Dit moet ik toch even kwijt. Dat is nu al zeker 15 jaar dat ik merk (in de event list) dat alles wat ik inspeel, dubbel genoteerd wordt. Ik heb daar af en toe problemen mee gehad; soms stopte een ander spoor (compleet ander midi-kanaal) gewoon zonder reden. Dan moest ik gaan zoeken welke dubbele noot van welk kanaal dat veroorzaakte.
Al die jaren heb ik dat zo gedaan zonder ooit eens te gaan zoeken naar het waarom van die dubbels. Vandaag heb ik, naar aanleiding van mijn laatste track -7 Missions- die echt zeer veel informatie bevat en veel synchronisatieproblemen heeft (en waar niemand totnogtoe een reactie op gegeven heeft
), e i n d e l i j k eens gezocht en vrij snel gevonden wat het was. Mijn Roland Rd250s-piano die ik als masterkeyboard gebruikt doet dat gewoon! Ik moet simpelweg de 'upper midi switch' afzetten!!!!
In deze track stuur ik dus gewoonweg het dubbele aantal events uit en mijn arme P2 400Mhz processor kan dat helaas niet meer aan...
Wat voelde ik me daarnet lullig bij mijn ontdekking
maar ik wil daar niet meer alleen mee blijven.
Dus kom maar op met jullie schaamrode verhalen!
Al die jaren heb ik dat zo gedaan zonder ooit eens te gaan zoeken naar het waarom van die dubbels. Vandaag heb ik, naar aanleiding van mijn laatste track -7 Missions- die echt zeer veel informatie bevat en veel synchronisatieproblemen heeft (en waar niemand totnogtoe een reactie op gegeven heeft
), e i n d e l i j k eens gezocht en vrij snel gevonden wat het was. Mijn Roland Rd250s-piano die ik als masterkeyboard gebruikt doet dat gewoon! Ik moet simpelweg de 'upper midi switch' afzetten!!!!In deze track stuur ik dus gewoonweg het dubbele aantal events uit en mijn arme P2 400Mhz processor kan dat helaas niet meer aan...
Wat voelde ik me daarnet lullig bij mijn ontdekking
maar ik wil daar niet meer alleen mee blijven.
Dus kom maar op met jullie schaamrode verhalen!

maargoed)
dat was ook wel naadje