziet er relatief goed uit: layeren van vier geluiden die elk apart te editten zijn met envelope, pitch en zo,
plus ieder paar sounds van een tone zou te moduleren zijn met crossmodulatie dacht ik.
Heel lekker is de assignable lfo
prachtig zijn ook de diverse outputs: op een dag in een vette setup/studio (ahum
) kan ik achter iedere output
een hele straat aan efx hangen
Ik heb ook de vergelijking bestudeerd met de rm1x, maar de klankkwaliteit is wel belangrijk voor me. (daarmee)
Goed, dit om te zeggen dat ik GRONDIG heb rondgekeken.
nu mijn vragen:
-kan je relatief professioneel klinkende (dus goede) geluiden hieruit toveren?
-Hierbij aansluitend: zijn de kicks een beetje "degelijk"?
-een hele track uit dat ding, klinkt die niet té groovboxachtig of uit 1 doos komende?
-Is het opofferen van knoppen en outputs de extra sounds in de mc307 waard?
waarvoor moet hij dienen?
-electro, beetje trance, experimentele stuff, daft-punk stuff, synthpop, op een verwaaide dag stampende techno.
Gear die erbij zou blijven: alpha juno, compu.
Hopelijk zijn er een paar gebruikers, of ex-gebruikers die hier nog eens over willen nadenken.
De info die ik vind tot hiertoe op mijn vragen zijn vrij ambigu te noemen.
Ze noemen de md "van gemakkelijk tot aartsmoeilijk, professioneel tot speelgoed... en ga zo maar door" :confused:
graag wat meer specifieke info over de mc505.
Ik heb exhaustief het net en dit forum afgeschuimd en al veel geleerd!
Zoals dat vintagesynth.org VERKEERDELIJK verkondigd dat er een phrasesampler in dit ding zit
(denk toch dat het verkeerd is)
anyway, het zit zo: ik blijf zwalpen van synth naar synth, maar houd nooit iets lang genoeg, blijf zoeken... je kent het wel.
Eerst dacht ik een mc303 te scoren voor een van mijn synths...
maar misschien is het beter dingen de deur uit te doen en in mijn setup een mc505 over te houden samen met mijn alpha juno1?
(keyboard (+gedeeltelijk analoog) + de alles in één groefdoos).
Hoe zit het met de kicks van de mc505? vele tegenstrijdige berichten, al kun je mits het betere stapelwerk wel ergens geraken denk ik?
en gebruiksvriendelijkheid? geen enkele commentaar op harmony-central was het er over eens.
synthese ziet er relatief goed uit: layeren van vier geluiden die elk apart te editten zijn met envelope, pitch en zo,
plus ieder paar sounds van een tone zou te moduleren zijn met crossmodulatie dacht ik.
Heel lekker is de assignable lfo

prachtig zijn ook de diverse outputs: op een dag in een vette setup/studio (ahum
) kan ik achter iedere outputeen hele straat aan efx hangen

Ik heb ook de vergelijking bestudeerd met de rm1x, maar de klankkwaliteit is wel belangrijk voor me. (daarmee)
Goed, dit om te zeggen dat ik GRONDIG heb rondgekeken.
nu mijn vragen:
-kan je relatief professioneel klinkende (dus goede) geluiden hieruit toveren?
-Hierbij aansluitend: zijn de kicks een beetje "degelijk"?
-een hele track uit dat ding, klinkt die niet té groovboxachtig of uit 1 doos komende?
-Is het opofferen van knoppen en outputs de extra sounds in de mc307 waard?
waarvoor moet hij dienen?
-electro, beetje trance, experimentele stuff, daft-punk stuff, synthpop, op een verwaaide dag stampende techno.
Gear die erbij zou blijven: alpha juno, compu.
Hopelijk zijn er een paar gebruikers, of ex-gebruikers die hier nog eens over willen nadenken.
De info die ik vind tot hiertoe op mijn vragen zijn vrij ambigu te noemen.
Ze noemen de md "van gemakkelijk tot aartsmoeilijk, professioneel tot speelgoed... en ga zo maar door" :confused:
.
)
)