Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door nen belg
Misschien is er een toekomst weggelegd voor de Chameleon???
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Je zou verbaasd kunnen zijn...
Allereerst komt de Virus niet als virtueel instrument op de markt, maar is de synthesizer in een VST omgeving te gebruiken, dus je hebt de hardware er nog steeds bij nodig.
Als, en let op als, Clavia ooit zoiets doet, dan wordt het terstond gekraakt en dan verkopen ze niets meer. En die jongens moeten ook leven! Weer als het er komt, dan zullen waarschijnlijk alle Midi functies ontbreken. Eigenlijk een soort demo.
Clavia is niet zo blij met de support die gegeven moet worden in verband met de vele verschillende configuraties van de user-computers. Een VST zou dan de computer CPU gebruiken en dat geeft alleen maar last...
Leuk idee en misschien komen dromen ooit nog wel eens uit
Wout

Origineel geplaatst door nen belg
Volgens mij is het niet zo héél moeilijk om een G2 engine te maken waarvan het audio gedeelte ook via USB kan worden verstuurd (ik spreek hier als programmeur). Die editor kunnen ze makkelijk incapsuleren in een VST plugin...
Origineel geplaatst door vos_paul
En dan? Dan kun je realtime audio processen (kan nu ook) over USB (nu over twee externe kabeltjes; het verschil hoor je toch niet). De editor als vst plugin zegt me ook weinig. Omdat patches in de G2 nooit een vaste structuur hebben, is het toewijzen van automation gefriemel net zo ingewikkeld als een simpel midi CC-tje toewijzen in de editor nu. Ik begrijp de vst-craze niet zo, but that's just me :confused:

Origineel geplaatst door olafmol
maarrrrrrrr..........het blijft wel een stuk complexer dan bij een fixed architecure synth als bv de virus ... want hoe ga je ermee om als iemand van patch veranderd? dan correspondeert de opgenomen controller-data niet meer met de patch-parameters