Grote blunders thread

hermax

Ouwe rot
Dit moet ik toch even kwijt. Dat is nu al zeker 15 jaar dat ik merk (in de event list) dat alles wat ik inspeel, dubbel genoteerd wordt. Ik heb daar af en toe problemen mee gehad; soms stopte een ander spoor (compleet ander midi-kanaal) gewoon zonder reden. Dan moest ik gaan zoeken welke dubbele noot van welk kanaal dat veroorzaakte.
Al die jaren heb ik dat zo gedaan zonder ooit eens te gaan zoeken naar het waarom van die dubbels. Vandaag heb ik, naar aanleiding van mijn laatste track -7 Missions- die echt zeer veel informatie bevat en veel synchronisatieproblemen heeft (en waar niemand totnogtoe een reactie op gegeven heeft =( =( =( ), e i n d e l i j k eens gezocht en vrij snel gevonden wat het was. Mijn Roland Rd250s-piano die ik als masterkeyboard gebruikt doet dat gewoon! Ik moet simpelweg de 'upper midi switch' afzetten!!!!
In deze track stuur ik dus gewoonweg het dubbele aantal events uit en mijn arme P2 400Mhz processor kan dat helaas niet meer aan...
Wat voelde ik me daarnet lullig bij mijn ontdekking 8o) maar ik wil daar niet meer alleen mee blijven.:D
Dus kom maar op met jullie schaamrode verhalen!

Origineel geplaatst door Digimod
Ik weet naar 20 jaar muziek maken nog steeds niet waar de C zit...

dat is die toets tussen de x en de v en onder de d en de f en boven de spatiebalk op een QWERTY :)

ehmm tja heb eigenlijk geen idee?

Dat was dus lachen gieren brullen en janken begrijp ik ;)

O, ik heb ook weleens wat stoms meegemaakt (echter dan geen 15 jaar lang 8D maargoed)

Bijv. een hele tijd geleden:
die lijst met plugins in cubase 3.65 verdween van de ene op andere dag. En ik had er zoveel geïnstalleerd en de vorige dag nog volop gebruikt. En ik zoeken en zoeken, cubase opnieuw installeren en weet ik het wat allemaal, doffe ellende.

Wat bleek, ik had zoveel plugins geïnstalleerd dat cubase de lijst niet meer kon weergeven omdat die te lang was geworden. Daar kwam ik pas achter natuurlijk toen ik een hele zooi plugins had ge-deïnstalleerd :dubbel: dat was ook wel naadje

En bijv. bepaalde handigheden in cubase waar ik pas laat achter kwam, maar dat is puur te wijten aan rtfm zaken ;)

Vorige week nog iets stoms gedaan.

Ik dacht ik neem zo'n telefoonabonnement met gratis pc. Die pc was al 10 x beter dan de mijne dus ik dacht waarom niet? Kom ik thuis, draai die kast open (garantiezegel kapot), creamware kaarten erin...Maar wat is dit?
Het past niet!
Kijk voordat je een pc koopt eerst naar het moederbord wat erin zit. Of koop niet van die lompe creamware kaarten die zo dik zijn dat ze tegen die opstaande elektronische dingen naast de slots opbotsen.

Het positieve hiervan is: In mn oude pc bleek bij nader onderzoek een van de kaarten al een jaar niet goed te zitten! Daarom gaf die zo'n foutmelding als je bijna klaar met je nummer was. Heb nu een van de kaarten in een ander slot gedaan en hij werkt zoals die nog nooit gewerkt heeft.

Leergeld noemen ze dat.

Iemand nog een pc kopen?

:stupid

Ik heb in al die jaren dat ik cubase gebruik nog steeds niet een standaard arrangement opgezet van waaruit ik zou willen werken, ik begin elke keer met niks en zit ik steeds de zelfde instellingen opnieuw te maken per nieuwe track die ik maak..

Ik heb zeker 5 jaar een Nordlead gehad zonder ooit eens de morph functie te hebben gebruikt terwijl ik hem mede daarom gekocht had, en nooit heb ik de moeite genomen om sounds te bouwen die uit meer voices bestond..

Ik heb ook zeker 2 jaar een behringer MX8000 mixer gehad met nooit meer aangesloten dan een Nordlead 1, een CS1x en een Yamaha clavinova, en een Yamaha effectprocessor, beetje overkill :D (gelukkig heb ik die tafel op een gegeven moment toch vol gekregen na flink sparen)

Heel vaak gebruik ik de interne effecten van softsynths en effect-plugin's PER track. Routeringen wil ik op zich wel gebruiken, maar ben ik te lui voor, ik heb dus vaak echt een overkill aan effecten per track zodat mijn cpu het al niet meer trekt wanneer ik een 4e vsti in het geheugen laad.. slim slim .. :not: :D

En je wil niet weten hoe vaak ik kabels uit de knoop heb gehaald omdat ik te lui was om ze fatsoenlijk op te rollen en bij elkaar te binden.. soms knip ik zelfs kabels door uit frustratie!

En heel vaak als ik nieuwe gear heb gekocht en het thuis heb staan, ga ik eerst 3 weken me bezig houden met andere dingen om dan pas eens te gaan ontdekken wat ik nu eigenlijk heb !

Zo een ben ik nou.. :eureka:

ik ben pasgeleden verhuisd.
en als je gaat verhuizen gebruik je ook veel verhuisdozen,
die raken op een gegeven moment dan ook op.

geen nood, dan zijn er ook nog komo vuilniszakken, daar past ook een hoop in...zoals een hoofdtelefoon, wat handleidingen, een kentekenbewijs, een pulsarkaart...etc.

MAAR DAN MOET JE DIE VUILNISZAK DE VOLGENDE OCHTEND NIET IN DE VUILNISCONTAINER GOOIEN! :stupid :stupid :stupid

=(

ik vond me sounds altijd zo irritant en statisch klinken, nou snap ik pas een beetje waarvoor die filters zijn op een synthesizer :stupid

Jarenlang met een schaar de metale afdichting van een tube solutie (fietsbandenlijm) opengeprikt en altijd met die smurrie op m'n handen gezeten, tot dat een leerling me recent er op wees dat er een puntje in het dopje zat, dat ik er dan andersom moest opzetten...

Hetzelfde geldt trouwens voor vulpenvullingen, maar dat voor een andere keer :)

Wat te denken van die keer dat ik de dierenarts opbel met de opmerking dat ik in verband met de medicatie van mijn kat haar niet kan wegen, want ze wil niet op de weegschaal blijven zitten.
"Gewoon de kat in de armen, wegen en dan jezelf wegen zonder kat, meneer. En niet vergeten die twee dan af te trekken..."

Het leven is zo gecompliceerd, dat ik niet eens aan Midi begin!

Wout

Origineel geplaatst door demian

En heel vaak als ik nieuwe gear heb gekocht en het thuis heb staan, ga ik eerst 3 weken me bezig houden met andere dingen om dan pas eens te gaan ontdekken wat ik nu eigenlijk heb !

Zo een ben ik nou.. :eureka:

Herkenbaar...:biertje:

Origineel geplaatst door Dobre
ik ben pasgeleden verhuisd.
en als je gaat verhuizen gebruik je ook veel verhuisdozen,
die raken op een gegeven moment dan ook op.

geen nood, dan zijn er ook nog komo vuilniszakken, daar past ook een hoop in...zoals een hoofdtelefoon, wat handleidingen, een kentekenbewijs, een pulsarkaart...etc.

MAAR DAN MOET JE DIE VUILNISZAK DE VOLGENDE OCHTEND NIET IN DE VUILNISCONTAINER GOOIEN! :stupid :stupid :stupid

=(

WE HAVE A WINNER!:kont:

ik heb jaren verspeeld aan het kloten met wavjes in cooledit, en tracks maken zonder sequencer, dus alles handmatig op een tijdlijn zetten. op een gegeven moment wist ik gewoon bij 125 bpm op de 100ste seconden nauwkeurig waar alle elementen moesten komen, handmatig shuffles maken..
dit heb ik zon 3 drie jaar gedaan...

totdat ik fruityloops en sequencing ontdekte.
good old days.

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik vond me sounds altijd zo irritant en statisch klinken, nou snap ik pas een beetje waarvoor die filters zijn op een synthesizer :stupid

Oei... Is dit nu een grap... of ... toch...
Je kijkt er wel serieus bij moet ik zeggen.

Origineel geplaatst door MULDER MAN

ik heb jaren verspeeld aan het kloten met wavjes in cooledit, en tracks maken zonder sequencer, dus alles handmatig op een tijdlijn zetten. op een gegeven moment wist ik gewoon bij 125 bpm op de 100ste seconden nauwkeurig waar alle elementen moesten komen, handmatig shuffles maken..
dit heb ik zon 3 drie jaar gedaan...

good old days.

ME 2 :D :D :D

Re: De dat-is-om-dood-te-vallen thread

Re: De dat-is-om-dood-te-vallen thread

Origineel geplaatst door hermax
Dit moet ik toch even kwijt. Dat is nu al zeker 15 jaar dat ik merk (in de event list) dat alles wat ik inspeel, dubbel genoteerd wordt.
jeuz! in 15 jaar niet eens ff na gaan waar het euvel nou vandaan zou kunnen komen... SCHANDE! :D
heb je nooit een ander masterkeyboard/synth er voor gehangen dan? waarschijnlijk niet anders had je het al eerder geweten lijkt me...

Origineel geplaatst door Out of Memory
Oei... Is dit nu een grap... of ... toch...
Je kijkt er wel serieus bij moet ik zeggen.
nou laat ik t zo zeggen ik gebruikte me filters meer als effect dan als middel om geluiden mee te designen :o:

maar ik heb een excuus: ben pas net bezig met echt geluiden te maken ipv een beetje lukraak presets te verdraaien :)

Inderdaad, had eerst alleen een Juno106 maar dat was nog zonder soft-sequencer. Vanaf de Rd250s werkte ik met de computer.
En waarom 15 jaar wachten? Tja, ik had er niet eht last van, dus waarom daar tijd in steken? Spelen is/was belangrijker. Maar nu dus, met mijn eerste track met 30 midi-sporen, was het toch nodig om eens te zoeken...

Origineel geplaatst door MULDER MAN
good old days.
Ja, maar dat zijn dan weer wel skills erbij ;).

Ik heb zo een track gemaakt met Fasttracker II en SoundForge - alles bij en door elkaar mixen en van SF naar FT switchen om elke keer de versgebakken .wav files in de compositie te zetten; dan nog misschien weer wat bijstellen of afknippen om het in de maat te krijgen. Duurde een hele lange avond om de totale track te maken (in het genre partymix maar dan niet met domme apres ski), maar alles was dan ook prima.

En toen ontdekte ik Sonic Foundry's ACID :). (dit was overigens rond dec. '98 toen ik m'n computer kreeg).

Hehehe, Vet koel dit.....

Een maatje van mij werkte altijd samen met mij op FT2. Uiteindelijk werkt hij nu met madtracker.
Hij heeft en dx27, micro modular en een mc-303. Die heeft ie nog nooit midi aangestuurd. Hij draait gewoon een beetje aan de knoppen en neemt dit op in cooledit om het vervolgens in madtrackers als sample te gebruiken.

Dit doet ie nu al een jaar of 5 en hij wil niet verder kijken.....:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Het was van de zomer, 11 juli en ik had mijn derde optreden, in ruisbroek net onder antwerpen.
Thuis alles ingepakt en toen naar belgie. Na vier uur rijden ben ik daar aangekomen en we zijn begonnen met de zaal aankleden. Het feest was toch pas's avond, dus geen nood, tijd zat. Ik moest als tweede, dus er was plek om mijn setup neer te zetten. nog 3 uur te gaan inmiddels. Alles was aangesloten en ik zet 1 voor 1 de apparaten aan.
Ik druk op de play toets van mijn MPC en ik hoor niets.
Wat blijkt nou? Totaal geen sequences geladen.
Waarom niet? De disks lagen nog thuis! :stupid :stupid :stupid

Dus ik heb toen 3 uur lang ritmes ingeramd en ben toch nog tot 20 sequences gekomen. Het is erg lastig om je basjes en melodietjes in te spelen op de 4X4 rubber pads van een MPC. Goed, ik heb nog iets van een half uurtje op kunnen treden en het ging naar omstandigheden helemaal niet slecht.

Wat hebben we geleerd?

helemaal niets

;)

-C-

Back