flstudio 5 probleempje

doops

Nocternal
ik heb 2 kleine probleempjes met fruity dat is namelijk dat hij de helft van mn vst effecten niet kan vinden. en dat je noten in de piano roll evenals de balkjes in je playlist overal neer kan zetten. dit lijkt wel makkelijk maar ik vind t eigenlijk knap vervelend als je overal op moet inzoomen om t juist op zn plek te krijgen. dus nu is mij vraag eigenlijk of jullie hiervoor de oplossing hebben. dat zou mijn dag weer goed maken :P

bij voorbaad dank+

In FL5 staat 'snap to grid' standaard uit. Ik zit op m'n werk, dus ik kan het niet exact nazien, maar als het goed is staat er ergens rechtsboven in je scherm een 'snap' selectiegevalletje met daarin in een aantal opties. Probeer hem eens op 'line' of iets dergelijks te zetten, dan ben je van dat gepruts af :D

-De quantization staat in FL 5 per default af. Zet deze weer op step of line en je probleem is opgelost.

-Dat je je vst's niet kan vinden heeft er volgens mij te maken dat FL 5 in een geheel andere map staat als voorheen FL 4. Waar fl 4 iets was van: program files/FL studio 4/... is het met de nieuwe versie program files/Image line/...
Hierdoor staan je vst's in een map waar fl 5 standaard niet bij kan. Onder file settings kun je een extra pad toevoegen waar je vst's zijn opgeslagen.

succes

Ricercar

Waarom ze die optie standaard uit hebben gezet is me trouwens een raadsel.

Hierboven staat al een wat betere optie indien je je FLStudio 4 map gewoon wilt bewaren. Ik hem zelf alles gekopieert en FLstudio 4 verwijdert :D

Back