analoog intiem

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door ricercar
Er zijn toch moderators? Ik bedoel: wat ga je doen als iemand zich er niet aan houdt?
Wat mij betreft mogen mensen de vragen stellen/discussies aanslingeren die ze willen maar het is de vraag of dit altijd de overzichtelijkheid van het forum ten goede komt (hoeveel threads zijn er al omtrent analoog/digitaal-hardware/software-cubase/logic-apple/pc-enz...issues?) Als we jouw beleid zouden invoeren moeten leden elkaar erop wijzen dat zulke discussies slechts in een bepaalde thread gevoerd dienen te worden. De moderators moeten dan dus vaak ingrijpen...Maar dan kunnen we net zo goed nu al kenbaar maken dat er al threads bestaan over al deze eindeloze discussies, en de desbetreffende persoon daarnaar verwijzen. Begrijp me goed: ik erger me er niet echt aan hoor; ik vind het eerder grappig dat telkens dezelfde "twist" gegeven aan steeds dezelfde onderwerpen(...).

En wat betreft zo'n editorial: ik denk dat dat verzand in een lange discussie waarin ieder slechts ZIJN/HAAR visie zal bepleiten. Maar misschien ben ik te pessimistisch.

Hay peops.

hay ricecar. sorry dat ik een discussie ben begonnen die mischien niet begonnen had moeten worden.

ik zit nog niet zo lang op het forum. maar die issues over analoog digitaal boeien me het meest.

en dit is een onderwerp wat altijd blijft leven.

ik begin er niet meer over

simpelgezegd.........................................................................

meningen verschillen smaken verschillen iedereen is anders maar toch hetzelfde

:walker: greetings Turtel

Origineel geplaatst door turtel
sorry dat ik een discussie ben begonnen die mischien niet begonnen had moeten worden.

ik zit nog niet zo lang op het forum. maar die issues over analoog digitaal boeien me het meest.

ik begin er niet meer over

simpelgezegd.........................................................................

meningen verschillen smaken verschillen iedereen is anders maar toch hetzelfde

Wat mij betreft heb je niks gedaan om je voor te excuseren. Dit is ook een discussie die ik interessant vind en met mij heel wat andere mensen (hoop ik). Als de moderators vinden dat deze topic niet kan of niks toevoegt, dan zullen ze dat wel laten weten, veronderstel ik.

En personen die het maar niks vinden: je hoeft dit helemaal niet te lezen. Dat het de overzichtelijkheid niet ten goede komt, daar kan ik inkomen. Maar een overzicht in zo'n discussies is zowiezo ver zoek.

Persoonlijk vind ik idd. dat deze thread weinig toevoegt.
Maar OK, ik zie een boel inhoudelijke reacties, dus blijkbaar zijn er nog genoeg mensen met de ambitie nog een paar duitjes in de zak te doen. Ook al staat er een heel arsenaal van dat soort, rijkelijk gevulde, zakken in ons archief.

@ Turtel: Toch een tip. Probeer eens de zoekfunctie voor je een discussie start. Het feit dat je nieuw bent wil niet zeggen dat we vóór je komst nog niet eerder bepaalde onderwerpen hebben besproken.
In dit geval: integendeel.

Re: Re: Re: analoog intiem

Re: Re: Re: analoog intiem

maar meningen verschillen en je mag zeggen wat je denkt zolang het niet in strijd met de grondwet is

En op het SF mag je alles posten maar moderators mogen alles wat ze willen weghalen en veranderen zonder reden. (heb je bij het jezelf aanmelden ja op gezegd)

Bijv zinloze draadjes over iemand die in wazig nederlands een wazige analoog vs digitaal discussie #423 aan't opstarten is. :biertje:

Enne, gister was ik nog steeds geen meisje.

sorry dat ik een discussie ben begonnen die mischien niet begonnen had moeten worden.
Het is niet zo iets als in een synagoge vrolijk over gas en/of treinen gaan praten, het is meer Windows/Linux, Hardware/Software, ATi/nVidia, PC/Mac.

Overigens, die discussies zijn er al zo veel keren geweest en het blijkt dat na 7 pagina's met replies er nog niemand uit is, en dat er in het ergste geval een hoop misinformatie en van-horen-zeggen en onderling geherrie bij komt.

En het muziek maken zelf dan? ;)

En als je voor jezelf al 100% de keuze hebt gemaakt om vrolijk analoog te blijven, wat is er dan nog aan issues over? Of wil je iedereen laten weten dat er niks anders en niks beters dan analoog is? Da's heel mooi, maar daar heeft niet iedereen het geld voor, en dan heb je geen discussiepunt meer omdat het dan toch al is beslist.

In dezelfde zin dat je altijd wel religieuze oorlogen zult blijven hebben, ja :P. Erover beginnen, fijn, maar "Digitaal is (stroom 1-en en 0-en)" -zegt- niks. Als ik de output van een Mini in een A/D converter jaag is het net zo hard digitaal, en dan ben je een hele knappe jongen als je uiteindelijk op vinyl of CD, wat je zelf het leukste vind, het verschil kan horen.

Ik spreek niet voor allen hier, maar 't zou op z'n minst mooi zijn als je die stelling van je zou kunnen onderbouwen. Een dergelijke contest is nog niet gehouden, maar misschien zou 't een leuke uitdaging zijn om de heren met de VA's "spul dat zo analoog mogelijk klinkt" te laten maken als contest :).

hay guis

misschien heeft het ook te maken met de muziek die jij persoonlijk mooi vindt.

ik hou van de oude groepen kraftwerk ,daf ,jean michel jaerre, vangelis, en andere van dat genre

dat zijn 100% synths.

ik heb altijd vol bewondering geluisterd naar die geluiden en diep erdoor geraakt .

daar heb ik een analoge voorkeur opgebouwd.

de moderne synth is gegroeid uit de analoge wat onvermijdelijk was.

10 jaar geleden zat ik in dubio zal ik een TB303 kopen of niet , een hoop geld was het voor mij.
maar toch gekocht.

en ik moet je zeggen dat ik allerlei imitaties heb geprobeerd maar het leek er wel op maar was het niet.

en ja wat dan nog ?

digitale opvolgers die niet hetzelfde zijn, of sparen en een echte

luister naar een fragment van TB303 experiment onder tracks

daar hoor je ook de eerste preset synth van arp uit 1971

dat kan je volgens mij niet zonder die synths maken

greetings Turtel

Ik had een 303.

Weggedaan om voor het geld een nieuwe PC te kunnen kopen.

How's that qua Analoog vs. Digitaal?

Digitaal en analoog mixen, dat is juist prachtig. Digitaal kan juist heel veel karakter hebben. Voor de meeste schilderijen worden verven gebruikt met de meest uiteenlopende natuurlijke en chemisch vervaardigde stoffen voor de pigmenten, het zou erg saai worden als dat niet zo was.

Een zompige minimoogbaslijn met een lekker groovende 12-bit samples beat er boven, dat steekt lekker af.

Alleen vind ik dat digitale synths die iets analoogs proberen te doen juist minder, liever FM of wavetable wat totaal niet te doen is met analoog.

Hay guis,

zonde Imipolex, maar ik ken de reden ook niet waarvoor je die PC nodig had(mischien voor je werk en das belanrijk)

Soms zegt iemand tegen me verkoop die dingen toch, wat heb je eraan.

maar ik denk dan wat heb je nou aan geld (je hebt het wel nodig natuurlijk)

als ik bv de TB303 zou verkopen voor 1000,-- of 4,000,-- of 100.000,--(niemand meer...........verkocht)

leuk dan heb je geld maar wat heb je daaraan je kan er niet aan draaien, niet naar luisteren, niet op spelen.

alleen rente vangen(is ook niet zo erg).

15 jaar geleden heb ik ook mijn keybords moeten verkopen, maar alleen omdat ik dat geld ECHT hard nodig had

alleen als ik helemaal geen geld heb moet ik wat verkopen.

het hoeft ook niet duur te zijn als je er maar lol in hebt.

Greetings Turtel

:doei:

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Een 303 is uniek, een PC niet.

How's that?

Er zijn 14,000 TB-303's verkocht ;). Zoveel PC's met een identieke configuratie kom je niet al te vaak tegen. Nouja, een PC kun je na 10 jaar in ieder geval weggooien omdat 'ie het dan niet meer bij kan houden, de 303 blijft wat dat betreft vrolijk z'n ding doen.

Origineel geplaatst door Yoozer
Er zijn 14,000 TB-303's verkocht ;). Zoveel PC's met een identieke configuratie kom je niet al te vaak tegen. Nouja, een PC kun je na 10 jaar in ieder geval weggooien omdat 'ie het dan niet meer bij kan houden, de 303 blijft wat dat betreft vrolijk z'n ding doen.

correctie er zijn er minder dan 20.000 van gemaakt waarvan 5% kapot is en niet meer besttaat.

en mischien 20% gemodificeerd

checkitout no the website van COMPUTERCONTROLLED

hoeveel arp pro soloist zijn er denk jij nog?

dat zou ik best willen weten want er is zo weinig informatie over te vinde

It is hard to believe today that there was once a time when there were just two synthesiser manufacturers: Moog and ARP (three, if you count UK manufacturer EMS) and each one had just a handful of products

greetings Turtel
.:doei:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Elk instrument heeft z'n sterke en zwakke eigenschappen. En als je een beetje slim bent dan gebruik je de sterke eigenschappen van elk van je instrumenten. Hetzij welke vorm of type dan ook. Dus hoef je helemaal niet op hypes af te gaan maar heel simpel voor jezelf uitmaken welke synth je wel of niet lekker vind klinken en die gebruiken. Als hij te betalen is tenminste want da's altijd het grootste probleem ;).

Origineel geplaatst door bikkel
Digitaal en analoog mixen, dat is juist prachtig. Digitaal kan juist heel veel karakter hebben. Voor de meeste schilderijen worden verven gebruikt met de meest uiteenlopende natuurlijke en chemisch vervaardigde stoffen voor de pigmenten, het zou erg saai worden als dat niet zo was.

Een zompige minimoogbaslijn met een lekker groovende 12-bit samples beat er boven, dat steekt lekker af.

Alleen vind ik dat digitale synths die iets analoogs proberen te doen juist minder, liever FM of wavetable wat totaal niet te doen is met analoog.

Gotcha :biertje:

hay guis

Yoozer JE HEBT HELEMAAL GELIJK.

greetings turtel

Keuzes, hè? Maar bedenk: aan geld zitten geen draaiknoppen.. 8o)

Maarre, boeiend weer.. Ieder z'n ding. :gaap:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back