Origineel geplaatst door feindbild
...
wat de rest die je opnoemt betreft: alleen de mc505, mc909, rm1x en rs7000 hebben 'genoeg' tracks om een track op te sequencen. de rest zijn meer doosjes voor erbij vind ik. en het prijsverschil tussen de 505 en de rm1x enerzijds en de rs7000 en de mc909 anderzijds is toch wel substantieel te noemen...
[/url]
Juist, het prijsverschil is inderdaad substantieel!!! vandaar dat ik deze ook niet echt overweeg momenteel. budget is een
probleem momenteel
wat je niet vernoemt is de mc303: deze heeft zeven-acht sporen dacht ik... zou toch ook "genoeg" moeten zijn om een track op te sequencen? met acht tracks kom je toch al een eindje, nee?
Een vreemde vraag misschien,, maar de mc505, overtreft hij de klankkwaliteit van rebirth op een redelijke pc met redelijke geluidskaart? ik vond dat een leuk progje om op te freaken

en ik vermoed zo'n beetje dat die geluidjes wel in de mc te vinden zijn
wat een lof...
bedankt voor de complimenten.
geen standaard sounds idd. en de kennis van synths was toendertijd ook vrij beperkt. het was gewoon het enige toestel dat ik had, en ik studeerde, had geen geld, en dus ook geen keuze: alles moest en zou daaruit komen. een situatie die creativiteit verplicht... ik weet niet of je evenveel aan een 505 hebt als je de luxe van de keuze hebt en niet gedwongen bent het daarmee te doen...
de complimenten zijn gemeend, ik vind dat je flinke dingen uit de mc jaagt
ik zal niet de luxe(/horror

) hebben van heel veel synths er bij te zetten. en zal het daar dus ook grotendeels mee moeten doen. dat en de pc. maar de pc, daar doe ik het nu altijd nog mee, en ik wil eens een andere werkwijze.
(kan alleen maar inspireren)
Ben blij te lezen dat het daarmee (mc, alpha, sampler) zou moeten te doen zijn. de laatste tijd heb ik een beetje te veel naar mijn eigen zin zitten kopen/ruilen enz enz... één van de oorzaken daarvan echter was, dat ik niet echt directe toegang heb tot een winkel/kenissen om te proberen en prutsen.
een groovebox die je nog in je lijstje vergeten was is de e-mu xl7/mp7/px7-reeks.
Ik zat er eigenlijk op te wachten
Ik las reeds in andere threads, over groefdozen en zo, hoe lyrisch je wordt over die synth/groovebox!
Probleem is wel dat hij idd niet meer nieuw te vinden is, tweedehands niet zo vaak opduikt, allicht
complexer te hanteren is dan de mc, emu gestorven is, ik niet weet of dat gouwe ouwe stepsequencing toelaat,
en ik ook niet weet hoeveel audio-outs het ding heeft... tijdens het typen wat rond gezocht, en ik vond:
3 stereooutputs, te herverdelen als 6 (via pannen/monodinges)
in ieder geval: ik sta er wat weigerachtig tegenover. belangrijk hierin is ook de prijs.
mja... een dezer dagen zal ik de knoop doorhakken en eentje zoeken denk ik.
ik overweeg alleen of een setup met veel meer en verschillende kleintjes, niet beter zou zijn...
maar ik denk steeds meer, voor mij persoonlijk, van niet.
In eerste instantie hoeft, of zal, mijn prutswerk toch niet zo proffesioneel zijn. Dus dan is
FUN wel het belangrijkste aan je hobby/investering.
Uw track zal ik wat later eens beluisteren, zit nu op het werk, en heb hier jammer genoeg geen audio.
alvast bedankt voor de soundbits