Grote blunders thread

Wakker worden achter je toetsenbord en merken dat je 8x hetzelfde nummer hebt opgenomen omdat hij geloopt stond en je tijdens het opnemen in slaap was gesukkeld.

Ook fijn.

Ik spaar al jaren allerlei analoge apparatuur....en nu kom ik er achter dat je met de PC ook muziek kunt maken...:D

Wakker worden vanwege een vervelende piep die je hoort, met een stekende pijn in je onderrug achter je peecee, vervolgens toch maar naar de badkamer gestrompeld om je bek te schrobben en terwijl je in de spiegel kijkt zie je de afdruk van je QWERTY keyboard in je kop staan.....

D'OH!!!!

ik heb altijd nog niet uitgevonden hoe je een wavesample heel kunt houdn maar wel van die zones hebt, dus ik lig me heel de tjd te suf copy pasten

verder nooit vsts of iets utigezocht

en het ergste : ik wil nog wel eens vergeten een file te saven als ik hem afgesequenced heb (gevolg, als ik hem volgende keer inlaad heb ik alleen het loopje nog)

Een tijdje geleden in de wagen: echt gebeurd

Vriendin: He, wat ruik je lekker zeg, nieuwe aftershave?
Hover: Ehh, dat is gewoon m'n nieuwe autoverfrisser.

Moraal van het verhaal:

Waarom tientallen euro's uitgeven aan dure eau de toilettes en aftershaves als je voor een paar euro's in de autoshop een reukje koopt dat vrouwen blijkbaar bevalt. :D

Alle live settings deleten door een factory reset. Kost me weken :(

Nu heb ik een CF-kaartje (te laat) aangeschaft.

:frons: sukkel

Origineel geplaatst door dione
Ik spaar al jaren allerlei analoge apparatuur....en nu kom ik er achter dat je met de PC ook muziek kunt maken...:D

haha :halleluja - nou met een condensator mic van 1 euro, en een gootsteen kan je ook veel hoor.

Ik heb bij het opstellen van een drumkit voor Rick Allen, de drummer van Def Leppard gevraagd of hij links- dan wel rechtshandig is.
De mensen van zijn platenmaatschappij werden groen van ellende. De drummer zelf lag dubbel.

Voor de jongeren onder ons: deze man heeft slechts één arm.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat te denken van die keer dat ik de dierenarts opbel met de opmerking dat ik in verband met de medicatie van mijn kat haar niet kan wegen, want ze wil niet op de weegschaal blijven zitten.
"Gewoon de kat in de armen, wegen en dan jezelf wegen zonder kat, meneer. En niet vergeten die twee dan af te trekken..."

Wout

:D ik ken dat.....

Jaren geleden (nog bij mama thuis) gingen we naar de dierenarts met een kat. Het beest zeek binnen, van dat typische kater-gesproei. Wij boden het mormel ter castratie aan bij de dierenarts, maar na 1 blik onder de staart van het beest merkte de arts droogjes op: "Dat zal niet gaan, dit is een poes, geen kater." :stupid

Origineel geplaatst door Pim
Ik heb bij het opstellen van een drumkit voor Rick Allen, de drummer van Def Leppard gevraagd of hij links- dan wel rechtshandig is.
De mensen van zijn platenmaatschappij werden groen van ellende. De drummer zelf lag dubbel.

hahahahahahaha BRILJANT :D

ik moet nu meteen aan die line van non phixion denken, hoe ging die ook al weer...had iets met die gast te maken :frons:

Origineel geplaatst door Pim

Dan kan ie toch ook rechts of links zijn :confused:

Er schiet me niet zo heel veel te binnen op dit moment (op maandagochtend werken mijn hersens nog trager dan normaal). Wat ik wel regelmatig heb gehad is dat ik bij storingen in mijn setup soms lang moest zoeken terwijl de oplossing heel eenvoudig was.

Zo heb ik me wel eens 3 kwartier suf geprakkizeerd (en kabels nagelopen natuurlijk) waarom bijna niets werkte in mijn studio, totdat ik erachter kwam dat ik mijn MIDI-patchbay niet had aangezet :stupid

Heel herkenbaar voor de meesten waarschijnlijk....ik moet zeggen dat mijn logica voor wat betreft het opsporen van een probleem wel wat beter is geworden sindsdien.

Origineel geplaatst door gemmetje
:D ik ken dat.....

Jaren geleden (nog bij mama thuis) gingen we naar de dierenarts met een kat. Het beest zeek binnen, van dat typische kater-gesproei. Wij boden het mormel ter castratie aan bij de dierenarts, maar na 1 blik onder de staart van het beest merkte de arts droogjes op: "Dat zal niet gaan, dit is een poes, geen kater." :stupid

:D :D :D ge-wel-dig.

nog steeds de handleidingen van mijn spulletjes niet doorgelezen en ik weet nog steeds niet goed hoe alles werkt :stupid

de grote rookwolkjes topic

de grote rookwolkjes topic

mensen die wel eens zelf lopen te knutselen of te repareren moeten natuurlijk altijd voorzichtig te werk gaan.
iedere fout kan al fataal zijn
zoals mij dus een aantal jaren is overkomen
ik had een oberheim 4 voice, (die met die witte sem modules) en daar had ik iets in gerepareerd, alle modules losgetrokken. normaal heb je stekkertjes voor metname voedingsspanningen die een uitsparing hebben aan 1 kant zodat het stekkerje er maar op 1 manier inkan.
BIJ DIT APPARAAT DUS MOOI NIET!!
gevolg, voedingsspaning omgedraaid en bij het aanschakelen van het apparaat kwamen er dus prachtige rookwolkjes uit!
ik heb nog 400 gulden voor het apparaat teruggehad van een hobbyist die het nog wel wilde proberen te maken
bij nederland muziek, destijds in weesp zagen ze er in iedergeval geen heil in

Bericht door een moderator:
Samengevoegd en titel veranderd (zodat-ie tenminste terug te vinden is :D)

1. je studio compleet verbouwen
2. zorgen dat je niet achter je apparaten kan komen
3. alle kabels netjes wegwerken
4.computer opstarten
5. merken dat je midi in out kabels verkeerd om zitten en dat je dat alleen op je masterkeyboard kan omkeren
6. dat masterkeyboard kan natuurlijk niet gewoon even naar voren..dan moet je je hele studio weer openslopen!

:frons:

Back