Midiman 4x4 doet raar in Logic

Prowler

Stamgast
Hoi,

Ik heb vanmiddag mijn Midiman MidiSport 4x4 USB binnengekregen.
Naar veel gepruts toch maar Windows opnieuw geinstalleerd en ja, hij doet het !

Nu het volgende :
Ik heb op
poort A mijn Sampler
poort B mijn Korg en op
poort C mijn Roland.
allemaal IN en OUT.

Nu neem ik iets op in Logic en krijg ik een gigantisch lading MIDI data door mijn scherm terwijl ik nog niets doe tempo gaan snel en langzaam, portamento alles gaat aan en uit.

Dus ik dacht, ik probeer Cubase... Perfect !
Geen enkel probleem, dus het zit in Logic.

Bij Logic gaan als ik op play druk, alle lampjes van Midi out aan 4x
Bij Cubase alleen het apparaat wat wordt aangestuurd.

Nu is mijn vraag, ik heb namelijk Logic alle instellingen al nagelopen Midi Communication etc etc.
Waar zit de fout, of heeft iemand hier ook ervaring mee ?

Mijn dank is groot ! :D

MVG,
Martijn

Nou moet ik eerlijk zeggen van die Envoriment snap ik ook niets van maar heb ik toch eigenlijk niet nodig ?
Want in Cubase heb je ook niet zo'n envirorment en daar doet hij het perfect.
Maar om daarom van Logic naar Cubase over te stappen, nee :D
Ik heb hem btw gekocht bij Thomann

lijkt op een midiloop, probeer eens op te zoeken of je misschien "midi thru" in logic kan uitzetten, of probeer je synths op "local off" te zetten.

Helaas pindakaas.
Het rare is als ik mijn Roland E-28 keyboardtje op GS/Node ON doet die het wel goed, maar blijven nog steeds alle lampjes MIDI-OUT branden, zelfs de 4de die ik niet eens ergens heb aangesloten.
Ik heb een geluidsfragment hier hoe het klinkt als ik een normaal nummer die ik Logic heb gemaakt klinkt, met de Roland E-28 aan.

http://members.home.nl/triplesix/fouteboel.mp3

En nee het is niet mijn nieuwste hit ! :D

Echt stom dit, terwijl in Cubase perfect de lampjes knipperen en de Roland ook uitstekend werkt, maar dit moet in Logic ook willen toch ?

Dit is nou eens vernieuwende muziek, heeft wel iets van een audio-puzzel weg... Als het geen midiloop is, dan zou ik echt niet weten wat er nog meer kan zijn waardoor dit probleem ontstaat.

Draai je onder XP? Ik had met mijn midiman midisport 4 x 4 USB ook wel eens problemen onder XP namelijk. XP eraf gesodemieterd en Win98 weer geinstalled en geen problemen meer!

a) logic heeft een hekel aan alles wat geen amt of unitor heet
b) logic prefs-> send used instr./ ed uitzetten
c) prefs->on reset controlers uitzetten
d) prefs -> comunication oms? / midi manager?
e) bij al je app de local on/off -> off
d) lekker met cubase werken!
e) autosync in transportbar uitzetten

Back