Hoe VST's te ordenen in FL Studio(5) ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Out of Memory

Ingeburgerd
Ik zit me al een tijdje te irriteren aan de waardeloze vst structuur van fl studio.
In de vst lijst staan louter de dll namen van de plugins die vaak onoverzichtelijk zijn.

Het staat op alfbetische volgorde en ik kan het maar niet ordenen.

Wat ik zoek/wil is een structuur die categorieen laat zien bijv.

Ambient ->
Trance ->
SAW / OCS ->
Keys ->
Moog meug ->
Strings ->
Perc. ->
TR ->

daaruit pik ik een categorie en dan wil ik de VST's zien die in die categorie staan,
maar niet op dll naam maar eigen gegeven naam. Ik heb nu zo'n 70 generator vst's.
Het overzicht is nu totaal weg.

Bestaat er zo iets, Of zijn de mensen van Image-Line te lui om dit te fixen?!

bvd

Laatst gewijzigd:
Dit probleem heb ik idd ook..... Er komt een giga lijst te staan en je ziet totaal niet wat waar staat.... Ik heb dus geen idee =( maar wil het ook graag weten! :)
Dus vandaar deze schop ;)

Hmmm, misschien moeten jullie minder warez downloaden en meer plugins gaan kopen? daar wordt je lijstje al een stuk kleiner van.... bovendien als er zo'n systeem zou zijn, dan staat dat toch keurig in de manual??? :D

Succes ermee!

Re: Hoe kan ik VST's ordenen in FL Studio 5 ?

Re: Hoe kan ik VST's ordenen in FL Studio 5 ?

/EDIT

Weggehaald door mijzelf

Laatst gewijzigd:
- Maak een folder aan in de map FLStudio/Data/Patches. Deze folder verschijnt voortaan in de browser.
- Laad vervolgens de vst's die je wil ordenen. Save voor ieder van deze vst's een preset in de map die je zonet hebt aangemaakt.
- Sleep voortaan je favoriete vst's vanaf je browser naar een channel.
- Klaar.

Dit soort tips staan trouwens gewoon op de site van fruityloops als je een beetje zoekt.

@acidfever: loop niet zo te zeveren man.....Natuurlijk is zo'n indeling handig. En veel vst's is een (overbodige) luxe ja...Fijn toch?

/EDIT

Weggehaald door mijzelf

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ricercar
Een tip? kom op zeg. Iemand stelt een vraag en je begint een heel verhaal dat het erop neerkomt dat ie zijn werkwijze beter kan aanpassen. Ik gaf een tip door de vraag te beantwoorden. Maar goed.

Zo dan maar.....

Toch jammer....was namelijk een goede tip die ikzelf heb mogen ontvangen van een ervaren muzikant en al veel mensen op weg heeft geholpen. Bovendien zou ik toch graag willen weten hoe je aan een VSTi lijst van 70 stuks komt.

Daar zullen vast wel illegale gekraakte vsts bijzitten.. maar om heel eerlijk te zijn. Who really cares. Lig je er 's nachts wakker van? Is het aan ons mensen die dat gebruiken op hun gedrag te wijzen? Ik ben van mening dat we daar niets aan hebben op dit forum en gewoon over het gebruik van vst moeten kletsen en niet als politie agenten elkaar gaan controleren. Op de snelweg spreek je iedereen die je inhaalt en dus te hard rijd ook niet aan. Totaal zinloos. :)

Overigens ben ik het wel eens met dat je beter bepaalde vsts uit kunt pluizen ipv 70 stuks te gebruiken. Ik krijg het idee dat je dan meer een preset gebruiker bent. Helemaal prima overigens, iedereen maakt op zijn eigen manier muziek.

En deze hele post is tot nu toe geen aanvulling op het topic maar eigenlijk meer een reactie in het algemeen. Ik moest het een keer kwijt. :D

Origineel geplaatst door omc
Daar zullen vast wel illegale gekraakte vsts bijzitten.. maar om heel eerlijk te zijn. Who really cares.

Interesseerd me helemaal niks zolang je er maar geen geld meer verdient.

Zodra je geld verdient met een product vindt ik het normaal dat je er gewoon voor betaald!

Verder geen commentaar :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back