Kweenie òf ze al beantwoord zijn, maarre..
Kweenie òf ze al beantwoord zijn, maarre..
Origineel geplaatst door cloudman
..mc505 heeft expansieslot voor memory-kaartje
Da's een opslag-kaartje SmartMedia, en daar is verrekes lastig aan te komen! Ja, oké E-bay...........
(mc505 heeft twee minder duidelijke schermpjes, en weet niet of ze backlit zijn)
Yep, ze zijn te zien in 't donker. Ze zijn kleiner=>minder info tegelijkertijd als op de 307, maar 't werkt goed zat.
en hoop ik dat de remix functie nog steeds aanwezig is op de 307
Helaas.... Alleen de 505 heeft die supermakkelijke en bruikbare Remix-functie.
Zijn er eigenlijk mensen hier die zowel de mc505 als mc307 gehad hebben en bepaalde bevindingen willen delen?
Zouden de klanken nog beter geworden zijn dan de 505?
Ik heb een 505 en m'n maat had een 307. De 307 had vééél meer geluiden en drum-kits en een (veel) hardere output-volume. Nadeel is dat je met sub-sub-submenuutjes moet werken. En van plastic.. Qua geluid vinnik de 307 leuker, maar daar is alles mee gezegd.
Maar 't nadeel van een 505 (tegenover de RS en/of MC909, dus ja..) is de MIDI-timing. Hij krijgt 't gewoon af&toe moeilijk om perfect strak te blijven. Maar daar had de 307 ook wel last van.
De 505 is zeker nogwel bruikbaar, ook qua geluiden. Maar uiteraard als je 'm gaat vergelijken met echte synths of nieuwere bakken, dan legt ie 't af. Maar 't is tuurlijk maar net wat je ermee doet. Een extern EFX-bakkie doet wonderen.
Voor mezelf wordt ie inmiddels steeds minder bruikbaar, hoewel ie ultiem is om snel-snel een nummertje te maken (ik heb die bak 't langst van m'n studio-zooi, dat scheelt..).
Ik ga 'm wel een keer verkopen/inruilen (toch maar..)