Wie heeft er nu ook muzikale desinteresse ?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hey daar,

Tja ik heb al een hele tijd geen muziek meer gemaakt...ook het synthforum bezoek ik weinig meer ...

Ik heb een MS2000 en eerst pakte ik hem en ging er nog wel eens mee klooien op de bank maar nu...

Mn studio staat er al weken werkloos bij.

Het lijkt wel alsof ik een najaarsdip heb, donker weer en regen en koud... bah !!

Voel me echt =( want ik jam niet eens meer in t weekend....
toch weer speelt het in mn gedachten om gewoon 1 workstation en synth te nemen en de rest weg te doen....

Hebben hier er nog meer mensen last van ???

Vreemd genoeg is de periode eind oktober t/m de jaarwisseling mijn meest productieve periode.
Dit jaar kom ik trouwens wat laat op gang, een paar weken geleden pas, ik heb de weken ervoor besteed aan het maken van nieuwe kabels. De plastic jackpluggen heb ik vervangen door mooie stalen pluggen, en ik had nog een aantal meters kabel liggen en die heb ik ook voorzien van pluggen. Verder heb ik in mijn flightcase allemaal korte midikabels (40 a 50 cm) geprikt achter de thrubox. Hier zaten eerst kabels van een meter of anderhalf achter. Nu is het netter en waarschijnlijk ook minder storingsgevoelig.

Ik heb ook een weekje of 2 besteed aan het maken van patches op de clavia G2 engine en binnenkort bouw ik die ook weer in mijn rack. Sinds kort heb ik een compressor en daar heb ik ook de nodige experimenten mee gedaan. Verder had ik over de 700 samples van mijn inmiddels verkochte airbase getrokken en daar heb ik ook soundsets van gemaakt voor de sampler.

Als ik terugkijk op de afgelopen maand (en het stukkie tekst hierboven) ben ik best wel intensief bezig geweest, alleen niet op het vlak van productie.
Dat is iets wat de komende periode weer gaat komen. De sampler heeft nog wat aandacht nodig, in de zin van wat spul uit de G2 samplen en de drumkits / effect kits verder uitbouwen / finetunen.
Dan heb ik nog iets van 5 diskettes met allemaal kladjes (sequences) die ik eens uit wil zoeken. De beste dingen ga ik op een nieuwe flop zetten en dan is het een kwestie van es kijken wat er van te bakken valt qua liveset.

heh... ik lees het nu terug en ik heb best wel veel gedaan terwijl ik het gevoel had dat ik mijn setup verwaarloosd had. :D
Als ik terugkom op je vraag of ik het gevoel heb om alles weg te doen en over te gaan op een workstation en synth ofzo... Nee, dat gevoel deel ik niet met je.

Bass, bedankt dat je deze thread gestart hebt, ik heb alles weer op een rijtje ;)

-C-

Nee, sorry. :o: Ik ben juist weer heel produktief.

Probeer eens te kijken of je nog oud materiaal hebt liggen dat je nooit hebt afgemaakt. Vaak kijk je daar na lange tijd weer met een frisse blik tegenaan. Wat ook wel eens kan helpen is je setup / software om te gooien. (je studio verbouwen). Doe ik ook af en toe. Of download een nieuw stukje software / plugin dat nieuwe inspiratie kan bieden.

Hopenlijk krijg je weer zin om wat te doen. Zo niet. Wat heb je te koop voor een lage prijs?? :D

Sterkte!!
:okdan:

Het is een zeer normaal verschijnsel. Ik kom er meestal doorheen door een ander instrument te gaan bespelen. Heb ik genoeg van het klavier, dan speel ik een maandje alleen gitaar of fluit. Dat laatste is trouwens mijn hoofdinstrument. Even je hoofd op iets anders en na een weekje of twee ga je weer. Het wordt alleen een probleem als je het als een probleem ervaart. Accepteer het gewoon.

Trouwens, extra vitaminepillen kunnen wel eens helpen, zo ook een tijdje rust, dus lekker vroeg naar bed en lezen... Naar films kijken en zo. Lekker eten! Helpt ook. En natuurlijk lekker vrijen...! Maar dat is een ander verhaal :)

Wout

Dat is iets dat mij af en toe eens overkomt, altijd na het afwerken van een track waar zeer veel tijd en energie is ingekropen. Als dat af is en ik ben er tevreden over heb ik even niet meteen de moed om aan iets nieuws te beginnen. Maar dan is het een ideaal moment om even 'administratief' werk te doen... backups nemen, nieuw gemaakte patches bijvullen op de patch sheets, aangiftes voor Sabam (de Buma/Stemra van Belgie) in te vullen, materiaal eens poetsen, hoesjes ontwerpen voor die CD die ooit wel eens afgeraakt, enz enz. En stilletjesaan begin ik dan toch weer te spelen met de knopjes en komt het weer op gang.

Ik heb zaterdag dan nog wel met een Korg Karma gespeeld bij een muziekhandel...

erg leuk wel, een drum laten lopen dan de Karma knoppen tweaken...
maarja dat gebrek aan MEER knoppen he!

Ik heb een BCR2000 aangeschaft (zo'n behringer draaiknoppendoos) en daardoor heb ik de G2 veel beter aanstuurbaar kunnen maken. Ik probeer nu 3 universele patches te maken (voor in 3 van de 4 slots), die elk in 8 snapshots zijn op te delen waardoor ik in feite 24 verschillende synthpatches heb, dat lijkt me wel genoeg voor gebruik in een liveset.
Het 4e slot zit mijn insert-patch die de vloeraanveegt met de kaoss pad 2 en andere vergelijkbare apparaten.
Ik heb alleen problemen met de signaalniveaus :( ergens gaat ie vervormen :(:(:(.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik heb alleen problemen met de signaalniveaus :( ergens gaat ie vervormen :(:(:(.
-C-

Heb ik ook met de G2. Het geluid naar de G2 input moet je flink zachter zetten en het geluid wat eruitkomt weer flink harder. Anders distort de G2 Input :( .

maarre muziekale deinteresse heb ik ook wel last van. Eigenlijk meer dat je gaat zitten en steeds weer hetzelfde speelt en er daarom maar niet aan begint, geen inspiratie dus. Komt bij mij vooral omdat ik muziek moet maken op tijden dat anderen ontspannende dingen doen (na het werk dus).

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb zaterdag dan nog wel met een Korg Karma gespeeld bij een muziekhandel...

erg leuk wel, een drum laten lopen dan de Karma knoppen tweaken...
maarja dat gebrek aan MEER knoppen he!

Da's natuurlijk wel een beetje gevaarlijk he. Dingen gaan bekijken/kopen om het gebrek aan 'inspiratie' te compenseren. Vaak is het juist beter om weer 'back to basics' te gaan en lekker te jammen. Neem bv een of andere stepsequencer ofzo en rammel lekker wat in.

R

dr zit een +6 / -6 / -12 dB knopje bij de audio in module trouwens.

Maar wat helpt tegen deze desinteresse? Ga es iets maken wat je normaal nooit zou doen? Ik heb een keer voor de gein een trancenummer gemaakt. Op een gegeven moment kreeg ik er zelfs flink wat aardigheid in!
Ik vond het leuk om te doen, omdat ik totaal niets van de stijl elementen afweet en ik maar wat aangeklooid heb vanuit mijn eigen optiek.

-C-

Da laatste 1.5 maand ghad ik dat ook, lekker veel film`s gekeken en zo, ben deze week maar weer eens begonnen met produceren.

Rustig aan allemaal, hoef niet elke dag muziek te maken. Vroeger voelden ik me zelfs schuldig als ik een dag geen muziek heb gemaakt maar ja er is meer...

Hela... is het weer zover? -> https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15447&highlight=bass+inspiratie

Origineel geplaatst door Bass
Nou nou wat een reacties...

Maareeh ik heb in de tussentijd al wat nummertjes weer gemaakt met een andere sound, meer filterbank haha en zo...

Ik heb de indruk dat deze thread nogal erg serieus wordt opgevat en dat is nou ook weer niet nodig hoor :biertje:
Het is maar een hobby, ik ben niet depressief ofzo...8) poeh he..

Maareeh wel grappig om lotgenoten te weten dan.. :peukie: :biertje: :okdan:

Dit was de vorige keer de conclusie; waarom denk je dat het deze keer anders is?

Ik heb het ook wel es dat ik echt zin heb om mijn setup te kicken omdat ik dr niets mee lijk te doen.
In mijn geval, ik wil dan gewoon té graag iets maken en dat gaat gewoon niet.
Na een week werken kom ik op zondag middag ook pas aan muziek maken toe, eerder niet ik heb in het weekend zoveel dingen die ik moet doen, en effe lekker op zaterdagmiddag op de bank in slaap vallen etc. etc.

Neem er de tijd voor bass, ga anders es een eindje wandelen in plaats van jezelf te frustreren achter die apparaten, het helpt, ik doe het ook wel es :D

-C-

Back