MC-307 vraag

Technotourist

Nieuwkomer
Mijn eerste post en al meteen een vraag:

Hoe zit dat precies met die 'pitch-schuif' op de MC-307. Werkt die als een pitch op een (pro) platendraaier? Maar de belangrijkste vraag: verandert het tempo van de sequencer (intern) bij het pitchen EN stuurt hij deze midi clock ook uit?

Dus als ik een loop op 128 bpm in de dj-mix breng op 128,3, gaat de 307 dit tempo (128,3) ook via midi uitsturen?

Alvast bedankt,

John

Als je de 307 als 'master' gebruikt om de rest van de MIDI-zooi aantesluiten loopt alles gewoon mee qua tempo-wisselen.

Re: MC-307 vraag

Origineel geplaatst door Technotourist
belangrijkste vraag: verandert het tempo van de sequencer (intern) bij het pitchen EN stuurt hij deze midi clock ook uit?

Dus als ik een loop op 128 bpm in de dj-mix breng op 128,3, gaat de 307 dit tempo (128,3) ook via midi uitsturen?
ga ik wel van uit... daar is het apparaat o.a. voor gemaakt nutuulk...

Mag ik hier uit afleiden dat, als ik de 307 mooi in de dj-mix pitch, ik om het even welk (midi-aangestuurd) apparaat ook in de mix krijg (gewoon audio naar dj-mixer)?

Dat is de enige reden (op misschien een paar geluidjes na) waarom ik een 307 zou aankopen en dus heel belangrijk.

Alvast bedankt voor de tips. Een test zal natuurlijk het definitieve uitsluitsel brengen...

John

ja de tempo verandering heeft gewoon effect op de uitgestuurde clock. Let wel, geen pitch verandering.

Heb ff snel een set-upje geschetst. Zoals je kan zien heb je voor 2x CD/Platenspeler + MC-307 + nog 1 ander MIDI-geluidsbron (synth/drumcomputer/sampler) een DJ-mixer met tenminste 4 (stereo)kanalen nodig!

Als je de 307 gelijk zet qua tempo met de CD/Platenspelers dan loopt 't getoonde setje allemaal in de maat.

Attachments

• set-upje.jpg
    set-upje.jpg
    44,3 KB · Bekeken: 76
Wow, bedankt voor de gedane moeite! :halleluja En nu wil het net dat ik een Pioneer DJM-500 heb. :)

Dit is dus heel goed nieuws want dit opent mooie mogelijkheden. Nu weet ik dat ik mijn Korg ER (die er pas in februari zal zijn - grrrrrr, te grote vraag naar het ding) in de mix kan werken en volgend jaar kan ik in ons nieuw huisje de computer er misschien ook bij betrekken.

Bedankt voor alle hulp. Leuk forum, leuke mensen, kom hier zeker en vast wat vaker langs nu.

John

Back