Midi dump X - Virus Indigo

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
In mijn Virus Indigo 1 wil ik in de crtn ( unit) waar o.a. alles wat betreft midi uitsturen ed... zit...
het zo instellen dat ik gewoon alles kan verzenden...

D.w.z; banken, sounds,controlers... etc... naar Cubase SX 2.2 .... ( heb ik sinds 1 week nieuw GEKOCHT...)
:halleluja

IK WEET DAT IK CRTN UNIT IETS MOET INSTELLEN OM VERVOLGENS MIDI DATA NAAR CUBASE TE ZENDEN...

Maar ik kom er niet aan uit.. je kunt zoveel aan midi instellen in de MIDI DUMP; MIDI CONTROLLERS, LOCAL en weet ik wat veel meer...

WAT MOET IK INSTELLEN....

PS; ik heb mijn indigo ORGINEEL,LEGAAL ETC... GEKOCHT... in Venray !!!!! Ik heb mijn HANDLEIDING er op nagelezen
en kwam er niet aan uit ...

HELP !!!!!!

Re: Midi dump X - Virus Indigo

Origineel geplaatst door jaccis
In mijn Virus Indigo 1 wil ik in de crtn ( unit) waar o.a. alles wat betreft midi uitsturen ed... zit...
het zo instellen dat ik gewoon alles kan verzenden...

D.w.z; banken, sounds,controlers... etc... naar Cubase SX 2.2 .... ( heb ik sinds 1 week nieuw GEKOCHT...)
:halleluja

IK WEET DAT IK CRTN UNIT IETS MOET INSTELLEN OM VERVOLGENS MIDI DATA NAAR CUBASE TE ZENDEN...

Maar ik kom er niet aan uit.. je kunt zoveel aan midi instellen in de MIDI DUMP; MIDI CONTROLLERS, LOCAL en weet ik wat veel meer...

WAT MOET IK INSTELLEN....

PS; ik heb mijn indigo ORGINEEL,LEGAAL ETC... GEKOCHT... in Venray !!!!! Ik heb mijn HANDLEIDING er op nagelezen
en kwam er niet aan uit ...

HELP !!!!!!

je hebt m toch niet bij van bree gekocht hoop ik , nogal n afzettertje :frons: ... of heb je m 2e hands gekocht.. ik kan je overigens niet helpen :mega:

kijk ff op www.access-music.de bij de faq, vooruit ik doe een ctrl v ctrl c voor je:

How can I save all the settings for a MULTI into my sequencer, including edited singles?
To do this, you need to do what is called an "Arrangement Dump" from the Virus into your sequencer.
create a new track to record onto and go to the beginning of the song
on your virus, hit CTRL and scroll to "MIDI Dump Tx"
using the value +/- buttons select "Arrangement"
press Record on your sequencer
press STORE on the virus (this sends the data to your sequencer)
You should see the virus count through the multi parts and that the sequencer is recording the data. If not, consult your sequencer manual re: SysEx filtering.
You probably want to then mute the track with the arrangement dump and save it so the data isn't sent each time your play the track.

If you end up changing some of the sounds for the song, then simply delete the chunk that contains the SysEx data in your sequencer and record again. Alternatively, you could just move the existing Arrangement Dump Chunk to another track or location in the song where you could keep it as a backup, in case you want to undo any patch tweaks.

What do all of the different Midi Dump TX settings do?
(this is all in the OS4 manual on page 176!)
TOTAL: all singles + multis + global settings + kitchen sink
GLOBAL: non-patch info (tuning, lcd contrast, sysex channel, etc)
CONTROLLER DUMP: the current single in the form of CC messages
SINGLE BUFFER: the current single in SysEx form
SINGLE BANK A: all of bank A in SysEx
SINGLE BANK B: all of bank B in SysEx
MULTI BANK: all the multis (M0 .. M99) in SysEx
MULTI BUFFER: the current MULTI in SysEx form. NOTE: this does not save any edits you may have performed on the patches within the multi. If you need this, do an Arrangement dump!
ARRANGEMENT: the current MULTI + all 16 multi edit buffers (the best!)

kleine noot van mij: in mijn cubase moet je bij midi filter het vinkje voor sysex weghalen anders neemt ie niks op, weet niet of dat ook voor SX geldt

midi wordt verstuurd....

midi wordt verstuurd....

Eindelijk ontvangt mijn LEGALE cubase SX 2.2 midi !!!!!!!!

Mijn ROM I/O midi/usb interface/kabel... geeft aan dat hij midi verzend en ontvangt...

Ook geeft SX zelf aan dat er data binnekomt etc !!!!!!!!

Het enige wat ik nu nog niet kan is wanneer ik alles rec. worden er geen events opgenomen...

=( Dit zal vast te maken hebben met dat nog niet alles goed viritueel aangesloten is...

maar ook dat ik in mijn device manager, geen indigo kan selcteren ( wel de virus kb) maar niet de
indigo 1... EN DIT MOET VOLGENS MIJ EERST GEBEUREN ?

Moet ik dan iets downloaden ; de' patch scrips' of zoiets dergelijks ? Iets wat ik vervolgens in device manager moet inladen... ( zegt Cubase SX handleiding naar mijn weten niets over...) zodat hij een overzicht heeft van alle virus indigo banks.... settings etc...

Net aLs bij virus kb ?

Re: midi wordt verstuurd....

Re: midi wordt verstuurd....

Eindelijk ontvangt mijn LEGALE cubase SX 2.2 midi !!!!!!!!

Mijn ROM I/O midi/usb interface/kabel... geeft aan dat hij midi verzend en ontvangt...

Ook geeft SX zelf aan dat er data binnekomt etc !!!!!!!!

Het enige wat ik nu nog niet kan is wanneer ik alles rec. worden er geen events opgenomen...

=( Dit zal vast te maken hebben met dat nog niet alles goed virtueel aangesloten is...
Nee. Dit heeft er mee te maken dat Cubase standaard een MIDI System Exclusive filter aan heeft staan. Zet die maar eens uit. File > Preferences > MIDI Filter > en dan Sysex bij Record / Thru uitvinken.

heb ik gedaan...

heb ik gedaan...

Ik heb gedaan wat er gezegd is en hij neemt inderdaad op... wat ik ingeef...

Maar nu krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit...

Dit moet toch ook niet zo moeilijk zijn?

Ik heb het monitor icoontje aangezet en de record icoontjes uit ( heb eigelijk van alles gedaan)

Wat kan er fout zijn ?

Re: heb ik gedaan...

Re: heb ik gedaan...

Ik heb gedaan wat er gezegd is en hij neemt inderdaad op... wat ik ingeef...

Maar nu krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit...

Dit moet toch ook niet zo moeilijk zijn?

Ik heb het monitor icoontje aangezet en de record icoontjes uit ( heb eigelijk van alles gedaan)

Wat kan er fout zijn ?

dit komt waarschijnlijk omdat je ook de thru gedeactiveerd hebt in het preference scherm, dat moet niet in specifieke gevallen, de synth krijg dan geen midi informatie.

na het lezen van al je posts en het feit dat je nu weer veel geld geinvesteerd hebt in je 'nieuwe' hobby wil ik je als tip geven toch nog maar 20 euro te besteden aan een goed boek in de boekhandel waarin mensen die nog niet zoveel van midi, audio, synthese, etc. begrijpen in simpele taal uitgelegd wordt hoe het werkt en opgezet moet worden. Je komt zo in aanraking met de gangbare termen in Sequencer, synth en audioland. Op die manier kun je antwoorden beter interpreteren. Ik denk dat je basiskennis nu nog zo onder de maat is dat het gewoon zonde is als je voor minimaal 3000 euro aan spullen hebt staan en dat je er nu gewoon nog niet veel mee kan.

Back