externe midi clock device...

peter_snoep

krrchptika
weet er iemand of dit bestaat en waar ik er dan aan kan geraken?

ik zoek een apparaatje dat enkel en alleen een midi clock en start/stop uitstuurt.
ik werk met o.a. een rm1x en een 303 aan elkaar en er blijven altijd wel probleempjes zijn.
als ik nu de clock van ergens anders kan laten komen en splitten naar die 2, dan is heel die shit opgelost.
(aangezien de clock, start/stop het enige is wat moet ontvangen worden)
ik heb internet aan het afschuimen geweest op zoek naar zo'n ding, maar kan het ni vinden.

iemand?

Doe gewoon een Korg Electribe R.
Kost geen drol, doet wat je wilt en nog gratis stepsequencer en drumgeluidjes erbij ook! :D

Re: externe midi clock device...

Origineel geplaatst door peter_snoep
ik zoek een apparaatje dat enkel en alleen een midi clock en start/stop uitstuurt.
ik werk met o.a. een rm1x en een 303 aan elkaar en er blijven altijd wel probleempjes zijn.
als ik nu de clock van ergens anders kan laten komen en splitten naar die 2, dan is heel die shit opgelost.

Wat is dan precies het probleem? Midi vertraging of synth's die niet in sync lopen?

Origineel geplaatst door Hanz
Doe gewoon een Korg Electribe R.
Kost geen drol, doet wat je wilt en nog gratis stepsequencer en drumgeluidjes erbij ook! :D

heb jij die eentje te koop of zo Hanz?

koop gewoon de goedkoopste drumcomputer met midi die je kunt vinden. hoplakidee een midi klok...

Mag ik in deze thread ook de vraag stellen of iemand een apparaat weet dat midi clock en MTC tegelijk kan starten en synchroon houden?

Ik zou graag de automation van mijn DDX3216 (helemaal MTC) gelijk laten starten en stoppen met de midi clock die uit FL Studio komt. Ik weet dat MIDI-OX een synchrone clock/MTC kan versturen, maar als je de clock vanaf een extern programma start, loopt de MTC niet mee...

Origineel geplaatst door falafelbiels
heb jij die eentje te koop of zo Hanz?

koop gewoon de goedkoopste drumcomputer met midi die je kunt vinden. hoplakidee een midi klok...

Nee hoor, de mijne is niet te koop. :luv:

Maar precies het argument dat je noemt: de goedkoopste drumcomputer met MIDI.
Liefst dan wel een beetje fatsoenlijk MIDI implementatie.
En dat is in 9 vd 10 gevallen dus een Electribe R.

Back