TC 2290 delay samplefrequentie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, goeie gast hoor, die Ben.. Maar hij moet wel wat zorgvuldiger met de info op zijn site omgaan:

In zijn studio van 1980 t/m 1987 beweert de goede man in het bezit te zijn van een Roland MC505 sequencer .... Vrij knap! aangezien dit apparaat pas eind jaren '90 voor de rest van de wereld beschikbaar was!!

kijk hier voor de plaatjes

duidelijk een MC-500
tjsa
voor de kniesoren

1 gigahertz ?

lijkt me stug hoor

vette bak btw dioe 2290 !! dat wel

maar uit welk jaar is die bak 92 ? of zo

lijkt mij stug of ik snap het nie :)

Bij een samplerate van 1 GigaHertz zou dat ding ook als magnetron kunnen dienen. Verder kan een interne bus dat nooit aan. stel hij sampled op 16 bit.
Per seconde is dat dan 1000.000 x16 x 2 (misschien stereo) etc.
das heel veel data....Verder heeft een samplerate van 1 gig totaal geen zin. Er zouden dan theoretisch frequentiesvan 1/2 gig in het signaal kunnen zitten. Yeah right, een uil hoort dat niet eens...

Origineel geplaatst door Nolet

Verder heeft een samplerate van 1 gig totaal geen zin. Er zouden dan theoretisch frequentiesvan 1/2 gig in het signaal kunnen zitten. Yeah right, een uil hoort dat niet eens...

volgens mij is sample frequentie. het aantal keer per seconde dat een analoog signaal bekeken wordt. (welke waarde die heeft) dit wordt dan digitaal omgezet. theorie van nyquist (schrijf je dat zo) heet dat geloof ik.

in praktijk moet je de bemonsteringsfrequentie (sampelrate) minimaal twee keer zo groot nemen als de freqentie. maar hoe groter die samplerate hoe nauwkeuriger het is

en volgens mij heeft het niet zo veel met hoge frequentie te maken.

Ze gebruiken bij dat ding Delta Sigma sampling. Dat werkt anders dan gewoon samplen en je hebt er veel hogere sample frequenties bij nodig. In principe sla je 1 bit per sample op, een 0 als het voltage lager is dan de vorig sample en een 1 als ie hoger is. Op die manier heb je minder last van aliassing enzo.

Het ding sampelt trouwens op 1 MHz. Niet 1 GHz.

Origineel geplaatst door mono-poly
jammer dat deze geen cv outs had

...maar die heb ik niet nodig om dat ik 'm in m'n Syntecno TeeBee prik die 4 CV/gates uit heeft...
en zo kan ik alsnog lekker m'n MC202 aansturen....

:)

ja DJ41 is moderator

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back